T
Fyndade (tror jag) på en "loppis". Egentligen var det farsan som hittade 10kg galvad 1/2-tums bult i en låda i längan och undrade om jag ville ha :)
Galvaniserade bultar i plastlådor och en kartong från Bulten Kanthal AB på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om det är ett fynd eller inte lär framtiden utvisa, eller om de bara kommer att ligga i min länga i några decennier till. Men kasta kan man ju inte... (är det nån som faktiskt har ett riktigt behov skulle de kunna byta ägare såklart ;) ).

å sen har jag till slut tagit första steget in i det blå Boschträsket
Blå Bosch slipmaskin på träbord, nystartat projekt i verkstaden.
Skapa konto

En lite seriösare slipmaskin, den ska vara bra har jag förstått. Har bara testat nån minut men det känns verkligen att den vill jobba :)

• Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Använd dammsugare till slipmaskinen så håller papperen länge och arbetsmiljön blir mycket bättre.

• Gilla
Colonel Bogey och 4 till
  • Laddar…
U
Get75-150?
T trycklös skrev:
Fyndade (tror jag) på en "loppis". Egentligen var det farsan som hittade 10kg galvad 1/2-tums bult i en låda i längan och undrade om jag ville ha :)
[bild]
Om det är ett fynd eller inte lär framtiden utvisa, eller om de bara kommer att ligga i min länga i några decennier till. Men kasta kan man ju inte... (är det nån som faktiskt har ett riktigt behov skulle de kunna byta ägare såklart ;) ).

å sen har jag till slut tagit första steget in i det blå Boschträsket
[bild]

En lite seriösare slipmaskin, den ska vara bra har jag förstått. Har bara testat nån minut men det känns verkligen att den vill jobba :)

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
T
U Utsliten och utdömd skrev:
Get75-150?
Ja jag hoppas det ska bli en bra kompis. Jag har en gammal 115 grön bosch som verkar odödlig, men den är ju inte gjord för varken stora ytor eller nån större avverkning så den har länge behövt en större kompis.

och nej utsug ska fixas innan den används på riktigt, men var ju tvungen att testa lite igår kväll :) .
det är ganska smal anslutning så jag hoppas jag har nån adapter som passar.

T trycklös skrev:
Ja jag hoppas det ska bli en bra kompis. Jag har en gammal 115 grön bosch som verkar odödlig, men den är ju inte gjord för varken stora ytor eller nån större avverkning så den har länge behövt en större kompis.

och nej utsug ska fixas innan den används på riktigt, men var ju tvungen att testa lite igår kväll :) .
Fyndade du den på loppisen? 😍

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
T
FredrikR FredrikR skrev:
Fyndade du den på loppisen? 😍
Det hade varit årets lyckträff :D

Nä, det var hos den lokala maskinhandlaren, jag försöker gynna dem när jag kan för de är väldigt bra och det skulle bli väldigt tråkigt i den här regionen om de försvinner.

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:

Den kommer definitivt bli en bra kompis, ett av de bästa köpen jag gjort 👍

• Gilla
trycklös och 2 till
  • Laddar…
U
T Trafikverket1 skrev:
Den kommer definitivt bli en bra kompis, ett av de bästa köpen jag gjort 👍
Samma för mig, för det priset får man ingen bättre 150mm slip

• Gilla
Trafikverket1 och 2 till
  • Laddar…
Köpt två knivar från Aritsugu vid Tokyos fiskmarknad. Att se på när de skaftar, skärper och graverar bladen jag valt förhöjer känslan rejält 🤩
Stålet är Damaskussmidd Aogami #2 från Hitachi.
Inuti Aritsugu-butiken på Tokyos fiskmarknad, med hyllor fulla av knivar och en person bakom disken som arbetar.
Skapa konto
En knivverkstad med två personer i arbete, omgiven av hyllor med lådor och annat material.
Skapa konto
Tre japanska knivblad från Aritsugu visas utan skaft, med synliga damaskusmönster, placerade på ett träbord bredvid två kalkylatorer.
Skapa konto
En man arbetar i en verkstad, håller en kniv och hammare, omgiven av verktyg och material.
Skapa konto

Två japanska knivar med damaskusmönstrade blad och trähandtag ligger bredvid sina förpackningar, dokument och en knivslida på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Tule54 och 34 till
  • Laddar…
K
nanowire nanowire skrev:
Köpt två knivar från Aritsugu vid Tokyos fiskmarknad. Att se på när de skaftar, skärper och graverar bladen jag valt förhöjer känslan rejält 🤩
[bild][bild][bild][bild]
[video]
[video][bild]
Har gjort liknande för många år sen. Är en glädje att använda knivarna och drömma sig tillbaka till en fin resa

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Har gjort liknande för många år sen. Är en glädje att använda knivarna och drömma sig tillbaka till en fin resa
Första gången för mig var 2018 och det här var nog inte sista heller tror jag
🔪🇯🇵🔪🇯🇵🔪🇯🇵🔪

Överdrag till betongblandaren.

Överdrag till en betongblandare syns på en bild med en förpackning märkt "Burns & Barkles BBQ Cover" i förgrunden.
Skapa konto

69kr från Jula kan jag kosta på den.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Qjanto och 23 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
[bild][bild][bild][bild]
[video]
[video][bild]
Vad går en sådan på, förutom att man måste resa till Japan?

R roli skrev:
Vad går en sådan på, förutom att man måste resa till Japan?
2-3000 Kr excl. resa

• Gilla
McHolm och 2 till
  • Laddar…
Är det nu blandmissbruket börjar på riktigt? Första milwaukeemaskinen, batteriet hade jag sen innan. En röd och svart Milwaukee M12 verktyg med ett Red Lithium 4.0 Ah batteri, placerad på en svart perforerad yta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
richardtenggren och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.