Köpte en riktig mutterknackare, makitan som jag brukar plåga är ju en slagskruvdragare på 165nm, den har hållit 12 år trots det.

Puuilo hade två som jag velade lite mellan. En större på 1600 nm och denna på 1400 nm som var lite dyrare, men jag gillade att den var så kompakt, den kändes mera kvalitativ.

En hand håller en svart och röd mutterdragare av märket Hypex, på ett verkstadsgolv med en person sittande i jeans och svarta skor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blev tryckluft för 1) billigare, 2) jag har en kompressor som klarar det och 3) för att jag har Makita redan, de har inga riktiga maskiner i den här klassen vad jag vet. Milwaukees system vill jag inte börja köpa in mig i.

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Precis när jag skulle åka iväg tidigare i dag såg jag att det kommit ett stort paket från Rubart.de. Jag såg mitt namn på etiketten, men hann inte kolla vad det var i, och satt sedan länge i bilen och grubblade. Inget som helst minne av vad jag hade beställt, så jag började spekulera i vilket ballt och stort verktyg det kunde vara. Jag fick ringa min fru till slut. Tydligen hade hon bett mig köpa en riktigt bra dammsugare till hennes slip- och målningsprojekt i huset. Hoppas jag får ärva den när hon är klar.

Stor kartong märkt med "Rubart Online" står på en stenterass, omgiven av andra föremål och vinterlandskap i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
VidarH och 17 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Precis när jag skulle åka iväg tidigare i dag såg jag att det kommit ett stort paket från Rubart.de. Jag såg mitt namn på etiketten, men hann inte kolla vad det var i, och satt sedan länge i bilen och grubblade. Inget som helst minne av vad jag hade beställt, så jag började spekulera i vilket ballt och stort verktyg det kunde vara. Jag fick ringa min fru till slut. Tydligen hade hon bett mig köpa en riktigt bra dammsugare till hennes slip- och målningsprojekt i huset. Hoppas jag får ärva den när hon är klar.

[bild]
Happy wife, happy life. 😘 🇩🇪

• Gilla
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
En s.k. nyemission av förtroendekapital.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Qjanto och 6 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Två elverktyg, en blå slipmaskin och en borrmaskin med röd och svart design, ligger på en träyta.
Skapa konto

Blev ett köp efter tips i tipstråden! Eller ja! Slipen är efter tips i tipstråden, borrmaskinen åkte med av bara farten.

Slipen är en GEX 18V-125 och den köpte jag främst för att ha ett lite mer bärbart alternativ till min lika stora sladdrivna maskin.

Borrmaskinen är en GSB 18V-65 som jag köpte för jag vill ha kickbackfunktionen men också slagborrfunktionen för de gångerna man ska borra för en plugg tex. Sen är det alltid gott att ha en extra skruvdragare när man pysslar tänker jag.

• Gilla
Alltgår och 7 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Blev ett köp efter tips i tipstråden! Eller ja! Slipen är efter tips i tipstråden, borrmaskinen åkte med av bara farten.

Slipen är en GEX 18V-125 och den köpte jag främst för att ha ett lite mer bärbart alternativ till min lika stora sladdrivna maskin.

Borrmaskinen är en GSB 18V-65 som jag köpte för jag vill ha kickbackfunktionen men också slagborrfunktionen för de gångerna man ska borra för en plugg tex. Sen är det alltid gott att ha en extra skruvdragare när man pysslar tänker jag.
Slipen är faktiskt en favorit. Inte något som lämpar sig för det mest krävande men sjukt smidig och lätt att ta fram för små enkla grejer. Grattis!

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Inget köp än, men funderar själv på ett komplement till en Fluke 113 för att kunna mäta ström. Samma pris på denna EXDM600-17 som en Fluke 117.
Någon som har känt på Boschen eller har en?

https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/exdm600-17-0601077200

Bosch EXDM600-17 multimeter visar 400,0 °C på displayen, med flera knappar och en roterande inställningsknapp i rött.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Stefan Bengtsson och 5 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Inget köp än, men funderar själv på ett komplement till en Fluke 113 för att kunna mäta ström. Samma pris på denna EXDM600-17 som en Fluke 117.
Någon som har känt på Boschen eller har en?

[länk]

[bild]
Boschen kanske är bra, Fluken är bra.
Frågan är då varför chansa?

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Boschen kanske är bra, Fluken är bra.
Frågan är då varför chansa?
Alltid bra att väga in andras åsikt. Så även din. I och med att priset är samma som Fluke undrade jag mest om Bosch:en är överjävlig på något sätt. Finns ju utmärkta UNI-T att titta på också.

• Gilla
GEGS och 1 till
  • Laddar…
Det tog ett par års letande och en alldeles för stor summa pengar, men nu är den min. Elvis legendariska sinkklubba från hans sista show i Las Vegas. Nu kan jag äntligen sinka som en kung.
En guldfärgad klubba hålls av en hand, påstås vara Elvis Presleys berömda sinkklubba från hans sista show i Las Vegas.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Testarn och 8 till
  • Laddar…
Jaha! Tre uppsättningar av samma lager. Detta efter att jag gjorde en beställning av dessa lager tillsammans med ett par falsfräsar i en box. Fick också en enskild förpackning som jag egentligen inte var i behov av, med separat lager där förpackningen tyvärr var trasig. Och den är vad jag tycker av bra kvalité så kontaktade säljaren via Amazon, och de skickad en ny sats inkl lager utan diskussion. Bra service ändå. Men då FedEx som speditör tydligen spelar amerikansk fotboll med paketen vilket innebär att ytterligare paket som ändå var vadderat, och inplastat i 14m! FJORTON METER!!! plast också hade spräckt förpackning. Så nu kanske man kan se fram emot ett fjärde set med lager, även om jag sedan tidigare gjort klart att det räcker med att ersätta förpackningen enbart. Den som lever får se.
Förpackning innehållande lager bredvid plastemballage och ett dokument på träbord.
Skapa konto

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Hejdå vanliga kompressorn 9/10 ggr.
Sjukt smidig. Förinställda värden med autostop för bil, cykel, basketboll osv. Även med bilder så till och med jag fattar. 4800 mah batteri. Rätt tyst med.
Digital luftpump Ventus Pro på en mörk bänkskiva, med en tryckdisplay och laddningskabel, bredvid en penna och förpackning.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Hur högt tryck kan den leverera?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.