P Prodigys skrev:
Är det nu blandmissbruket börjar på riktigt? Första milwaukeemaskinen, batteriet hade jag sen innan. [bild]
Skitbatterier som inte ens laddas balanserat!
Att dom ens har en beskrivning "Three bars of death" på fenomenet är ju sjukt.

Redigerat:
Har lyckats slarva bort mutterknacken.
Kollade på nya, men de är så klumpiga, samma typ av den jag har haft i 11 år är utgående, men googlade och såg att XL bygg i Umeå hade en kvar, de stängde kl 17 idag.
Åkte hemifrån kl 9 i morse mot Luleå "hinner nog dit" och det gjorde jag, klev över tröskeln 16.56 !!
Grön och svart Hikoki mutterknack med tillhörande grön förvaringsbox, visas från sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
cpalm och 14 till
  • Laddar…
Rickard.
Var det Umeå eller Luleå du åkte till?

Var det till luleå måste det vara nära 120km/h i SNITT om du nu åkte från Färentuna, mitt på dagen dessutom. 😉

Redigerat:
Ja, va fasen. Köra så fort i mörker är ju oansvarigt! 😂

Rickard. Rickard. skrev:
Var det Umeå eller Luleå du åkte till?

Var det till luleå måste det vara nära 120km/h i SNITT om du nu åkte från Färentuna, mitt på dagen dessutom. 😉
Umeå och köpte maskinen, sen till Luleå.
Kört lugnt.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Har lyckats slarva bort mutterknacken.
Kollade på nya, men de är så klumpiga, samma typ av den jag har haft i 11 år är utgående, men googlade och såg att XL bygg i Umeå hade en kvar, de stängde kl 17 idag.
Åkte hemifrån kl 9 i morse mot Luleå "hinner nog dit" och det gjorde jag, klev över tröskeln 16.56 !!
[bild]
Det finns väl även nyare modeller i mindre och smidigare formfaktor?
https://hikoki-powertools.se/hikoki...dragare-batteri-4/muttertrekker-wr18dh-km-hsc

nanowire nanowire skrev:
Det finns väl även nyare modeller i mindre och smidigare formfaktor?
[länk]
Den är större/klumpigare längst fram.
Har en specifik sak vi skruvar där det är väldigt trångt åt alla håll, min maskin med en lång hylsa kapad 10 mm går in precis.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Inget jag ser fram emot att ta tag i… PlayStation 5 joystick kit och verktyg på träbord, bredvid ett glas vin och en Amazon-leverans.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Inget jag ser fram emot att ta tag i…[bild]
Det blir enklare att lösa med verktyget upp till vänster i bild. 🍷

• Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Är väl för att tummen börjar drifta efter att han använt just det verktyget upp till vänster som han behöver bygga om..

• Haha
Johan Gunverth
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Ja, på något sätt ska de gamla lödningarna lösas så tänkte att jag börjar så och tar till tyngre grejor varefter behovet uppstår. Kanske är det sake som funkar bäst, vem vet?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Är väl för att tummen börjar drifta efter att han använt just det verktyget upp till vänster som han behöver bygga om..
Här är jag helt oskyldig faktiskt. Det blir tydligen så om man låter barnen använda leksakerna.

Behöver inte köpa ett enda verktyg, håller på att tömma ett gammalt förråd och hittat tre hylsnyckelsatser och lösa hylsor.

Däremot snodde dom mina stegar, bland annat en Wibe "stegpall" med fyra steg i våras, trots att jag både låst fast, spraymålat och namnat dom. Även om jag inte betalat en krona för dom var det trist...

Hittade en okej 2,5 meters aluminiumstege i skrothögen och en multistege, men kände att låsfunktionen var bortrostad och tveksam. Sökte på nätet och hittade att Jula kör kampanj på 799 kr inklusive aluminum-plattformen.

Kanske inte den bästa, men kan åtminstone få in den i bagaget och förvara den hemma.
Den algfyllda raka stegen får vara kvar vid båten.

• Aluminiumstegar och en multistege med plattform visas på en butiksyta.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Det var en bra dag inte bara pga vädret utan även loppismässigt. 500 för allt kändes inte prutbart.

• En samling verktyg i en bils bagageutrymme, inklusive såg, skruvmejslar och en rulle luftslang; inköpta på loppmarknad.
    Skapa konto
  • Olika verktyg som såg, limpistol, skruvmejsel, avbitartång och sekatörer ligger i bagageutrymme, fyndade på loppis.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Lidl. ☝️
Momentnyckel, 199:-
Verktygslåda med en momentnyckel och hylsor, märkt Parkside, på ett träbord.
Skapa konto

Tog näst sista exemplaret i Borlänge.

• Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.