Frustrator Frustrator skrev:
Oroväckande att han har koll på hur många fräsar nano äger.

Betyder att jag på ngt sätt behöver se till så min fru inte kan få kontakt med Ola...
Jo verkligen, lite otäckt ämne det här. Jag är nöjd om vi kan lämna det vid 3+ utan att gräva djupare 😅

OnTopic:
Ett par verktygslådor jag suktat efter. Ena blir för akryl/oljefärg m.m. till yngsta dottern. Den andra ska jag nog hitta på något bra syfte med. Två verktygslådor på ett bord, en i grönt och en i svart, med en orange leksaksfigur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nästan all bilder jag postar i den här tråden brukar vara av en blå kulör, och trots att det idag finns blåa varianter så är böjelsen för gulingar helt enkelt för stor (och nej, jag jobbar inte som elektriker)

Hämtat ut två, varv den ena väldigt efterlängtad, uppgraderingar till elväskan idag iaf.

Två Fluke mätinstrument med kablar ligger på ett träbord, en digital multimeter och en tångamperemeter, redo för elektriska mätningar.
Skapa konto

Haft en annan tångamperemeter, men jag håller i princip alltid på själv med felsökning, reparationer o.s.v och har blivit väldigt förtjust i Fluke Connect, att ha "trådlös mätning" och se resultatet i mobilen eller på paddan är verkligen underbart när man är själv.

189'an slank med av bara farten, och ska inte bo i elväskan, den bor på elektronikbänken. Men det fick ändå bli en gruppbild på hela familjen.

Tre digitala mätinstrument från Fluke på ett träbord, med kablar och mätspetsar, bland annat en tångamperemeter med trådlös funktion.
Skapa konto

Är man beroende? Och i så fall klassas det som mätberonde, elberoende eller strömporr? Det ger iaf lite spänning i vardagen!

Redigerat:
  • Gilla
xyz-saft och 7 till
  • Laddar…
Dagens orange inköp:
Orange fräs och bord, CMT7E och litet CMT-bord, monterade i rum med grå golv.
Skapa konto

Inte för att det var sådär totalt nödvändigt men jag insåg att *alla andra* har fler fräsar! Och ju fler fräsar desto finare fräsupplevelse! Dessutom är det bra rea på CMT7E och lilla CMT-bordet just nu. CMT7E är en lite gammaldags kluns i prima Taiwan-kvalitet, verkar toppen för fast montering. Jag blir dock inte riktigt klar över monteringen, när allt blir rätt i övrigt hamnar varvtalsregleringen på fräsens baksida. Får klura i morgon.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
C Colonel Bogey skrev:
Dagens orange inköp:
[bild]

Inte för att det var sådär totalt nödvändigt men jag insåg att *alla andra* har fler fräsar! Och ju fler fräsar desto finare fräsupplevelse! Dessutom är det bra rea på CMT7E och lilla CMT-bordet just nu. CMT7E är en lite gammaldags kluns i prima Taiwan-kvalitet, verkar toppen för fast montering. Jag blir dock inte riktigt klar över monteringen, när allt blir rätt i övrigt hamnar varvtalsregleringen på fräsens baksida. Får klura i morgon.
Det där är typ samma (samma/rebrandad? ) fräs som Triton eller? Vad den nu heter, stora modellen. Sneglat en del på combon med Triton och deras bord.

mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Det där är typ samma (samma/rebrandad? ) fräs som Triton eller? Vad den nu heter, stora modellen. Sneglat en del på combon med Triton och deras bord.
Jo, det är en Triton TRA001 med annan etikett verkar det som.

C Colonel Bogey skrev:
Jag blir dock inte riktigt klar över monteringen, när allt blir rätt i övrigt hamnar varvtalsregleringen på fräsens baksida.
Min TRA 001 sitter på snedden i fräsbordet, då får man tillgång till allt som behövs.

Ola C Ola C skrev:
Min TRA 001 sitter på snedden i fräsbordet, då får man tillgång till allt som behövs.
Blir det lite OT men, nöjd med den fräsen? Som dedikerad bordsfräs, vilket jag antar att du kör den som? Har en GOF 1600 jag övervägt att dedikera till fräsbord men samtidigt är det trevligt att ha den lös för planfräsning etc. Vill helst ha en 100% dedikerad fräs till fräsbordet, tanken på att plocka lös och "rigga om" är inte jätteexalterande, även om det går någorlunda snabbt med rätt bas, man blir lat med tiden.....

mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Blir det lite OT men, nöjd med den fräsen? Som dedikerad bordsfräs, vilket jag antar att du kör den som? Har en GOF 1600 jag övervägt att dedikera till fräsbord men samtidigt är det trevligt att ha den lös för planfräsning etc. Vill helst ha en 100% dedikerad fräs till fräsbordet, tanken på att plocka lös och "rigga om" är inte jätteexalterande, även om det går någorlunda snabbt med rätt bas, man blir lat med tiden.....
Jag är inte helt nöjd. Den är lite plastig o rapplig, "chucken" är kort så långa frässtål går inte alltid in så långt som man vill, vissa bottnar innan markeringen för minsta instickslängd är nådd. Sen hade jag vibrationsproblem med min första som skickades tillbaka, #2 bättre men inte 100, känns inte alls lika välbalanderad som min gamla dewalt 625. Märks mest om man kör förlängare eller stora stål.

Redigerat:
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Jag har CMT7E i ett bord. Funkar hur bra som helst det lilla jag hunnit använda den. Håller med Ola om plastighet. Skulle inte vilja använda den på frihand, tex spärren till höj/sänk lämnar övrig att önska. Uppochner går det bra.

• Gilla
mrVoodoo och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag har CMT7E i ett bord. Funkar hur bra som helst det lilla jag hunnit använda den. Håller med Ola om plastighet. Skulle inte vilja använda den på frihand, tex spärren till höj/sänk lämnar övrig att önska. Uppochner går det bra.
Lutar åt den lösningen mer och mer då, för GOF'n är ju trots allt väldigt trevlig att använda på frihand, det känns väldigt dumt att "låsa upp" en så kompetent fräs i ett bord. Å andra sidan vill man ha en bra fräs i bordet med...bah, gah.

nanowire nanowire skrev:
Jo verkligen, lite otäckt ämne det här. Jag är nöjd om vi kan lämna det vid 3+ utan att gräva djupare 😅

OnTopic:
Ett par verktygslådor jag suktat efter. Ena blir för akryl/oljefärg m.m. till yngsta dottern. Den andra ska jag nog hitta på något bra syfte med.[bild]
Och nu har du fört över suktandet till mig. Kollade upp tillverkarens modeller på penstore.se, den i två våningar är löjligt snygg.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
Och nu har du fört över suktandet till mig. Kollade upp tillverkarens modeller på penstore.se, den i två våningar är löjligt snygg.
Jag snålade och köpte kopior. Någonstans får en ju spara in. Positivt överraskad över kvaliteten ändå.

Var är det rea på CMT7E och bord?. Har sneglat på den ett tag men länge kostat 3900 på amazon.

Någon som vet hur Bosch Gof 20-12 står sig mot CMT och om Boschen är lätt att sätta i bord som CMT?

C Chokladmonster skrev:
Var är det rea på CMT7E och bord?. Har sneglat på den ett tag men länge kostat 3900 på amazon.

Någon som vet hur Bosch Gof 20-12 står sig mot CMT och om Boschen är lätt att sätta i bord som CMT?
GOF 20 verkar inte ha funktionerna som gör CMT smidig för bordsmontering

Saknat en bra kniv att tunna ut läder med. Löjligt vass!

• Kniv för att tunna ut läder med trähandtag och skarpt blad, ligger i svart skumfodral på ett rutigt underlag.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.