3 961 357 läst ·
18 709 svar
3961k läst
18,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Beställde även en Wera 17 krafthylsa auto. Den är längre, tyngre och har mer gods runt greppytan. Det blir intressant att se vilken som kommer att hålla längre. Får försöka använda de lika mycket.
Har sett rätt många ömdömen på amazon.se där folk har spräckt hjulkrafthylsan efter ett par användningar, oavsett märke. Frågan är om det ät ens värt att köpa dyra krafthylsor för hjul med lite frikopplat skydsplast runt, när man uppenbarligen minskar utrymme för godset och äventyrar hållfastheten.C cpalm skrev:
Kanske bättre att tejpa vanlig hylsa med lite tjockare eltejp och veta att det finns risk att den spräcks, men då till 1/10 del av priset. Alternativt tejpa vanlig krafthylsa om den får plats.
Wera har mer gods runt men använder kanske sämre stål? Millwaukee är känt för att tåla tuffa tag, frågan är hur det blir med krafthylsan när den om ett månader utsätts för Makita dtw700 (700Nm). Den har dock 4 moment inställnigar.
Denna var ju sjukt mysig. Har mycket installationer i betongkrypgrunden och tegelvägg framöver, det mesta 8 mm. Denna blir toppen. Övervägde 26:an men de stora hålen tar jag med nätdrivna sds-maxen. Blir nog ett nyare mer slimmat batteri också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Intressant. Kan @FredrikRS Wera blivit liite snedställd, låst sig mot fälgen och gått av? Weras 17 har betydligt större diameter än Milwaukees 17.F Fluxor skrev:
Nej, den knäcktes när jag skulle lossa första låsskruven som alltid dragits för hand med uppskjutet teleskopskaft, med tanke på att den ska gå att lossa utan varesig förstöra låshylsan eller låsskruven.Q Qjanto skrev:
Inte lyckats med detta på 20år och noname hylsor.
Har fumlat en gång för 15år sedan och rensat mönstret på en Volvo låsskruv. 🫣
Fick ny 19mm hylsa från Amazon utan knussel, och den nya verkar hålla bättre. 👍
Jag har en uppsättning av märke Bond Tools som jag haft i säkert 15 år. Man blir lite imponerad att de håller då det inte är mycket gods, men helt klart är att de inte nödvändigtvis går sönder direkt.Q Qjanto skrev:
Hålen är ofta för små för vanliga krafthylsor, ens utan tejp.
Kamasa Tools säger att deras ska klara 700Nm. Hittar ingen siffra hos Wera eller Milwaukee.Q Qjanto skrev:Har sett rätt många ömdömen på amazon.se där folk har spräckt hjulkrafthylsan efter ett par användningar, oavsett märke. Frågan är om det ät ens värt att köpa dyra krafthylsor för hjul med lite frikopplat skydsplast runt, när man uppenbarligen minskar utrymme för godset och äventyrar hållfastheten.
Kanske bättre att tejpa vanlig hylsa med lite tjockare eltejp och veta att det finns risk att den spräcks, men då till 1/10 del av priset. Alternativt tejpa vanlig krafthylsa om den får plats.
Wera har mer gods runt men använder kanske sämre stål? Millwaukee är känt för att tåla tuffa tag, frågan är hur det blir med krafthylsan när den om ett månader utsätts för Makita dtw700 (700Nm). Den har dock 4 moment inställnigar.
https://www.kamasatools.com/sv/produkter/hylsverktyg/hylsverktyg-12/krafthylsor-med-skydd-mm/
Vem drar fina fälgar med maskin ändå? Enda gången jag köpt nya fälgar var typ 2005 när jag köpte 19" fälgar till min Volvo S70. Då drog jag för hand kan jag säga. Resterande bilar och fälgar har redan varit repiga så skit samma...