RoTe RoTe skrev:
Vem drar fina fälgar med maskin ändå? Enda gången jag köpt nya fälgar var typ 2005 när jag köpte 19" fälgar till min Volvo S70. Då drog jag för hand kan jag säga. Resterande bilar och fälgar har redan varit repiga så skit samma...
Drar absolut alla hjul med maskin och hylsor med plast på utsidan.
Nu 21” högblanka på sommarhjulen, och dessa repas inte om man tänker på hur man gör jobbet.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Jag vill bara tillägga att det suger när något går sönder som i fallet med Weras hylsa för FredrikR. Jag använder samma hylsor och är klart orolig för att det skall hända mig också MEN. Skit händer. Jag tycker Fredrik och Amazon hanterade det bra och jag har inte sett fler som har råkat ut för detta. Hittills har Wera levererat över förväntan på alla de verktyg/tillbehör/behov jag har från dem. När det gäller kvalitet så förväntar/betalar man ju för 2 saker. 1: att verktyget/tillbehöret levererar en bra upplevelse och 2: om det skiter sig att de levererar en bra lösning. Hittills har jag bara gott att säga om Weras produkter.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
C
RoTe RoTe skrev:
Man åker ju inte till en "livetshårdaskola" däckverkstad med fina fälgar...
Gäller även premiummärkenas verkstäder. Man skall nog upp i "supercar"-klassen innan personalen verkligen är så varsamma om bilen som man gör sken av i marknadsföringen. 🙂
Men allt är ju relativt med vad man menar med "fina" fälgar.

• Gilla
Durandal och 2 till
  • Laddar…
M maglin skrev:
Jag vill bara tillägga att det suger när något går sönder som i fallet med Weras hylsa för FredrikR. Jag använder samma hylsor och är klart orolig för att det skall hända mig också MEN. Skit händer. Jag tycker Fredrik och Amazon hanterade det bra och jag har inte sett fler som har råkat ut för detta. Hittills har Wera levererat över förväntan på alla de verktyg/tillbehör/behov jag har från dem. När det gäller kvalitet så förväntar/betalar man ju för 2 saker. 1: att verktyget/tillbehöret levererar en bra upplevelse och 2: om det skiter sig att de levererar en bra lösning. Hittills har jag bara gott att säga om Weras produkter.
Kan flika in att jag är mycket glad över alla övriga Wera verktyg som jag samlat på mig genom åren.
Första Wera verktyget i min samling var en insexmejsel som köptes för över 30år sedan, den gör jobbet än idag. 😍

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Q
FredrikR FredrikR skrev:
Alla dessa hylsor med plast på utsidan ser ut att vara stöpta i väldigt samma form, en slump eller en tillverkare åt flera
Det här är nog en typisk white label produkt.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Purre
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Stor risk att det är samma fabrik. Härdningen däremot skiljer det nog mer i än gjutningen.

Annars får man väl åka till Flen och handla av Momento.
[länk]
[länk]
Gjutna lär de inte vara, smidda däremot. :)

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Blev en kap och ger, ska köpa något bord till den också

• Kartong med kap- och gersåg av märket Metabo KGS 216 MC, fotograferad på ett garagegolv med cykelhjul i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FreQa och 10 till
  • Laddar…
Lyfter man bort sågen från stativet så går stativet bra att bära på axeln om man vänder den mjukt rundade ovansidan neråt mot axeln.

Edit: Mitt stativ från DeWalt har även ett handtag på undersidan som är användbart för att bära stativet.

Redigerat:
  • Gilla
Revs
  • Laddar…
J Jimbo.S skrev:
Jula har ett bord som liknar Metabo's egna bord, 999:-
[länk]
[bild]
Hjul är väldigt bra 👍
Tack för tipset. Ska definitivt åka förbi Jula och kolla på bordet.

Hultafors stämjärn har något som andra saknar, så jag gör en @stigen och låter inte befintlig samling hindra.
Hultafors stämjärn i sin förpackning på en soffa med blommiga kuddar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 10 till
  • Laddar…
Bra start! 👍
4/11 = 7 kvar!

Verkstadshylla med blandade handverktyg som hyvel och stämjärn, organiserade och ställda i ordning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Tule54 och 11 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Bra start! 👍
4/11 = 7 kvar!

[bild]
Ingen risk, kommer bara använda dem med hölster och i verktygslådan. Vilket redan gör 5 st till lite för många egentligen 😊

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Beställde denna.
Triangulär vinkelmätare från Hultafors, modell MMRS, ligger på ett vitt papper på ett träbord.
Skapa konto

Men när det ändå skulle skickas paket...
Kartong med Bosch cordless lövblåsare, modell GBL 18V-800, på en golvyta i ett garage eller verkstad.
Skapa konto

Bara att invänta fallna löv, pudersnö eller våta nytvättade bilar. 😎

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Tule54 och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.