En dadoklinga! (skulle jag vilja säga)
Orange dadoklinga märkt "Dado Pro", kompatibel med UNI EN847 enligt EU-regler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tyvärr har den fastnat i en dansk by som heter ”Tjorring” sedan några dagar. Jag tycker det låter som att någon driver med mig. Kan danskarna ens säga det ordet?

Det var fler än jag som beställde. Någon som fått sitt kit?
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
En dadoklinga! (skulle jag vilja säga)
[bild]
Tyvärr har den fastnat i en dansk by som heter ”Tjorring” sedan några dagar. Jag tycker det låter som att någon driver med mig. Kan danskarna ens säga det ordet?

Det var fler än jag som beställde. Någon som fått sitt kit?
Jag beställde också men då det var först dansk nationaldag sedan svensk går det nog några extra dagar. Mitt paket är i Kolding så det har kommit lite närmare Sverige 😜
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Purre
Era paket går troligen olika vägar eftersom det ska till olika ställen i Sverige, ena skåne och andra Stockholm.

Typ
Kolding -> Köpenhamn -> Malmö
Tjørring -> Fredrikshamn -> Göteborg
 
T
Purre Purre skrev:
Era paket går troligen olika vägar eftersom det ska till olika ställen i Sverige, ena skåne och andra Stockholm.

Typ
Kolding -> Köpenhamn -> Malmö
Tjørring -> Fredrikshamn -> Göteborg
Min har lämnat Kolding utan vidare info och ska till Stockholm....
 
Purre
T Testarn skrev:
Min är i Kolding och ska till Stockholm....
Det har åkt fel då 😉😄
 
  • Haha
  • Wow
Immobil och 1 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Min har lämnat Kolding utan vidare info och ska till Stockholm....
Mitt siktades senast i Kolding det med
 
Men jag har ju klickat på köpknappen och vill ha min shoppingkick NU!

Förmodligen kommer jag inte röra bladen förrän i höst/vinter, men det ska väl inte danskarna få bestämma heller??
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Men jag har ju klickat på köpknappen och vill ha min shoppingkick NU!

Förmodligen kommer jag inte röra bladen förrän i höst/vinter, men det ska väl inte danskarna få bestämma heller??
Har den kommit? I mitt paket saknas settet med shims som enligt instruktionerna ska följa med (och krävs för flera av bredderna). Instruktionsblad och borruppsättning på ett arbetsbord; vissa delar, inklusive shims, är markerade med rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
maglin
  • Laddar…
T
nanowire nanowire skrev:
Har den kommit? I mitt paket saknas settet med shims som enligt instruktionerna ska följa med (och krävs för flera av bredderna).[bild]
Inte än men enligt trackingsidan så förväntas den levereras "under dagen" så det kan ju vara när som helst... :)

Edit: Nu kom en avisering att jag har ett paket från GLS Import som skickats med Schenker att hämta på utlämningsställe någon kilometer bort. Jag kan hämta först imorgon så jag får se då vad det är som kommit. Tidigare mail om transport vad DSV så jag blev lite förvånad, men läser man på nätet så ska DSV och Schenker gå ihop. (vilket jag missat)
 
Redigerat:
nanowire nanowire skrev:
Har den kommit? I mitt paket saknas settet med shims som enligt instruktionerna ska följa med (och krävs för flera av bredderna).[bild]
Just hämtat mitt och lagt på hyllan. Verkar som att borde packa upp och inventera. Återkommer.

Edit:
Ja, det blev ju skit. Jag fick allt utom shimsen, vilket gör att "setet" nu bara är ett 6 mm brett sågblad. Lite klent. Jag mailade en bild på vad jag fick med och frågade hur de vill lösa det. De har ju det shims-setet som reservdel, men det är slut i lager. Fast skit samma hur de gör. Jag återkommer om de svarar.
 
Redigerat:
  • Ledsen
  • Gilla
Testarn och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Just hämtat mitt och lagt på hyllan. Verkar som att borde packa upp och inventera. Återkommer.

Edit:
Ja, det blev ju skit. Jag fick allt utom shimsen, vilket gör att "setet" nu bara är ett 6 mm brett sågblad. Lite klent. Jag mailade en bild på vad jag fick med och frågade hur de vill lösa det. De har ju det shims-setet som reservdel, men det är slut i lager. Fast skit samma hur de gör. Jag återkommer om de svarar.
Bra att veta. Inte haft tid att skriva ännu men ska få iväg ett mail jag med.
 
T Testarn skrev:
Inte än men enligt trackingsidan så förväntas den levereras "under dagen" så det kan ju vara när som helst... :)

Edit: Nu kom en avisering att jag har ett paket från GLS Import som skickats med Schenker att hämta på utlämningsställe någon kilometer bort. Jag kan hämta först imorgon så jag får se då vad det är som kommit. Tidigare mail om transport vad DSV så jag blev lite förvånad, men läser man på nätet så ska DSV och Schenker gå ihop. (vilket jag missat)
DSV har köpt Schenker. En rejäl affär 😉
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
DSV har köpt Schenker. En rejäl affär 😉
Aha! Det är nog därför de har börjat krångla till det vid Hämta och Lämna i Bäckebol (och säkert andra ställen). Betydligt bökigare att komma in nu och skall man lasta är det jäkla procedur med fordonet.
 
Stickan56
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Aha! Det är nog därför de har börjat krångla till det vid Hämta och Lämna i Bäckebol (och säkert andra ställen). Betydligt bökigare att komma in nu och skall man lasta är det jäkla procedur med fordonet.
Så snabbt går det inte att ställa till det.😂

Stickan
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.