Det är ett Vevor 71500 och ca 130 euro var mitt pris, inte provat det ännu, inte kommit än.
 
  • Gilla
GoForIt
  • Laddar…
useless useless skrev:
Man vill ju inte vara den enda utan lackfräs.

[bild]
Håller fullständigt med. Är det någon som blivit klok på vad för stål/skär den använder? Är det samma som metabos eller något eget hittepå som är skitsvårt att få tag på?
Parksides färgborttagare PLF 720 A1 i förpackning med specifikationer som effekt 720W och hastighet 10,000rpm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev några sds-mejslar också för 30kr styck. SDS-mejslar på ett arbetsbord bredvid ett skruvstycke. Mejslarna har gröna etiketter och ligger på en träyta med några metalldelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ser ut som att jag behöver köpa mjölk 🤔
 
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ser ut som att jag behöver köpa mjölk 🤔
Mjölken var slut i de tre butikerna jag besökte (i Täby)
 
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ser ut som att jag behöver köpa mjölk 🤔
Fanns Bregott i Halmstad.
 
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Är det samma som metabos eller något eget hittepå som är skitsvårt att få tag på?
Verkar finnas gott om skär på Aliexpress och Temu...

Närbild på en skjutmått med Biltema-märke som mäter ett metallföremål på en mönstrad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Lackfräs inskaffad. Så nu skall man hitta bra skär till vettigt pris.
useless useless skrev:
Verkar finnas gott om skär på Aliexpress och Temu...
Får man fråga er andra lyckliga lackfräsägare efter en länk till något bra alternativ?
 
Bönhas Bönhas skrev:
Lackfräs inskaffad. Så nu skall man hitta bra skär till vettigt pris.

Får man fråga er andra lyckliga lackfräsägare efter en länk till något bra alternativ?
Hur kort livslängd (eller hur stora projekt) räknar du med? Medföljande skär är ändå vridbara så det finns fyra slitytor, jag hoppas det räcker ett tag.
 
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
Hittade inte mjölken...
 
  • Parkside färgborttagare, två skrapor och en solarduschlåda ligger i bagageutrymmet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Sherlock Holmes och 8 till
  • Laddar…
Letade du ens? 😉😂
 
Fanns mjölk i Åkersberga men hade händerna fulla redan.

Kartong med Parkside färgborttagare och fyra metallverktyg på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En kvar efter mig.
 
  • Gilla
  • Haha
Kashew och 7 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Letade du ens? 😉😂
Dubbla bilder av en tecknad apfigur med förvånad uppsyn, iförd grön tröja och bakgrund med suddigt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Norrtull och 8 till
  • Laddar…
ullberg
Det är jobbigt att se alla inlägg om lackfräsen, jag köpte en metabo för flera år sedan när det var ”bra pris” (med metabomått mätt) och tänkte att den behöver man säkert någon gång. Metabon ligger fortfarande oanvänd och ändå är jag sugen på att plocka upp en Parkside för att det är ”bra att ha” (typ på landet) och kanske jämföra med min metabo…

Känns som en bakvänd ”buy once cry once”…
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dilato och 9 till
  • Laddar…
@ullberg Jag köpte också en metabo, ”nyss” (max 6 mån sedan).
Inbillar mig att det är finare grön färg på den, så att man inte får ågren. Min är också oanvänd än så länge. 😂
 
  • Haha
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
Jag har också varit väldigt köpsugen på Parksides lackfräs pga funktionen och priset i förhållande till ”originalet”. Det som har fått mig att inte slå till är dels att jag inte har något kommande jobb där den skulle behövas samt att vi inte har Lidl i Varberg.

En annan aspekt är att det är en Parkside-produkt… Varken Parkside eller Metabo (eller andra verktygs- och maskintillverkare för den delen) är välgörenhetsorganisationer; ingen har som affärsidé att sälja varor av högsta tänkbara kvalitet till lägsta tänkbara pris till folket.

Det måste finnas anledningar till att maskinen kostar en bråkdel av Metabos variant! Någonstans skär man i kurvorna…
Sedan kan naturligtvis allt vi erbjuds av Festool, Bosch, Dewalt, makita, hikoki med flera, inklusive Metabo, vara kolossalt överprissatt men jag tror inte att skillnaden i pris bara ligger där i förhållande till lågprismärkena.

Med det sagt — jag är lite avis på er som lagt vantarna på en Parkside lackfräs. Jag hoppas att maskinen är bättre än jag tror och är er till god hjälp i era projekt.

Bonne chance!
//Ronnie
 
  • Gilla
Putte G... och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.