3 819 712 läst ·
18 066 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Har tyckt att det var lite ojämnt ljud hemma men tänkte inte så mycket på det och trodde det var dålig uppkoppling till Netflix och Youtube som gjorde det. Men igår tog jag och vred runt de tunga klumparna (som står på heltäckningsmatta dessutom) och tittade på om någon kabel hade halkat ur. Den ena drivna basen visade varken rött eller grönt från kontrolldioden... Plockade ur säkringen och konstaterade att den hade skött sin plikt och bränt. Kollade runt efter nya och snubblade över att Hornbach var bra mycket billigare än alla andra jag hittade och att de hade på lager. Så idag åkte jag förbi och köpte en fyrpack för 15;- och nu har jag fått tillbaka allt ljud. Yay!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tycker att det är svårt att få till slipningen av konkava detaljer med handverktyg så jag har trånat efter en spindelslip men har egentligen ingen plats för en stationär maskin i min lilla verkstad men så snubblade jag över den här. Visst är den ganska enkel men verkar funka för mina behov. Är gjord för att lätt kunna fästa i en arbetsskiva.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag brukar sätta fast bandslipen uppochner i framtången när jag har speciella behov. Kan man göra det med den maskinen utan att klämma sönder bottenplattan?D Dublin skrev:Tycker att det är svårt att få till slipningen av konkava detaljer med handverktyg så jag har trånat efter en spindelslip men har egentligen ingen plats för en stationär maskin i min lilla verkstad men så snubblade jag över den här. Visst är den ganska enkel men verkar funka för mina behov. Är gjord för att lätt kunna fästa i en arbetsskiva.
[bild]
[bild]
Jag är lite osäker på hur du menar, men enligt instruktionerna finns det bara ett sätt att montera den för fast användning (som i bilden ovan).Cheesen skrev:
Triton har en bärbar maskin som borde gå att fixera men jag har varken sett en och långt mindre testat. Jag skulle nog bara spänna fast en borrmaskin om det är udda jobb.
Hade jag sett den lilla semistationära hade jag troligen köpt den istället för min större (i annan färg) fast ett större bord och en bandputs utökar användningsområdena. Bordet går iofs att bygga till.
Hade jag sett den lilla semistationära hade jag troligen köpt den istället för min större (i annan färg) fast ett större bord och en bandputs utökar användningsområdena. Bordet går iofs att bygga till.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Nyanskaffning eller uppgradering? Om det senare vore det intressant med återkoppling om det är värt det, Jag har ETS5 och eftersom jag mest underhåller känns det inte uppenbart att det är värt investeringen… iof kände jag likadant när jag gick från ets4 till ets5 och även om jag inte minns hur 4:an var anar jag att jag skulle kräkas om jag plötsligt satt med ets4 igen…jonmo skrev:
/U
Nyanskaffning tyvärr, så där kan jag inte hjälpa dig. Är du hemmapulande KNXare som undertecknad eller har du det i jobbet?ullberg skrev:
Nyanskaffning eller uppgradering? Om det senare vore det intressant med återkoppling om det är värt det, Jag har ETS5 och eftersom jag mest underhåller känns det inte uppenbart att det är värt investeringen… iof kände jag likadant när jag gick från ets4 till ets5 och även om jag inte minns hur 4:an var anar jag att jag skulle kräkas om jag plötsligt satt med ets4 igen…
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Definitivt hemmapulande, har gjort en del övningar för att hjälpa andra men min profession är väldigt långt från KNX.jonmo skrev:
Lycka till med ditt KNX:ande, jag vill bestämt hävda att det inte är speciellt komplicerat, möjligen att det tar lite övning att börja tänka på rätt sätt…
/U
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 963 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 963 inlägg
Logga in
Skapa konto
I någon tråd här skrev det om sågbockar! Jag har haft de här sedan tidigare och varit väldigt nöjd med hur smidiga de är och hur mycket man kan lasta på dessa även om de är relativt ”tunna”.
Idag var jag på Hornbach och tog köpte ett par till. Har märkt och tänkt på det ofta att två sågbockar är totalt värdelöst för det är alltid någon skiva eller liknande som dönar i backen när man sågar. Så från och med nu kommer jag ha 4 bockar! Skönt!
https://www.hornbach.se/p/sagbock-stanley-stst81337-1-essential-hopfallbar-2-pack/10205560/