O Octavianus skrev:
Då är det beställt en sådan så får vi hoppas att den passar även makita.
Min gissning är att den inte passar på makitaskenor pga anti-tipp läppen.
 
Bosch GRC 18V-60
Blå Bosch batteridriven vinkelslip på en verktygslåda med verktyg som skruvmejslar och saxar hängande på en verktygstavla i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Känns bra i handen, får se hur omdömet är efter lite a-traktor/bilskruvande.

Snabb leverans från Amazon.
 
  • Gilla
  • Älska
Festlund och 12 till
  • Laddar…
O Octavianus skrev:
Då är det beställt en sådan så får vi hoppas att den passar även makita.
Kan nu meddela att den funkar bra på makitaskenor. Dock som sagts tidigare, sticker den ut en cm utanför gummiläppen.
 
  • Gilla
fiskbuggaren
  • Laddar…
Nu är Jula igång igen med sina fantastiska kampanjer! 😅
 
  • Affisch i en butik som annonserar chokladbollar 30g för 2 kronor styck, påsar med 10 för 20 kr eller 5 för 10 kr; omgiven av chokladprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Festlund och 11 till
  • Laddar…
Kostade 1 kr för ngt år sedan LOL
 
Mazen Mazen skrev:
Kostade 1 kr för ngt år sedan LOL
Var det lika bra mängdrabatt då?
 
Inget inköp utan en gåva från en bekant som röjer upp. Fungerar men vet inte om det är kul kuriosa eller något som går att använda. En bunt slippapper följde med så ska prova den vid tillfälle.
 
  • En svart Turbo Clean maskin från Electrolux med handtag och text "Made in Sweden", placerad på ett ljust underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Inget inköp utan en gåva från en bekant som röjer upp. Fungerar men vet inte om det är kul kuriosa eller något som går att använda. En bunt slippapper följde med så ska prova den vid tillfälle.
En sådan har jag använt rätt mycket. Originalet från Electrolux var orange med svart topp. Dammfritt och fungerade riktigt bra, men skapade fruktansvärt mycket statisk elektricitet. Man fick ha en mejsel i handen och ladda ur mot jord med en jäkla smäll.
 
  • Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
E enoch85 skrev:
Nu har jag ingen politisk åsikt i ämnet, men att lära sig kinesiska är nog inte så dumt.

Skulle inte förvåna mig om Kina går om USA inom några decennium och blir ny "världsledare".
Off topic

Men har jobbat med kineser och de har en väldigt bestämd åsikt att det är bättre att de lär sig engelska än att européer massakrerar deras språk.

Så att lära sig kinesiska idag är lika vinstdrivande som att lära sig väva i vävstol. Gulligt. Men inte användbart
 
E
Appendix Appendix skrev:
det är bättre att de lär sig engelska än att européer massakrerar deras språk.
Skrattade högt! Vet inte hur det hör till saken iofs.

Den som lever får se. Stora summor flyttas från USA i detta nu - ett land i Asien (minns inte vilket) hade tydligen flyttat ut 8 triljoner dollar under förra veckan. Dollarn faller. Deras centralbank printar pengar, osv osv. Att Kina dessutom under många år har gått från ett bondesamhälle till få en ekonomi som vuxit så explosionsartat för att det har varit billigt att tillverka där börjar visa sig nu. Snart (om inte redan) är det Kina som driver världens ekonomi i stor utsträckning. Made in China, eller hur var det nu?

USA har nog inte många år kvar innan deras skulder imploderar och landet går halvt I konkurs för att alla väljer att investera någon annanstans. Att Trump är president inger heller inget förtroende direkt.

Men verktygsköp, jadu - inget nytt på länge. 🙂
 
  • Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Som sagt, bara så ingen tror att jag har något emot hammare. Några av maracas-modell i storlek jag inte haft sedan tidigare (tror jag). Och en muttertång från Amazon.
Svart och vit hammare, två mindre hammare och en röd muttertång på ett perforerat arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
E enoch85 skrev:
ett land i Asien (minns inte vilket) hade tydligen flyttat ut 8 triljoner dollar under förra veckan.
Var det verkligen 8 triljoner (10^18), inte engelskans trillion (10^12)?
8 triljoner dollar är jordens samlade BNP i ungefär 75 000 år. Jag tror inget land har så mycket pengar...
 
  • Gilla
rakt09 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Var det verkligen 8 triljoner (10^18), inte engelskans trillion (10^12)?
8 triljoner dollar är jordens samlade BNP i ungefär 75 000 år. Jag tror inget land har så mycket pengar...
Frågar du Trump så har han absolut det 😆
 
  • Haha
  • Älska
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Var det verkligen 8 triljoner (10^18), inte engelskans trillion (10^12)?
8 triljoner dollar är jordens samlade BNP i ungefär 75 000 år. Jag tror inget land har så mycket pengar...
Kan det ha rört sig om SD-kr, de är en faktor 7 mindre har jag för mig?
 
  • Haha
  • Gilla
Octavianus och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.