Q
Sliprondeller, 50st.
 
  • Förpackning med Mirka Abranet sliprondeller, 50-pack, med bild på en hand som håller en slipmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
En dyckertpicka måste man ju ha 😎 DFN350

Matchat mot Amazon på Hornbach gav ett pris på 3118kr.
 
  • Makita DFN350Z dyckertpicka i blått, 18V, visas med ett pris på 3 464,59 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Trafikverket1 och 1 till
  • Laddar…
Q Qjanto skrev:
Sliprondeller, 50st.
Du får gärna berätta hur de håller, köpt av annat märke och inte varit imponerad av livslängden i förhållande till priset.
 
S
D Deltidslantisen skrev:
Du får gärna berätta hur de håller, köpt av annat märke och inte varit imponerad av livslängden i förhållande till priset.
De är bra men man behöver en ”padsaver” för att inte slita ut kardborredynan.
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
Q
D Deltidslantisen skrev:
Du får gärna berätta hur de håller, köpt av annat märke och inte varit imponerad av livslängden i förhållande till priset.
Jag har använt de tidigare och den stora fördelen är att de dammar mycket mindre ut i omgivningen och det samlas mindre slipdamm under rondellen, vilket gör att den slipade ytan blir bättre. De håller hyfsat länge på plana ytor, men är känsligare än "standard" rondeller om man slipar kanter eller stöter med rondellens kant mot något.
Man behöver använda skydd mellan slipplattan och rondellen, för det finns inget skyddslager som på en traditionell sliprondell och det är svårt att se när rondellen ha rblivit förbrukad och slipplattan börjat nötas.
 
  • Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
Lyckats köpa vad som måste vara en helt oanvänd no5 och en knappt använd no3 hyvel, jag gissar att dom kanske är lite "för nya" för att vara av bästa sorten (enligt internet) men priset var rätt och dom käns rejälare än handyman-hyveln jag klarat mig med.

Två Stanley hyvlar, en oanvänd No. 5 och en knappt använd No. 3, på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Lintto1 och 13 till
  • Laddar…
T
Rickard. Rickard. skrev:
Lyckats köpa vad som måste vara en helt oanvänd no5 och en knappt använd no3 hyvel, jag gissar att dom kanske är lite "för nya" för att vara av bästa sorten (enligt internet) men priset var rätt och dom käns rejälare än handyman-hyveln jag klarat mig med.

[bild]
Ser ju ut att vara i väldigt bra skick och de har justeringsskruvar av mässing och 3an har ju Bailey ingjutet så helt nya är de ju inte. Dessutom gjorda i England och då är de nog inte helt kassa i gjutning eller bearbetning. De blev ju sämre när de började tillverkas utomlands för att spara pengar.
Grattis!
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Efter flera veckor av spänn väntan plingade det till i PostNord-appen, paket finns att hämta i paketboxen!

Cylindrisk skärtrumma med skär på bord, omgiven av frigolit och en plastpåse med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hoppas nu att jag har mätt rätt och tillverkaren har gjort rätt 😅
Kommer ett längre inlägg i "vad har du gjort med verktyg" tråden när jag har monterat den. Har redan demonterat planhyveln och tagit ut gamla fräsen, ingen vacker historia 😂
 
  • Gilla
Hep och 9 till
  • Laddar…
L Lassetasse skrev:
Trevligt, trevligt. Jag plockade ut mina med. Inga band runt om förpackningarna och tigersågen som jag valde istället för cirkelsåg var begagnad och taffligt avtorkad med papper som luddat
Är du säker? Har också varit med om det där med blå bosch och makita men då misstänker jag "bös" från kartongen så det varit förseglat.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Igår blev det en grensax som ska ges bort i present och en grep till mig själv när jula har kampanj på lite Fiskars-grejer.
Teleskopisk grensax Fiskars SmartFit L86 med svart och orange handtag, pris 479 kr, spara 220 kr, på kampanj hos Jula.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fiskars trädgårdsgrep Solid med orange handtag, kampanj på Jula för 299 kr, sparar 200 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Blev till sist dags att ersätta min söndriga Makita DHP458 från 2014 med en nyare. Blev en DHP481Z istället.

Livet var ganska jobbigt utan en batteri borrmaskin, har haft min backup som är en Black & Decker från 80 talet, så gammal den är gjord i england. Men den går nog aldrig sönder heller, men inte så roligt att borra med när man t.ex. står på en stege eller nåt.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Inget köp då den va gratis.
Oklar årtal men har nog ganska många år på nacken.
Om någon vet var man kan hitta ø100 mm skivor någonstans så tar jag gärna emot tips
 
  • Bänkslipmaskin av äldre modell, märkt Metabo, monterad på hylla i verkstadsmiljö, ansluten till eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
VLJ VLJ skrev:
Inget köp då den va gratis.
Oklar årtal men har nog ganska många år på nacken.
Om någon vet var man kan hitta ø100 mm skivor någonstans så tar jag gärna emot tips
Verktygen var snyggare förr!
 
  • Gilla
GEGS och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Köpte en batteridriven gräsklippare som komplement till roboten. En Scheppach 20v. Har väl inga större förhoppningar på den men den kostade bara 995 kr på Bauhaus så jag kunde inte låta bli.
[bild]
Den är väldigt plastig men klipper gräs som den ska, är liten (32cm bred) och lätt och smidig att jångla runt där inte roboten kommer åt.
Ett år senare kan jag konstatera att det inte var nåt höjdarköp. Kvaliteteten på Scheppacs batterier är inte i topp. Ett av två 20v 4Ah batterier har gett upp. Klipparen i sig var väl inte heller den bästa men den har åtminstone klippt.

Så idag handlade jag en Gardena 18v klippare. Främst för att batterierna är kompatibla med alla Bosch gröna batteriverktyg jag redan har.
Gardena 18v gräsklippare med blå detaljer i ett garage bredvid en röd snöslunga och en röd äldre gräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här var både bättre och tystare och nu räcker batteriet att klippa det som med Scheppacen krävde två laddningar. Kvalitetsintrycket är också mycket högre än Sceppac men den kostar också tre gånger så mycket. Fast det är det värt.

När jag ändå var inne på Gardena, med både en robot- och en gåbakom-klippare slog jag till på en XL 35 slangvinda för att ersätta en halvrisig Hard Head-vinda från Jula som suttit på baksidan av huset.
En Gardena XL 35 slangvinda placerad på en arbetsbänk i ett verktygsutrustat garage eller verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

5.000 för klipparen och slangboxen gjorde visserligen ett hål i plånboken men jag "sparade" ändå ca 1.500, jämfört med 'ordinarie' pris, då båda köpen var på rea, vilket av en slump är samma summa som jag betalade för de billiga prylarna av sämre kvalitet.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Keiller Keiller skrev:
Ett år senare kan jag konstatera att det inte var nåt höjdarköp. Kvaliteteten på Scheppacs batterier är inte i topp. Ett av två 20v 4Ah batterier har gett upp. Klipparen i sig var väl inte heller den bästa men den har åtminstone klippt.

Så idag handlade jag en Gardena 18v klippare. Främst för att batterierna är kompatibla med alla Bosch gröna batteriverktyg jag redan har.
[bild]
Den här var både bättre och tystare och nu räcker batteriet att klippa det som med Scheppacen krävde två laddningar. Kvalitetsintrycket är också mycket högre än Sceppac men den kostar också tre gånger så mycket. Fast det är det värt.

När jag ändå var inne på Gardena, med både en robot- och en gåbakom-klippare slog jag till på en XL 35 slangvinda för att ersätta en halvrisig Hard Head-vinda från Jula som suttit på baksidan av huset.
[bild]
5.000 för klipparen och slangboxen gjorde visserligen ett hål i plånboken men jag "sparade" ändå ca 1.500, jämfört med 'ordinarie' pris, då båda köpen var på rea, vilket av en slump är samma summa som jag betalade för de billiga prylarna av sämre kvalitet.
Summa summarum: buy once, cry once. 😉
 
  • Gilla
  • Älska
Willewonka och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.