3 819 424 läst ·
18 066 svar
3819k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Jo verkligen, lite otäckt ämne det här. Jag är nöjd om vi kan lämna det vid 3+ utan att gräva djupare 😅Frustrator skrev:
OnTopic:
Ett par verktygslådor jag suktat efter. Ena blir för akryl/oljefärg m.m. till yngsta dottern. Den andra ska jag nog hitta på något bra syfte med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Nästan all bilder jag postar i den här tråden brukar vara av en blå kulör, och trots att det idag finns blåa varianter så är böjelsen för gulingar helt enkelt för stor (och nej, jag jobbar inte som elektriker)
Hämtat ut två, varv den ena väldigt efterlängtad, uppgraderingar till elväskan idag iaf.
Haft en annan tångamperemeter, men jag håller i princip alltid på själv med felsökning, reparationer o.s.v och har blivit väldigt förtjust i Fluke Connect, att ha "trådlös mätning" och se resultatet i mobilen eller på paddan är verkligen underbart när man är själv.
189'an slank med av bara farten, och ska inte bo i elväskan, den bor på elektronikbänken. Men det fick ändå bli en gruppbild på hela familjen.
Är man beroende? Och i så fall klassas det som mätberonde, elberoende eller strömporr? Det ger iaf lite spänning i vardagen!
Hämtat ut två, varv den ena väldigt efterlängtad, uppgraderingar till elväskan idag iaf.
Logga in
Skapa konto
Haft en annan tångamperemeter, men jag håller i princip alltid på själv med felsökning, reparationer o.s.v och har blivit väldigt förtjust i Fluke Connect, att ha "trådlös mätning" och se resultatet i mobilen eller på paddan är verkligen underbart när man är själv.
189'an slank med av bara farten, och ska inte bo i elväskan, den bor på elektronikbänken. Men det fick ändå bli en gruppbild på hela familjen.
Logga in
Skapa konto
Är man beroende? Och i så fall klassas det som mätberonde, elberoende eller strömporr? Det ger iaf lite spänning i vardagen!
Redigerat:
Dagens orange inköp:
Inte för att det var sådär totalt nödvändigt men jag insåg att *alla andra* har fler fräsar! Och ju fler fräsar desto finare fräsupplevelse! Dessutom är det bra rea på CMT7E och lilla CMT-bordet just nu. CMT7E är en lite gammaldags kluns i prima Taiwan-kvalitet, verkar toppen för fast montering. Jag blir dock inte riktigt klar över monteringen, när allt blir rätt i övrigt hamnar varvtalsregleringen på fräsens baksida. Får klura i morgon.
Logga in
Skapa konto
Inte för att det var sådär totalt nödvändigt men jag insåg att *alla andra* har fler fräsar! Och ju fler fräsar desto finare fräsupplevelse! Dessutom är det bra rea på CMT7E och lilla CMT-bordet just nu. CMT7E är en lite gammaldags kluns i prima Taiwan-kvalitet, verkar toppen för fast montering. Jag blir dock inte riktigt klar över monteringen, när allt blir rätt i övrigt hamnar varvtalsregleringen på fräsens baksida. Får klura i morgon.
Det där är typ samma (samma/rebrandad? ) fräs som Triton eller? Vad den nu heter, stora modellen. Sneglat en del på combon med Triton och deras bord.C Colonel Bogey skrev:Dagens orange inköp:
[bild]
Blir det lite OT men, nöjd med den fräsen? Som dedikerad bordsfräs, vilket jag antar att du kör den som? Har en GOF 1600 jag övervägt att dedikera till fräsbord men samtidigt är det trevligt att ha den lös för planfräsning etc. Vill helst ha en 100% dedikerad fräs till fräsbordet, tanken på att plocka lös och "rigga om" är inte jätteexalterande, även om det går någorlunda snabbt med rätt bas, man blir lat med tiden.....Ola C skrev:
Jag är inte helt nöjd. Den är lite plastig o rapplig, "chucken" är kort så långa frässtål går inte alltid in så långt som man vill, vissa bottnar innan markeringen för minsta instickslängd är nådd. Sen hade jag vibrationsproblem med min första som skickades tillbaka, #2 bättre men inte 100, känns inte alls lika välbalanderad som min gamla dewalt 625. Märks mest om man kör förlängare eller stora stål.mrVoodoo skrev:
Blir det lite OT men, nöjd med den fräsen? Som dedikerad bordsfräs, vilket jag antar att du kör den som? Har en GOF 1600 jag övervägt att dedikera till fräsbord men samtidigt är det trevligt att ha den lös för planfräsning etc. Vill helst ha en 100% dedikerad fräs till fräsbordet, tanken på att plocka lös och "rigga om" är inte jätteexalterande, även om det går någorlunda snabbt med rätt bas, man blir lat med tiden.....
Redigerat:
Jag har CMT7E i ett bord. Funkar hur bra som helst det lilla jag hunnit använda den. Håller med Ola om plastighet. Skulle inte vilja använda den på frihand, tex spärren till höj/sänk lämnar övrig att önska. Uppochner går det bra.mrVoodoo skrev:
Blir det lite OT men, nöjd med den fräsen? Som dedikerad bordsfräs, vilket jag antar att du kör den som? Har en GOF 1600 jag övervägt att dedikera till fräsbord men samtidigt är det trevligt att ha den lös för planfräsning etc. Vill helst ha en 100% dedikerad fräs till fräsbordet, tanken på att plocka lös och "rigga om" är inte jätteexalterande, även om det går någorlunda snabbt med rätt bas, man blir lat med tiden.....
Lutar åt den lösningen mer och mer då, för GOF'n är ju trots allt väldigt trevlig att använda på frihand, det känns väldigt dumt att "låsa upp" en så kompetent fräs i ett bord. Å andra sidan vill man ha en bra fräs i bordet med...bah, gah.nanowire skrev:
Och nu har du fört över suktandet till mig. Kollade upp tillverkarens modeller på penstore.se, den i två våningar är löjligt snygg.nanowire skrev:
Var är det rea på CMT7E och bord?. Har sneglat på den ett tag men länge kostat 3900 på amazon.
Någon som vet hur Bosch Gof 20-12 står sig mot CMT och om Boschen är lätt att sätta i bord som CMT?
Någon som vet hur Bosch Gof 20-12 står sig mot CMT och om Boschen är lätt att sätta i bord som CMT?