E
useless useless skrev:
Var det verkligen 8 triljoner (10^18), inte engelskans trillion (10^12)?
8 triljoner dollar är jordens samlade BNP i ungefär 75 000 år. Jag tror inget land har så mycket pengar...
Haha! My bad. Du har rätt. 👍🏼

En nolla eller tre är ju inte värt något ändå 😂

Svetsvisir AKEtek View med förpackning, bruksanvisning, skyddsfilm och tillbehör på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var den billig? Nej..
Är den bäst? Ingen aning..

• Gilla
  • Haha
Daniel_N och 9 till
  • Laddar…
Nu när jag har provat masken så kan jag meddela att den fungerar mycket bra 🙂

Bra justermöjligheter för passform och kassetten går att dimmra från att man bländas till att det är riktigt mörkt 👍👍

Och sikten i normalläge är mycket bra,

Överlag väl värt pengarna

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Jag har länge velat ha ett skjutmått med klocka, hittade ett nu. Fast glaset har en liten skada tyvärr, jag hoppas man kan hitta ett ersättande del. Står Mauser men kanske samma företag som Tesa/Etalon som tillverkat dessa.

Skjutmått med klocka märkt Mauser, liggande på ett träbord, med en synlig skada på glaset.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag har länge velat ha ett skjutmått med klocka, hittade ett nu. Fast glaset har en liten skada tyvärr, jag hoppas man kan hitta ett ersättande del. Står Mauser men kanske samma företag som Tesa/Etalon som tillverkat dessa.

[bild]
Logotypen tillhör i alla fall det gamla anrika tyska industriföretaget som är mest känt för sin vapentillverkning. De var en stor tillverkare av precisionsmätinstrument och verktyg också förr i tiden. Om något annat företag tagit över tillverkningen i modern tid har jag ingen aning om.

Det står swiss made på den och Mauser var tyskt, ergo varför jag gissade på att den tillverkades för Mausers räkning av kanske Etalon/Tesa i Schweiz.

Jonas Persson
Jag har ett antal från Mauser från tidigt 90-tal. Samtliga är tillverkade i Tyskland. Analog mätskiva från Mauser i en träask med ett tyskt certifikat från tidigt 90-tal.
Skapa konto

Mikrometrar och protractor från Mauser i trälådor, tillverkade i Tyskland på 90-talet.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Uffe A och 9 till
  • Laddar…
Familjen har börjat åka skidor så verktyg för att få skarpa kanter o rätt vinkel har införskaffats. Som så ofta förr skaffade man först det billigaste jag hittade och blev missnöjd, att man aldrig lär sig...

Köpte lite dyrare och bättre grejer från Tyrolit och nu funkar det mycket bättre. Alltid så mycket roligare att jobba med bra grejer :)

• Box med slipstenar i olika färger och gritstorlekar, samt ett verktyg i metall.
    Skapa konto
  • En blå låda märkt "service station" från TYROLIT LIFE, innehållande ett kanttrimmningsset.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 12 till
  • Laddar…
Ifall man behöver hugga ner lite sly till sommaren. Ursprungligen tillverkad i Kina och köpt i Finland för femtio år sedan. Har nu slipat den så de går att använda.

• Gammal rödmålad trähacka eller dräktkniv med trähandtag, liggande på en ljus yta. Verktyget är slitet och har en krokig klinga.
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
Tackar @Algol för tipset, var i krokarna av ett jula idag och passade på att knipa en liten kompressor:

En Stanley Fatmax kompressor, 2 galloner och 8 bar, står på en arbetsbänk med verktyg och slangar omkring.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tackar @Algol för tipset, var i krokarna av ett jula idag och passade på att knipa en liten kompressor:

[bild]
Tack för påminnelsen. Jag beställde för utlämning i butik. Enda infon jag fick var att de hade mycket att göra och det skulle ta tid. Nu när jag kollade står det att det finns att hämta. Undrar sedan hur länge.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Tack för påminnelsen. Jag beställde för utlämning i butik. Enda infon jag fick var att de hade mycket att göra och det skulle ta tid. Nu när jag kollade står det att det finns att hämta. Undrar sedan hur länge.
Postnord?
Jag fick nyligen samtal från utlämningstället om att de skulle retunera ett paket och ville jag istället hämta ut det. Postnord hade tydligen bytt system och aviseringarna funkade inte.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Inte Posten den här gången. Prylarna ligger i närmsta Julabutik. En timme till åtminstone.

Q
Nu är verktygen för däckbyte redo.

• Milwaukee Impact hylsor i paket, inkluderar storlekarna 17mm, 19mm, och 21mm. Rött paket på ett träbord.
    Skapa konto
  • Tre färgglada hylsnycklar i storlekarna 17, 19 och 21 mm, placerade i en röd och svart hållare på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.