Fått svar från danskarna (på svenska) och de har kollat i flera set på lagret och där finns shimsen med. Jag har bett om bild på hir de är packade så att jag kan dubbelkolla. Det är ju inte många gram shims det handlar om.

Även om det kanske blivit fel, så är det både snabba, trevliga och lösningsorienterade. Hittills.

• Gilla
Putte G... och 3 till
  • Laddar…
Jag har inte hunnit kolla själv (då jag låtsas jobba samtidigt), men jag fick just en video som visar var man ska leta.

• Gilla
maglin och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag har inte hunnit kolla själv (då jag låtsas jobba samtidigt), men jag fick just en video som visar var man ska leta.
[video]
Toppen, då vet jag säkert att de inte är med i min. Inget som ramlar ur på vägen direkt utan de har missat från början helt enkelt. Kundtjänsten verkar bra iaf så har känslan av att de löser detta smidigt.

• Ledsen
maglin
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Så snabbt går det inte att ställa till det.😂

StStickan
Det ör DSV så är du säker?

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Han tar verkligen det här på allvar och är väldigt hjälpsam, så det här lär lösa sig. Han väntar på svar från CMT.

Under tiden får vi passa på att såga varenda 6mm-spår vi kan komma på.

Åter till trådens tema, så hade jag tänkt visa upp en låda med alla möjliga roliga tillbehör till OF1010-fräsen jag köpte på Rubarts rea, men det sket sig det också. Det blev fel momsbelopp och nu är det mailpingis mellan deras och min bank. Kul nästan jämt.

Fast jag har åtminstone köpt 41 hålplattor och en massa ankarskruv.
"Ska jag hämta något du kan bära det i"
"Nej, nej. Det behövs inte. Det här tar jag i famnen"

25 kilo med vassa kanter. Ibland kanske man ska släppa sin töntigt manliga fåfänga och bara acceptera lite hjälp.
Rektangulär metallhålplatta med symmetriskt placerade hål, användbar för bygg- och renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 11 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
[video]
Jag har helt missat detta tåg, har ni hittat dadoklinga till superpris? Var?

T
Fintandade sågklingor och ett pluggborrset från CMT Orange Tools placerade på ett bord.
Skapa konto

Paket hämtat, blev en extra fintandad klinga och ett pluggborrset som jag länge tänkt köpa vid samma beställning.

Förpackning med CMT Dado Pro klingor och distansbrickor, inklusive instruktioner och shimsen, på ett bord.
Skapa konto

Jag fick med shimsen (shimsarna....? oklart vad det borde vara i bestämd form plural.. kanske distansbrickorna... 😊) i förpackningen. Låg bakom skären man sätter mellan sågbladen.

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
[video]
Mitt paket hade med shimsen. Kännes först lite konstigt med de bruna magnetiska då de var av olika tjocklek. Efter jag läst på så såg jag att det skulle vara så. Personligen känns det som att dessa kommer att gå sönder eller försvinna först och ersättas med papper och eller oh-film i rätt tjocklek. 🙄

Däremot skulle jag få extra vändskär till planfräsen och kantfräsen jag beställde men de kom inte med. Får se vad de svarar. De var inte med på packordern heller. Nu står det att man skall beställa dessa men då räknades fakturan upp. 🤷‍♂️

Jag vill också vara med de coola kidsen som köper verktyg.
Verktyg på trädgårdsbord: en triangulär gradsaxel, haknycklar, chucknyckel och insexnyckelsats i förpackning.
Skapa konto

Inte för att jag fick av chucken med hjälp av haknycklarna, men ändå.
Och chucknyckeln får fasas av så den går i chucken

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Qjanto och 5 till
  • Laddar…
Sambon har önskat sig nya garderober så till detta inköp är jag nödd och tvungen

• Förpackningar av CMT Orange Tools med universal dovetail system och fräsbitsats, sannolikt för användning vid bygga garderober.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Qjanto och 9 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Sambon har önskat sig nya garderober så till detta inköp är jag nödd och tvungen
Spännande projekt. Grymt sugen på mallen själv, men fattade som att man skulle ha basplattan också men förstår inte vad man ska ha den till, men du skippade den?

Eftersom jag har massor med Makitamaskiner så måste man ju ha en sån här också... Förpackning med en Makita borrmall för styrning av borrdjup, placerad på en blå stol.
Skapa konto

• Gilla
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Spännande projekt. Grymt sugen på mallen själv, men fattade som att man skulle ha basplattan också men förstår inte vad man ska ha den till, men du skippade den?
Jo jag såg också något om det men tänkte att jag har inte mer bråttom än att jag kan beställa en sån om/när jag väl konstaterar att det krävs

nanowire nanowire skrev:
Toppen, då vet jag säkert att de inte är med i min. Inget som ramlar ur på vägen direkt utan de har missat från början helt enkelt. Kundtjänsten verkar bra iaf så har känslan av att de löser detta smidigt.
Kundtjänsten är super hos dem. Jag missade extraskären till mina frässtål och efter lite kort mailväxling så har de nu skickat dem till mig i dubbla upplagor. De följde upp med ett telefonsamtal så att inga missförstånd skulle uppstå och de är verkligen dedikerade till både kvalitetsprodukter och kundservice.

• Gilla
JFrisk och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.