3 961 525 läst ·
18 709 svar
3962k läst
18,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Köpte en riktig mutterknackare, makitan som jag brukar plåga är ju en slagskruvdragare på 165nm, den har hållit 12 år trots det.
Puuilo hade två som jag velade lite mellan. En större på 1600 nm och denna på 1400 nm som var lite dyrare, men jag gillade att den var så kompakt, den kändes mera kvalitativ.
Det blev tryckluft för 1) billigare, 2) jag har en kompressor som klarar det och 3) för att jag har Makita redan, de har inga riktiga maskiner i den här klassen vad jag vet. Milwaukees system vill jag inte börja köpa in mig i.
Puuilo hade två som jag velade lite mellan. En större på 1600 nm och denna på 1400 nm som var lite dyrare, men jag gillade att den var så kompakt, den kändes mera kvalitativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev tryckluft för 1) billigare, 2) jag har en kompressor som klarar det och 3) för att jag har Makita redan, de har inga riktiga maskiner i den här klassen vad jag vet. Milwaukees system vill jag inte börja köpa in mig i.
Precis när jag skulle åka iväg tidigare i dag såg jag att det kommit ett stort paket från Rubart.de. Jag såg mitt namn på etiketten, men hann inte kolla vad det var i, och satt sedan länge i bilen och grubblade. Inget som helst minne av vad jag hade beställt, så jag började spekulera i vilket ballt och stort verktyg det kunde vara. Jag fick ringa min fru till slut. Tydligen hade hon bett mig köpa en riktigt bra dammsugare till hennes slip- och målningsprojekt i huset. Hoppas jag får ärva den när hon är klar.
Logga in
Skapa konto
Happy wife, happy life. 😘 🇩🇪Hep skrev:
Precis när jag skulle åka iväg tidigare i dag såg jag att det kommit ett stort paket från Rubart.de. Jag såg mitt namn på etiketten, men hann inte kolla vad det var i, och satt sedan länge i bilen och grubblade. Inget som helst minne av vad jag hade beställt, så jag började spekulera i vilket ballt och stort verktyg det kunde vara. Jag fick ringa min fru till slut. Tydligen hade hon bett mig köpa en riktigt bra dammsugare till hennes slip- och målningsprojekt i huset. Hoppas jag får ärva den när hon är klar.
[bild]
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 270 inlägg
En s.k. nyemission av förtroendekapital.Hep skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 354 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 354 inlägg
Logga in
Skapa konto
Blev ett köp efter tips i tipstråden! Eller ja! Slipen är efter tips i tipstråden, borrmaskinen åkte med av bara farten.
Slipen är en GEX 18V-125 och den köpte jag främst för att ha ett lite mer bärbart alternativ till min lika stora sladdrivna maskin.
Borrmaskinen är en GSB 18V-65 som jag köpte för jag vill ha kickbackfunktionen men också slagborrfunktionen för de gångerna man ska borra för en plugg tex. Sen är det alltid gott att ha en extra skruvdragare när man pysslar tänker jag.
Slipen är faktiskt en favorit. Inte något som lämpar sig för det mest krävande men sjukt smidig och lätt att ta fram för små enkla grejer. Grattis!Ossian K Olsson skrev:
[bild]
Blev ett köp efter tips i tipstråden! Eller ja! Slipen är efter tips i tipstråden, borrmaskinen åkte med av bara farten.
Slipen är en GEX 18V-125 och den köpte jag främst för att ha ett lite mer bärbart alternativ till min lika stora sladdrivna maskin.
Borrmaskinen är en GSB 18V-65 som jag köpte för jag vill ha kickbackfunktionen men också slagborrfunktionen för de gångerna man ska borra för en plugg tex. Sen är det alltid gott att ha en extra skruvdragare när man pysslar tänker jag.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 270 inlägg
Inget köp än, men funderar själv på ett komplement till en Fluke 113 för att kunna mäta ström. Samma pris på denna EXDM600-17 som en Fluke 117.
Någon som har känt på Boschen eller har en?
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/exdm600-17-0601077200
Någon som har känt på Boschen eller har en?
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/exdm600-17-0601077200
Logga in
Skapa konto
Är förvaringslådor ett verktyg?
Saabklubben säljer ut stadiga plastlådor som ser ut att vara stapelbara. Hyfsat prisvärt för att få en perifer del av svensk bilhistoria i garaget?
https://saabklubben-reservdelar.se/begagnade-saablador/
Saabklubben säljer ut stadiga plastlådor som ser ut att vara stapelbara. Hyfsat prisvärt för att få en perifer del av svensk bilhistoria i garaget?
https://saabklubben-reservdelar.se/begagnade-saablador/
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 270 inlägg
Jaha! Tre uppsättningar av samma lager. Detta efter att jag gjorde en beställning av dessa lager tillsammans med ett par falsfräsar i en box. Fick också en enskild förpackning som jag egentligen inte var i behov av, med separat lager där förpackningen tyvärr var trasig. Och den är vad jag tycker av bra kvalité så kontaktade säljaren via Amazon, och de skickad en ny sats inkl lager utan diskussion. Bra service ändå. Men då FedEx som speditör tydligen spelar amerikansk fotboll med paketen vilket innebär att ytterligare paket som ändå var vadderat, och inplastat i 14m! FJORTON METER!!! plast också hade spräckt förpackning. Så nu kanske man kan se fram emot ett fjärde set med lager, även om jag sedan tidigare gjort klart att det räcker med att ersätta förpackningen enbart. Den som lever får se.
Logga in
Skapa konto
10.3 barmexitegel skrev:
https://www.amazon.se/-/en/gp/aw/d/B0DZ5HZHRT?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
Kollade på lite olika, denna hade tjusigt batteri och luftflöde bla.