3 819 198 läst ·
18 066 svar
3819k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Tröttnade på sladden till mitt dewalt multiverktyg. Så jag beställde hem en festool vecturo. Men när jag ska öppna upp systainern går inte locket upp. Får knappt in en hand. Lite halvtrist när man väntat hela dagen. 😀
Lite svårt att fixa utan att förstöra systainern ännu mer. Köpt på tyska toolbrothers. Riktigt bra priser (billigare än rubart på mycket) och snabb leverans. Återstår att se hur dom löser det här dock...
Lite svårt att fixa utan att förstöra systainern ännu mer. Köpt på tyska toolbrothers. Riktigt bra priser (billigare än rubart på mycket) och snabb leverans. Återstår att se hur dom löser det här dock...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nja, 53 kr/st på Proffsmagasinet var ordinarie men jag gillar dessa. Getskinn, mjuka men tillräckligt tuffa för att hålla en stund.tveksamt skrev:
Tror det var två år sen sist jag köpte ett 10pack och då kostade de ca 45 om jag inte minns fel. De är i varje fall minst 10 kr billigare än andra ställen vad jag såg.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Är det inte bara att trycka in baksidan så klacken hamnar innanför?B Bomba skrev:Tröttnade på sladden till mitt dewalt multiverktyg. Så jag beställde hem en festool vecturo. Men när jag ska öppna upp systainern går inte locket upp. Får knappt in en hand. Lite halvtrist när man väntat hela dagen. 😀
[bild][bild]
Har för mig att jag fått göra just detta på en låda.
Kul maskin. Grattis.Kretikos skrev:
Hyrde en konkurrent häromveckan när 600x60x25cm lecabalkar skulle kapas. Oerhört imponerande prestanda. Betydligt smidigare att köra än bensindrivna diton. Just exaktheten vid start var tacksam m batteriversionen för att sätta exakt position på snittet för mig som lekman.
Förvånansvärt bra batteriprestanda i balkkapningen. Hade räckviddsångest innan jag började men helt obefogat.
Kommer aldrig hyra en bensindito igen.
Har själv makitas 2x18v variant och den funkar till det mesta som man använder en vanlig bensindriven kap till utom i princip att såga långa spår på fullt djup. Gäller bara att låta den jobba själv och inte pressa ner den.Kretikos skrev:
Tack! Får återkomma med en kort sammanfattning efter test imorgonP Prodigys skrev:
Äpple har jag ingen, men 2 lönnar, en rönn och en ek plus lite annat,som tuktas hårt. Jag har tröttnat på grensax, plus en större rönn som skall ner, och då hoppas jag att grensågen skall hjälpa till.Kretikos skrev:
Så var det på min systainer med. Gjorde precis som du beskriver. Det sytes ett litet märke efteråt. Jag gick och störde mig på det i en vecka men glömde det sen. Fram tills nu 😂R Robert-san01 skrev: