Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har hört rykten om detta, av gammalt folk i byggbranschen, att det var inte alls ovanligt att en del började värma upp inför helgen redan på fredagen efter lunch
Låter som konsultbranschen idag...

Är det bara torsdag än? 😢

• Gilla
  • Haha
Putte G... och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Den måste vara från 80-talet, då det fortfarande söps på byggena.

En grogg i tumstocksfickan att förgylla fredagen efter lunch med.

Jag har hört rykten om detta, av gammalt folk i byggbranschen, att det var inte alls ovanligt att en del började värma upp inför helgen redan på fredagen efter lunch
Inte helt ovanligt bland de som gick av på fredagen när jag jobbade inom industrin för 25 år sedan.

Ursviken Ursviken skrev:
Inte helt ovanligt bland de som gick av på fredagen när jag jobbade inom industrin för 25 år sedan.
En händelse från nittiotalet kom upp i minnet, jag deltog i ett arbetsmarknadsprojekt och hade den fredagen blivit satt att guida runt kommunstyrelsens ordförande och visa upp verksamheten från sin bästa sida. Visade det mest intressanta och tänkte avsluta med att visa några av kontoren som låg avskilt men ångrade mig då det inte var något att visa upp. Det visade sig vara ett gott beslut, då jag efter avslutad rundvandring gick tillbaka dit så visade sig att kollegorna samlats där och att en av dem varit till Finland för att begrava sin mor och som traditionen bjuder lät han brännvinet gå laget runt. Belönades med ett dricksglas av den finska nationaldrycken så den eftermiddagen blev ostadigt och färden hem på cykel vingligare än vanligt. Slutade tidigare den dagen men fick nästa vecka höra att det spårat ur ganska rejält. Den sörjande sonen såg kommande veckor till att arbeta så han i möjligaste mån skulle undvika att träffa chefen.😆

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
useless useless skrev:
Låter som konsultbranschen idag...

Gäller säkert kodapor också, en trevlig vinlunch, och sen lite småslappt häng tills man känner att klockan är tillräckligt mycket för att dra lite lagom tidigare.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:

Min farfar jobbade på stuveribolaget i hamnen, samma sak där, veckolöning fredag förmiddag, det skickades en löpare till systemet som fixade brännvin till alla.
Han var med och beslutade om månadslön, de fick tackbrev från fruarna, för nu kunde makarna inte supa upp lönen på fredagen.

Men detta är mer ämne för "saker vi glömt"-tråden.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Gäller säkert kodapor också, en trevlig vinlunch, och sen lite småslappt häng tills man känner att klockan är tillräckligt mycket för att dra lite lagom tidigare.
Precis. Så man blir lagom kreativ, checkar in sin nya otestade kod i produktion och drar på helg.

• Gilla
jonmo och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Mitt i prick. Vi har ju en medlem här på forumet som ofta visar lunchbilder med tillhörande glas med vin...

• Haha
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Har du också samma problem?

Hjälp finns att få!

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
att klockan är tillräckligt mycket för att dra lite lagom tidigare.
Dra??? Då börjar väl AWn?

• Gilla
useless
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Dra??? Då börjar väl AWn?
För att det ska kunna bli after work krävs ju work. Därför är det viktigt att ha en agenda till lunchmötet.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
useless useless skrev:
För att det ska kunna bli after work krävs ju work.
Tro mig, det går utmärkt ändå! 🍻

Alfredo Alfredo skrev:
Tro mig, det går utmärkt ändå! 🍻
Jag vill inte riskera några problem med Skatteverket.

Behövde några långhylsor så tog ett kitt Förpackning med Milwaukee långhylsor i storlekarna 10-24 mm, Shockwave Impact Duty-serien, på ett bord med reklamblad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Testarn och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:

Jag gjorde en kortis i byggsvängen tidigt 90-tal och det förekom även då, någon enstaka värmde upp med kvartingen inne på dass på morron osv. För att inte tala om dagen innan midsommar...efter tio på förmiddan drog man hem, rejält på gång. Några enstaka, i 60-årsåldern.

Inga verktyg men skydd mot de
Skyddshandskar och ett par hörselskydd från 3M Peltor Optime II ligger sida vid sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.