3 945 275 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Håller fullständigt med. Är det någon som blivit klok på vad för stål/skär den använder? Är det samma som metabos eller något eget hittepå som är skitsvårt att få tag på?useless skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev några sds-mejslar också för 30kr styck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Ser ut som att jag behöver köpa mjölk 🤔
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Hur kort livslängd (eller hur stora projekt) räknar du med? Medföljande skär är ändå vridbara så det finns fyra slitytor, jag hoppas det räcker ett tag.Bönhas skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Det är jobbigt att se alla inlägg om lackfräsen, jag köpte en metabo för flera år sedan när det var ”bra pris” (med metabomått mätt) och tänkte att den behöver man säkert någon gång. Metabon ligger fortfarande oanvänd och ändå är jag sugen på att plocka upp en Parkside för att det är ”bra att ha” (typ på landet) och kanske jämföra med min metabo…
Känns som en bakvänd ”buy once cry once”…
Känns som en bakvänd ”buy once cry once”…
Jag har också varit väldigt köpsugen på Parksides lackfräs pga funktionen och priset i förhållande till ”originalet”. Det som har fått mig att inte slå till är dels att jag inte har något kommande jobb där den skulle behövas samt att vi inte har Lidl i Varberg.
En annan aspekt är att det är en Parkside-produkt… Varken Parkside eller Metabo (eller andra verktygs- och maskintillverkare för den delen) är välgörenhetsorganisationer; ingen har som affärsidé att sälja varor av högsta tänkbara kvalitet till lägsta tänkbara pris till folket.
Det måste finnas anledningar till att maskinen kostar en bråkdel av Metabos variant! Någonstans skär man i kurvorna…
Sedan kan naturligtvis allt vi erbjuds av Festool, Bosch, Dewalt, makita, hikoki med flera, inklusive Metabo, vara kolossalt överprissatt men jag tror inte att skillnaden i pris bara ligger där i förhållande till lågprismärkena.
Med det sagt — jag är lite avis på er som lagt vantarna på en Parkside lackfräs. Jag hoppas att maskinen är bättre än jag tror och är er till god hjälp i era projekt.
Bonne chance!
//Ronnie
En annan aspekt är att det är en Parkside-produkt… Varken Parkside eller Metabo (eller andra verktygs- och maskintillverkare för den delen) är välgörenhetsorganisationer; ingen har som affärsidé att sälja varor av högsta tänkbara kvalitet till lägsta tänkbara pris till folket.
Det måste finnas anledningar till att maskinen kostar en bråkdel av Metabos variant! Någonstans skär man i kurvorna…
Sedan kan naturligtvis allt vi erbjuds av Festool, Bosch, Dewalt, makita, hikoki med flera, inklusive Metabo, vara kolossalt överprissatt men jag tror inte att skillnaden i pris bara ligger där i förhållande till lågprismärkena.
Med det sagt — jag är lite avis på er som lagt vantarna på en Parkside lackfräs. Jag hoppas att maskinen är bättre än jag tror och är er till god hjälp i era projekt.
Bonne chance!
//Ronnie