Har tyckt att det var lite ojämnt ljud hemma men tänkte inte så mycket på det och trodde det var dålig uppkoppling till Netflix och Youtube som gjorde det. Men igår tog jag och vred runt de tunga klumparna (som står på heltäckningsmatta dessutom) och tittade på om någon kabel hade halkat ur. Den ena drivna basen visade varken rött eller grönt från kontrolldioden... Plockade ur säkringen och konstaterade att den hade skött sin plikt och bränt. Kollade runt efter nya och snubblade över att Hornbach var bra mycket billigare än alla andra jag hittade och att de hade på lager. Så idag åkte jag förbi och köpte en fyrpack för 15;- och nu har jag fått tillbaka allt ljud. Yay!
Kvitto och förpackning från Hornbach med fyra nya 2.0A säkringar på bordsyta. Text och streckkod synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bakpanelen på en subwoofer med anslutna kablar.
Skapa konto

• Gilla
Fadai och 11 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag kan inte ett dugg om hur mycket ljus som behövs, så jag chansade. Någon som kan mer kanske kan säga om 730 lumen per kvadratmeter är för mycket. Om inte annat lär jag märka det när elektrikern satt upp dem i taket.
[bild]
Använde 6st sådana till 7 x 10m garage, blev riktigt bra ljus.

• Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Tycker att det är svårt att få till slipningen av konkava detaljer med handverktyg så jag har trånat efter en spindelslip men har egentligen ingen plats för en stationär maskin i min lilla verkstad men så snubblade jag över den här. Visst är den ganska enkel men verkar funka för mina behov. Är gjord för att lätt kunna fästa i en arbetsskiva.
Bärbar spindelslipmaskin från Triton i orange, inklusive sladd och sliprullar i en förpackning. Perfekt för små verkstäder och enkel fastsättning.
Skapa konto

Portabel spindelslip monterad på en arbetsskiva, slipar konkav detalj i trä i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 16 till
  • Laddar…
Cheesen
D Dublin skrev:
Tycker att det är svårt att få till slipningen av konkava detaljer med handverktyg så jag har trånat efter en spindelslip men har egentligen ingen plats för en stationär maskin i min lilla verkstad men så snubblade jag över den här. Visst är den ganska enkel men verkar funka för mina behov. Är gjord för att lätt kunna fästa i en arbetsskiva.
[bild]
[bild]
Jag brukar sätta fast bandslipen uppochner i framtången när jag har speciella behov. Kan man göra det med den maskinen utan att klämma sönder bottenplattan?

Cheesen Cheesen skrev:
Jag brukar sätta fast bandslipen uppochner i framtången när jag har speciella behov. Kan man göra det med den maskinen utan att klämma sönder bottenplattan?
Jag är lite osäker på hur du menar, men enligt instruktionerna finns det bara ett sätt att montera den för fast användning (som i bilden ovan).

Triton har en bärbar maskin som borde gå att fixera men jag har varken sett en och långt mindre testat. Jag skulle nog bara spänna fast en borrmaskin om det är udda jobb.

Hade jag sett den lilla semistationära hade jag troligen köpt den istället för min större (i annan färg) fast ett större bord och en bandputs utökar användningsområdena. Bordet går iofs att bygga till.

ullberg
jonmo jonmo skrev:
[bild]

Passade på att köpa mig en licens igår när det var 35% rabatt. Här ska meckas! Måste bara spinna upp en Windows-instans i Virtualbox först.
Nyanskaffning eller uppgradering? Om det senare vore det intressant med återkoppling om det är värt det, Jag har ETS5 och eftersom jag mest underhåller känns det inte uppenbart att det är värt investeringen… iof kände jag likadant när jag gick från ets4 till ets5 och även om jag inte minns hur 4:an var anar jag att jag skulle kräkas om jag plötsligt satt med ets4 igen…

/U

ullberg ullberg skrev:
Nyanskaffning eller uppgradering? Om det senare vore det intressant med återkoppling om det är värt det, Jag har ETS5 och eftersom jag mest underhåller känns det inte uppenbart att det är värt investeringen… iof kände jag likadant när jag gick från ets4 till ets5 och även om jag inte minns hur 4:an var anar jag att jag skulle kräkas om jag plötsligt satt med ets4 igen…

/U
Nyanskaffning tyvärr, så där kan jag inte hjälpa dig. Är du hemmapulande KNXare som undertecknad eller har du det i jobbet?

Den som har vägarna förbi Tuna Park i Eskilstuna innan 14 00 idag har mycket att välja på när det gäller verktyg. Köpte själv dessa för 115 kronor. Blindmuttertång , rysk armekikare och lite annat.😀

• Verktyg som blindmuttertång, skiftnyckel, avståndsmätare och en rysk armékikare med fodral, liggande på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
Solvskaftet och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
D Dublin skrev:
Jag är lite osäker på hur du menar, men enligt instruktionerna finns det bara ett sätt att montera den för fast användning (som i bilden ovan).
Ok... Brukar spänna så att jag kan använda hela bänkskivan som stöd.

ullberg
jonmo jonmo skrev:
Nyanskaffning tyvärr, så där kan jag inte hjälpa dig. Är du hemmapulande KNXare som undertecknad eller har du det i jobbet?
Definitivt hemmapulande, har gjort en del övningar för att hjälpa andra men min profession är väldigt långt från KNX.

Lycka till med ditt KNX:ande, jag vill bestämt hävda att det inte är speciellt komplicerat, möjligen att det tar lite övning att börja tänka på rätt sätt…

/U

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
I dagens veckohandling slank det med en vinkelmätare och en stötta

• Paket med stötta och digital vinkelmätare från Parkside ligger på ett arbetsbord, bredvid en cirkelsåg och en träbit.
    Skapa konto
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Den som har vägarna förbi Tuna Park i Eskilstuna innan 14 00 idag har mycket att välja på när det gäller verktyg. Köpte själv dessa för 115 kronor. Blindmuttertång , rysk armekikare och lite annat.😀
Vilken tid startar det?

//AA

S saiter skrev:
Vilken tid startar det?

//AA
Idag var sista för säsongen men i maj nästa år kör de igång igen. Brukar vara 9-14 varannan söndag. Alltid många säljare ofta över hundra men ärligt talat mycket kläder och barnsaker.

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Hopfällbara sågbockar av metall från Stanley, två stycken i silverfärg, lämpliga för byggprojekt och enkla att lagra.
Skapa konto

I någon tråd här skrev det om sågbockar! Jag har haft de här sedan tidigare och varit väldigt nöjd med hur smidiga de är och hur mycket man kan lasta på dessa även om de är relativt ”tunna”.

Idag var jag på Hornbach och tog köpte ett par till. Har märkt och tänkt på det ofta att två sågbockar är totalt värdelöst för det är alltid någon skiva eller liknande som dönar i backen när man sågar. Så från och med nu kommer jag ha 4 bockar! Skönt!

https://www.hornbach.se/p/sagbock-stanley-stst81337-1-essential-hopfallbar-2-pack/10205560/

• Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.