FreQa FreQa skrev:
Inga verktyg men skydd mot de
[bild]
Något extra bra pris på handskarna någonstans?

Tröttnade på sladden till mitt dewalt multiverktyg. Så jag beställde hem en festool vecturo. Men när jag ska öppna upp systainern går inte locket upp. Får knappt in en hand. Lite halvtrist när man väntat hela dagen. 😀

Lite svårt att fixa utan att förstöra systainern ännu mer. Köpt på tyska toolbrothers. Riktigt bra priser (billigare än rubart på mycket) och snabb leverans. Återstår att se hur dom löser det här dock...

Festool systainer med grön låsmekanism som inte går att öppna helt, placerad framför en hylla med träblock i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en stängd Festool Systainer, som inte går att öppna.
Skapa konto

tveksamt tveksamt skrev:
Något extra bra pris på handskarna någonstans?
Nja, 53 kr/st på Proffsmagasinet var ordinarie men jag gillar dessa. Getskinn, mjuka men tillräckligt tuffa för att hålla en stund.
Tror det var två år sen sist jag köpte ett 10pack och då kostade de ca 45 om jag inte minns fel. De är i varje fall minst 10 kr billigare än andra ställen vad jag såg.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
B Bomba skrev:
Tröttnade på sladden till mitt dewalt multiverktyg. Så jag beställde hem en festool vecturo. Men när jag ska öppna upp systainern går inte locket upp. Får knappt in en hand. Lite halvtrist när man väntat hela dagen. 😀

Lite svårt att fixa utan att förstöra systainern ännu mer. Köpt på tyska toolbrothers. Riktigt bra priser (billigare än rubart på mycket) och snabb leverans. Återstår att se hur dom löser det här dock...

[bild][bild]
Är det inte bara att trycka in baksidan så klacken hamnar innanför?

Har för mig att jag fått göra just detta på en låda.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Nu jäklar är det inte kul att vara berg och betong i vår källare 😁
Milwaukee M18 bränsledriven kapmaskin, röd och svart, placerad på sin förpackning med produktinformation i en källare.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
cpalm och 18 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Nu jäklar är det inte kul att vara berg och betong i vår källare 😁
[bild]
Se till att ha många batterier för den suger duktigt med ström

• Gilla
Kretikos
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Se till att ha många batterier för den suger duktigt med ström
Dom står i givakt redo att tömmas! Ska bli roligt se vad den går för.

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Kul maskin. Grattis.

Hyrde en konkurrent häromveckan när 600x60x25cm lecabalkar skulle kapas. Oerhört imponerande prestanda. Betydligt smidigare att köra än bensindrivna diton. Just exaktheten vid start var tacksam m batteriversionen för att sätta exakt position på snittet för mig som lekman.
Förvånansvärt bra batteriprestanda i balkkapningen. Hade räckviddsångest innan jag började men helt obefogat.
Kommer aldrig hyra en bensindito igen.

• Batteridriven kapmaskin från Husqvarna med orange och grå färgsättning, placerad på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Gilla
nanowire och 8 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Har själv makitas 2x18v variant och den funkar till det mesta som man använder en vanlig bensindriven kap till utom i princip att såga långa spår på fullt djup. Gäller bara att låta den jobba själv och inte pressa ner den.

• Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Har själv makitas 2x18v variant och den funkar till det mesta som man använder en vanlig bensindriven kap till utom i princip att såga långa spår på fullt djup. Gäller bara att låta den jobba själv och inte pressa ner den.
Tack! Får återkomma med en kort sammanfattning efter test imorgon

Nu j*vlar skall det ansas i trädgården!

Trädgårdsverktyg från Milwaukee spridda på ett bord, inklusive motorsåg, häcksax och olika tillbehör.
Skapa konto

Vi får hoppas, att det funkar lika bra, som det kostar.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Norrtull och 12 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Nu j*vlar skall det ansas i trädgården!

[bild]
Vi får hoppas, att det funkar lika bra, som det kostar.
Bara att beskåda det dukade bordet är värt inköpet! Får du sedan ner en gren eller två på äppelträdet så är du home safe!

• Gilla
  • Haha
Keld och 2 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Bara att beskåda det dukade bordet är värt inköpet! Får du sedan ner en gren eller två på äppelträdet så är du home safe!
Äpple har jag ingen, men 2 lönnar, en rönn och en ek plus lite annat,som tuktas hårt. Jag har tröttnat på grensax, plus en större rönn som skall ner, och då hoppas jag att grensågen skall hjälpa till.

Q
R Robert-san01 skrev:

Har för mig att jag fått göra just detta på en låda.
Så var det på min systainer med. Gjorde precis som du beskriver. Det sytes ett litet märke efteråt. Jag gick och störde mig på det i en vecka men glömde det sen. Fram tills nu 😂

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:

Har för mig att jag fått göra just detta på en låda
Lossade locket på ena sidan. Det löste biffen. 👍

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.