3 820 620 läst ·
18 067 svar
3821k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Kul sida!nanowire skrev:
Fortsätter skämma bort bordsågen med mer godis; precisionsguider till glidsliden, mikrojusering och kullager till anhållet samt en smart spånbegränsare som monteras direkt under bordet bredvid klingan. Svårt i nuläget att säga mer än att det verkar väldesignat, genomtänkt och printat med tillräcklig kvalitet.
[länk]
[bild]
Är bra sugen på att beställa ett gäng grejer, men jag kan ju ge mig fan på att samma vecka som jag beställer så kommer Bosch annonsera att de släpper nya sågen med kuggstång etc......😝nanowire skrev:
Fortsätter skämma bort bordsågen med mer godis; precisionsguider till glidsliden, mikrojusering och kullager till anhållet samt en smart spånbegränsare som monteras direkt under bordet bredvid klingan. Svårt i nuläget att säga mer än att det verkar väldesignat, genomtänkt och printat med tillräcklig kvalitet.
[länk]
[bild]
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Antar du menar LF 724 - Du missar en viktig skillnad: 10w mindre effekt… ….på metabon 😢. Finns väl numer en LF 850, kanske metabos lösning på konkurrensen, öka effekten…Njingan skrev:
(Även jag har en LF724 - oanvänd som jag köpte för att det var ett ”bra pris” - får lite perspektiv när man jämför med Schepparchen 😅)
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 604 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 604 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 132 inlägg
Köpte ett nytt svärd till den lilla busktrimmern som var fjolårets present. Lätt att växla mellan tillbehör och gör sitt jobb så lyckad present tror jag. Finns ett gäng ytterligare tillbehör att köpa till den men det tror jag vore att fresta lyckan från min sida om jag fortsätter det spåret nästa år.. 😅
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En låda med alla de där trevliga sakerna till fräsen som man egentligen borde ha fått med från början. Förmodligen rejält överprissatt och bara lådan kostar väl som en mellanstor husbil, men med 33% rabatt, och en lampa på köpet, kändes det hanterbart.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Då trotjänaren sa upp sig efter många års tjänst samma dag som någon tipsade om paketet med två maskiner (inlusive diamantklingor) blev det en beställning direkt!
Får se om jag kommer överens med den lilla, första intrycket av strömbrytaren är en nedgradering 😬
Får se om jag kommer överens med den lilla, första intrycket av strömbrytaren är en nedgradering 😬
Jag vart också sugen på det paketet. Men är det en sån strömbrytare man behöver hålla inne? Då är jag mindre sugenK_arlstrom skrev:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
På stora verkar det vara så, på den lilla (riktiga ersättaren) var den bara plattare och svårare att "knuffa" till på-lägetN naikon skrev:
Jag var så nöjd med min G13SR3 att jag gärna köpt en likadan, men nu har hitachi bytt namn till Hikoki och uppdaterat modellen... De här kostade som sr4 + en liten diamantklinga
Sänk enheten har varit svår att få tag på en längre tid.
När Proffsmagasinet fick in 2st förra veckan var jag snabb att beställa en.
Skickas inom 24h stämmer väl sällan när det gäller dom men det har ju varit midsommar också men idag dök den upp, ihop med stor Hultafors snabbvinkel.
Har bara provmonterat fräsen och känslan är god så här långt.
När Proffsmagasinet fick in 2st förra veckan var jag snabb att beställa en.
Skickas inom 24h stämmer väl sällan när det gäller dom men det har ju varit midsommar också men idag dök den upp, ihop med stor Hultafors snabbvinkel.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har bara provmonterat fräsen och känslan är god så här långt.