Ossian K Olsson
Förpackningar med Bosch cirkelsågklingor hänger på ett ställ i ett byggvaruhus, med olika storlekar och priser synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev inköp av ny klinga till cirkelsågen!

XL-byggbutik i liten svensk kommun med parkeringsplats och reklam för takmaterial.
Skapa konto

I vanliga fall är jag förpassad till stan och Bauhaus värdelösa butik. Idag var dock annorlunda då jag var i en av Sveriges minsta kommuner och handlade på en XL-butik. Jag blev dock väldigt förvånad över vilket bra utbud de har och att priserna var rimliga.

Kanske en moralpredikan som slår fel, speciellt när den kommer från mig som somsagt handlar på Bauhaus.. Men stöd de lokala, det är jäkla smidigt att köra 7 minuter i bil till en lokal butik jämfört med 1 timma till ett Bauhaus när man är på landet..

• Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
Purre
C cpalm skrev:
Spännande, inte minst de linjära kullagerna. En irriterande brist med Soubern är att den kärvar om inte gejdrarna är 100,0% parallella. Ser ut som att de kuttrar Souber säljer skulle kunna passa och de har hårdmetallskär som ger fina snitt.
Den gjorde sitt jobb helt tillfredställande iaf och har bättringsmålat lite också efter bilderna togs. Dörren är från 04 så det är lite märken överallt i den iaf. Kuttrarna är vanlig M10x1,5 i mitt fall iaf, vad souber har vet jag inte. Jag är nöjd med att få ett snyggt Yale-lås.
https://www.byggahus.se/forum/threads/e-las-med-allt-i-laskistan.440863/page-13#post-6243789

• Gilla
Quist
  • Laddar…
K
Köpt förut, uthämtad igår och testad idag.
Väldigt positivt överraskad över hur bra blås det är i den.

Makita 18V batteridriven slagborrmaskin på ett arbetsbord i verkstadsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
rakt09 och 3 till
  • Laddar…
Kraftfull blå och svart Makita borrskruvdragare med borstlös motor, lämplig för byggprojekt som att sätta upp spaljéer.
Skapa konto

Tw007gz.

Tänkte testa stavrex små markskruvar för att bygga spaljé runt soptunnan, så kändes som en lagom nivå. Den större verkade lite klumpig

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Litet klipp med våtkapen. Portugisisk marmor på 18 mm. Medföljande kapskiva är bra när det finns material på båda sidor snittet. Putsning/springpass mindre bra då skivan börjar fladdra. En slät diamantskiva funkar bättre i det läget.
Plattan behöver kläs med något syntetmaterial som inte lämnar spår i arbetsstycket. Nu tejpade jag den tillfälligt
Bra maskin för det priset i övrigt.

• Gilla
shs och 20 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Ett antal meter fönsterbänk marmor och kalksten skall klyvas till. Istället för att bygga en jigg till den stationära våtsågen, kommer jag betydligt billigare undan med denna och ett improviserat parallellanhåll. Knappt 1000:- på Verkter. Verkar vara vanlig i Polen.

[bild]
Vad är det för sågdjup på den? Skulle den funka att såga 2,5-3 meter i 40 mm granitskiva?

useless useless skrev:
Vad är det för sågdjup på den? Skulle den funka att såga 2,5-3 meter i 40 mm granitskiva?
38 mm maxdjup. Längd ser jag inte som någon begränsning. En rätskiva fastklämd mot skivan som du har som anhåll. Du behöver nog däremot ha ett snitt genom hela skivan för att evakuering av det avverkade materialet skall funka riktigt. Det lär becka igen annars.

• Gilla
Qjanto
  • Laddar…
K kniv skrev:

[bild]
Vilken modell är det?

K kniv skrev:

[bild]
Är så sugen på en sådan där men tycker inte riktigt priset känns lockande...men hur mycket gillar du den ?

/Jocce

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
38 mm maxdjup. Längd ser jag inte som någon begränsning. En rätskiva fastklämd mot skivan som du har som anhåll.
Jag funderade mer på om den medföljande klingan klarar hårdare sten. Men det kanske faller på djupet.

Jocce81 Jocce81 skrev:
Är så sugen på en sådan där men tycker inte riktigt priset känns lockande...men hur mycket gillar du den ?

/Jocce
Jag har en och jag älskar den. Förvånad över hur ofta jag använder den

• Gilla
Jocce81
  • Laddar…
Stickan56
SC Aero SC Aero skrev:
[bild]
Jag ser att den har en uppsamlare.
På min Gardena EC1000 så hinner man med ca 2 meter innan den är full. 😂
Det går fortare att kratta efteråt.

Stickan

• Gilla
SC Aero
  • Laddar…
K
Jocce81 Jocce81 skrev:

/Jocce
Gillar den lätt mer än 2000kr!

Och det är nästan så jag måste köpa en till, frugan tar den hela tiden.. Så av alla verktygsinköp hon rynkar på ögonbrynen till fick denna med beröm godkänt

• Gilla
Jocce81
  • Laddar…
K
Teletubbie Teletubbie skrev:
Vilken modell är det?
DAS180

useless useless skrev:
Jag funderade mer på om den medföljande klingan klarar hårdare sten. Men det kanske faller på djupet.
Skall testa en 30 mm granit imorgon (marksten > baksten för ugn) och byter till en stöddigare klinga i samma storlek. De är vanliga 125 mm för vinkelslip.
…men som du säger är inte djupet tillräckligt för din skiva. Avverkat material har ingen stans att ta vägen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.