nanowire nanowire skrev:
Fortsätter skämma bort bordsågen med mer godis; precisionsguider till glidsliden, mikrojusering och kullager till anhållet samt en smart spånbegränsare som monteras direkt under bordet bredvid klingan. Svårt i nuläget att säga mer än att det verkar väldesignat, genomtänkt och printat med tillräcklig kvalitet.
[länk]
[bild]
Kul sida!

nanowire nanowire skrev:
Fortsätter skämma bort bordsågen med mer godis; precisionsguider till glidsliden, mikrojusering och kullager till anhållet samt en smart spånbegränsare som monteras direkt under bordet bredvid klingan. Svårt i nuläget att säga mer än att det verkar väldesignat, genomtänkt och printat med tillräcklig kvalitet.
[länk]
[bild]
Är bra sugen på att beställa ett gäng grejer, men jag kan ju ge mig fan på att samma vecka som jag beställer så kommer Bosch annonsera att de släpper nya sågen med kuggstång etc......😝

• Haha
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Köpte den här godbiten idag.
Tar gärna emot manual om nån har den inscannade, eller iallafall vet vilka hyvelstål som passar
Gul Luna RH200 hyvelmaskin på ett bord i verkstaden, sedd framifrån med fokus på märkplattan och hyvelbordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nilstyko och 3 till
  • Laddar…
ullberg
Njingan Njingan skrev:
Oroväckande lik min motsvarighet från Metabo för typ 3 gånger pengen.
Antar du menar LF 724 - Du missar en viktig skillnad: 10w mindre effekt… ….på metabon 😢. Finns väl numer en LF 850, kanske metabos lösning på konkurrensen, öka effekten…

(Även jag har en LF724 - oanvänd som jag köpte för att det var ett ”bra pris” - får lite perspektiv när man jämför med Schepparchen 😅)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:
De är inte så lika om man jämför. Men det är bra att det äntligen finns någon konkurrent till Metabo.

U
Njingan Njingan skrev:
Kunde varit värre, du kunde ha ägt en mafell PF 80 för 13x pengarna istället 😉

Även jag har metabo’n, dock fanns inga billigare alternativ när den köptes och den jag använts väl, så jag misströstar inte

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Inte ett verktyg än, men om ett tag..(en bit Rigor)
Hand håller en rostig metallbit märkt "Rigor" med måttangivelser.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
Köpte ett nytt svärd till den lilla busktrimmern som var fjolårets present. Lätt att växla mellan tillbehör och gör sitt jobb så lyckad present tror jag. Finns ett gäng ytterligare tillbehör att köpa till den men det tror jag vore att fresta lyckan från min sida om jag fortsätter det spåret nästa år.. 😅 Person håller i ett paket med japansk text, genom ett fönster syns en orange cementblandare i en trädgård.
Skapa konto
Person som använder en grön Hikoki busktrimmer för att klippa en tät häck i en trädgård.
Skapa konto
Grön busktrimmer och dess svärd ligger på ett grönt trädgårdsbord bredvid en krukväxt, omgiven av gräs och klöverblommor.
Skapa konto

• Gilla
Isakare och 5 till
  • Laddar…
Prismatchade en trimmer på Hornbach, nu när man gett sig in i Boschträsket sen förra månadens kampanj på Bauhaus
Förpackning till en Bosch batteridriven trimmer, 18V, placerad i ett garage med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
dilemma och 8 till
  • Laddar…
En låda med alla de där trevliga sakerna till fräsen som man egentligen borde ha fått med från början. Förmodligen rejält överprissatt och bara lådan kostar väl som en mellanstor husbil, men med 33% rabatt, och en lampa på köpet, kändes det hanterbart.
Låda med frästillbehör, inklusive knoppar och fästen, inbäddade i skum.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Då trotjänaren sa upp sig efter många års tjänst samma dag som någon tipsade om paketet med två maskiner (inlusive diamantklingor) blev det en beställning direkt!
Får se om jag kommer överens med den lilla, första intrycket av strömbrytaren är en nedgradering 😬

• Tre vinkelslipar, två gröna med diamantklingor och en utan, ligger på ett metallbord med hål.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Då trotjänaren sa upp sig efter många års tjänst samma dag som någon tipsade om paketet med två maskiner (inlusive diamantklingor) blev det en beställning direkt!
Får se om jag kommer överens med den lilla, första intrycket av strömbrytaren är en nedgradering 😬
Jag vart också sugen på det paketet. Men är det en sån strömbrytare man behöver hålla inne? Då är jag mindre sugen

Om det är samma modell nu som för cirka 4år sedan så är det en ”flärp” som knäpper fast på den lilla medans den stora har en knapp man behöver hålla intryckt.

N naikon skrev:
Jag vart också sugen på det paketet. Men är det en sån strömbrytare man behöver hålla inne? Då är jag mindre sugen
På stora verkar det vara så, på den lilla (riktiga ersättaren) var den bara plattare och svårare att "knuffa" till på-läget :)
Jag var så nöjd med min G13SR3 att jag gärna köpt en likadan, men nu har hitachi bytt namn till Hikoki och uppdaterat modellen... De här kostade som sr4 + en liten diamantklinga

Sänk enheten har varit svår att få tag på en längre tid.
När Proffsmagasinet fick in 2st förra veckan var jag snabb att beställa en.
Skickas inom 24h stämmer väl sällan när det gäller dom men det har ju varit midsommar också men idag dök den upp, ihop med stor Hultafors snabbvinkel.
Förpackning av Bosch TE 600 fräsenhet och en stor Hultafors snabbvinkel på ett arbetsbord.
Skapa konto
Bosch sänkenhet med handtag och tillbehör på en arbetsbänk, omgiven av skruvmejslar i bakgrunden.
Skapa konto
Bild av en Bosch TE 600 fräsenhet med tillbehör, monteringsmanual, och verktyg i bakgrunden på ett arbetsbord.
Skapa konto

Har bara provmonterat fräsen och känslan är god så här långt.

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.