3 819 532 läst ·
18 066 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev inköp av ny klinga till cirkelsågen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I vanliga fall är jag förpassad till stan och Bauhaus värdelösa butik. Idag var dock annorlunda då jag var i en av Sveriges minsta kommuner och handlade på en XL-butik. Jag blev dock väldigt förvånad över vilket bra utbud de har och att priserna var rimliga.
Kanske en moralpredikan som slår fel, speciellt när den kommer från mig som somsagt handlar på Bauhaus.. Men stöd de lokala, det är jäkla smidigt att köra 7 minuter i bil till en lokal butik jämfört med 1 timma till ett Bauhaus när man är på landet..
Den gjorde sitt jobb helt tillfredställande iaf och har bättringsmålat lite också efter bilderna togs. Dörren är från 04 så det är lite märken överallt i den iaf. Kuttrarna är vanlig M10x1,5 i mitt fall iaf, vad souber har vet jag inte. Jag är nöjd med att få ett snyggt Yale-lås.C cpalm skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/e-las-med-allt-i-laskistan.440863/page-13#post-6243789
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 inlägg
Litet klipp med våtkapen. Portugisisk marmor på 18 mm. Medföljande kapskiva är bra när det finns material på båda sidor snittet. Putsning/springpass mindre bra då skivan börjar fladdra. En slät diamantskiva funkar bättre i det läget.
Plattan behöver kläs med något syntetmaterial som inte lämnar spår i arbetsstycket. Nu tejpade jag den tillfälligt
Bra maskin för det priset i övrigt.
Plattan behöver kläs med något syntetmaterial som inte lämnar spår i arbetsstycket. Nu tejpade jag den tillfälligt
Bra maskin för det priset i övrigt.
Vad är det för sågdjup på den? Skulle den funka att såga 2,5-3 meter i 40 mm granitskiva?Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 inlägg
38 mm maxdjup. Längd ser jag inte som någon begränsning. En rätskiva fastklämd mot skivan som du har som anhåll. Du behöver nog däremot ha ett snitt genom hela skivan för att evakuering av det avverkade materialet skall funka riktigt. Det lär becka igen annars.useless skrev:
Gillar den lätt mer än 2000kr!Jocce81 skrev:
Och det är nästan så jag måste köpa en till, frugan tar den hela tiden.. Så av alla verktygsinköp hon rynkar på ögonbrynen till fick denna med beröm godkänt
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 inlägg
Skall testa en 30 mm granit imorgon (marksten > baksten för ugn) och byter till en stöddigare klinga i samma storlek. De är vanliga 125 mm för vinkelslip.useless skrev:
…men som du säger är inte djupet tillräckligt för din skiva. Avverkat material har ingen stans att ta vägen.