13th Marine 13th Marine skrev:
Plötsligt händer det, användbara saker på loppisen jag frekventerar:
[bild]
Känner igen prislapparna! Loppisen på Nybostrand! Jag var själv där idag och köpte ett gäng gröna Bahco mejslar och lite annat gott.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
M Mr Tool skrev:
Känner igen prislapparna! Loppisen på Nybostrand! Jag var själv där idag och köpte ett gäng gröna Bahco mejslar och lite annat gott.
Korrekt! 😊

• Gilla
Mr Tool
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
DCS355. Rror väl inte det är så mycket mer på 56an att det är värt pengarna (för mig).
tack , det var den som var på rea första dagen på amazon om jag inte missminner mig

Revs Revs skrev:
tack , det var den som var på rea första dagen på amazon om jag inte missminner mig
Ja, precis. Betalade en aning norr om 950:-.

Blev en lite uppsättning med hylsor till slagskruvdragaren, har bara haft 8mm sen innan och behövde 10 och 13mm. Uppsättning hylsor för slagskruvdragare i storlekarna 6mm till 13mm, inklusive 10mm och 13mm, i en öppen låda på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Lackfräs från Lidl
Förpackning av en Parkside lackfräs från Lidl, PLF 720 A1, med specifikationer som effekt 720W och hastighet 10,000 rpm.
Skapa konto
Lackfräs av märket Parkside i plastväska, med sladd och tillbehör, från Lidl.
Skapa konto

• Gilla
Roger Magnusson2 och 9 till
  • Laddar…
Nytt trådhuvud till trimmern för en hundring. Imponerande prestanda om man läser på detaljen i alla fall !
Monterat men inte provkört.
Måste leta på kraftigare skyddsglasögon först tror jag då den kändes väl hård i plasten.

Orange trådhuvud för trimmer i handen, märkt med "MAX 100,000 RPM".
Skapa konto

SC Aero SC Aero skrev:
Lackfräs från Lidl
[bild][bild]
Köpte en jag med. Synd den inte fanns förut när jag målade om trappen men dyker nog upp nya projekt

• Gilla
SC Aero
  • Laddar…
B Bjober skrev:
Nytt trådhuvud till trimmern för en hundring. Imponerande prestanda om man läser på detaljen i alla fall !
Måste leta på kraftigare skyddsglasögon först tror jag då den kändes väl hård i plasten.

[bild]
Var hittade du den?

C Chokladmonster skrev:
Var hittade du den?
Aliexpress.
Länk
Det är till en Jula bensin röjsåg, original trådhuvud har krånglat nått år och jag har dragit i skruvar för att hålla ihop locket och trådmatningen krånglar.
Men annars går den bra, startar lätt.
Tänkte testa detta nu då. Passade bra på axeln i alla fall.

Edit. Nu funkar nog länken...

B Bjober skrev:

[bild]
Du får testa att dra upp den i 100 000 varv per minut och se om den håller.

useless useless skrev:
Du får testa att dra upp den i 100 000 varv per minut och se om den håller.
Då får jag nog skruva på en sån där lustgastub som ungarna sniffar i sig på sågen.

• Haha
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Man vill ju inte vara den enda utan lackfräs.

Verktygslåda med en lackfräs av märket Parkside, inklusive tillbehör och sladd, ligger öppen på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Appendix och 9 till
  • Laddar…
Ett pressverktyg för hydrauliska slangar. Det jag tänker ha det till initialt är för att pressa egna tryckluftsslangar till kompressorblocket jag ska koppla in. Men jag kan tänka mig diverse saker det kan komma till nytta, som högtryckstvätten som kunde behöva några nya ledningar och några gamla sönderrostade krommade ledningar som kunde bytas mot hydraulslangar t.ex.

Sen blir det nog nåt AC jobb också.

Ett pressverktyg i ett fodral med flera färgade verktygsdelar, används för att pressa hydrauliska slangar.
Skapa konto

• Gilla
Bjober och 7 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Ett pressverktyg för hydrauliska slangar. Det jag tänker ha det till initialt är för att pressa egna tryckluftsslangar till kompressorblocket jag ska koppla in. Men jag kan tänka mig diverse saker det kan komma till nytta, som högtryckstvätten som kunde behöva några nya ledningar och några gamla sönderrostade krommade ledningar som kunde bytas mot hydraulslangar t.ex.

Sen blir det nog nåt AC jobb också.

[bild]
Pris? Länk?
Provat funktionen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.