3 945 336 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Så är det, även om jag inte direkt grät utan bara knöt näven i fickan när jag använde de här produkterna. De har fungerat sådär och varit mer irriterande än problemartade.S sinuslinus skrev:
De kommer få ett nytt liv på begagnatmarknaden och då blir det slutanvändaren som får gråta 😀
Återstår att se hur bra en billigare kina-modell fungerar framför souber.
Provkört i en granbit och ja det fransade sig en del men är ändå förvånad över hur smidigt det fungerade.
https://www.amazon.se/dp/B0DGWZPD8G
Provkört i en granbit och ja det fransade sig en del men är ändå förvånad över hur smidigt det fungerade.
https://www.amazon.se/dp/B0DGWZPD8G
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Ett antal meter fönsterbänk marmor och kalksten skall klyvas till. Istället för att bygga en jigg till den stationära våtsågen, kommer jag betydligt billigare undan med denna och ett improviserat parallellanhåll. Knappt 1000:- på Verkter. Verkar vara vanlig i Polen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj vad billigt.... 😮Johan Gunverth skrev:
Återkom gärna med vad du tycker, när du hunnit provat den.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Har testkapat lite i hård portugisisk marmor. Ett beg. Mio soffbord som skall bli gnistskydd i golvet framför en kakelugn hos syrran. Ryggsidan (utan gummilisten) på en Bosch FSN-skena blev perfekt att köra mot. Skenan kan ju dessutom spännas fast med tillhörande tvingar.Q Qjanto skrev:
Hur som helst blev det ett kalasfint snitt som är spikrakt. Maskinen verkar orka bra. 1400 W. Inget onödigt skvätt med vatten trots högt flöde. Det mesta rinner rakt fram eller ner under snittet. Testade lite i 32 mm Öland Grå kalksten och tjockare än så bör man nog inte såga. Max djup är 38 mm. Skivan som följer med verkar bra och är 1,6 mm tjock. Vi får se hur länge den håller, men så länge det är marmor och kalksten lär den inte slitas hårt.
Skall försöka filma lite imorgon.
Köpte makitas billigaste grästrimmer DUR193Z. Tydligen inte motiverat att lägga 3000 kr till för att få ux01 med tillhörande trimmer. Men men, prismatchade på Hornbach mot Amazon så om jag inte stöter på patrull med makitas erbjudande om laddare och batteri på köpet så blir det en bra deal. 900 spänn för grästrimmer, 5ah batteri och laddare
Kan man ju verkligen säga, bara batteriet löst går på runt 800kr.T Trafikverket1 skrev:Köpte makitas billigaste grästrimmer DUR193Z. Tydligen inte motiverat att lägga 3000 kr till för att få ux01 med tillhörande trimmer. Men men, prismatchade på Hornbach mot Amazon så om jag inte stöter på patrull med makitas erbjudande om laddare och batteri på köpet så blir det en bra deal. 900 spänn för grästrimmer, 5ah batteri och laddare
Spännande, inte minst de linjära kullagerna. En irriterande brist med Soubern är att den kärvar om inte gejdrarna är 100,0% parallella. Ser ut som att de kuttrar Souber säljer skulle kunna passa och de har hårdmetallskär som ger fina snitt.Purre skrev: