nanowire nanowire skrev:
Tråkigt. Men det går kanske att modda?
Inte otänkbart. 👍
Tunn hylsa/bussning har jag funderat kring.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Gjuter en del aluminium men ville ha något enklare för mindre gjutningar än mitt gasolbygge.
Den klarar 12l smält aluminium.. 😁

Denna tar 3dl i stora degeln.. Elektrisk smältugn för aluminiumgjutning placerad på spishäll med digital display och kontrollpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smältugn för aluminium med het glödande degel, används för att gjuta mindre mängder metall.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Appendix och 11 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Inte otänkbart. 👍
Jag hade också ett litet glapp i främre lagringen, Men den gick lätt att spänna bort med en liten försiktig åtdragning av skruv med mutter. Det kvarvarande mycket lilla glappen består av skillnaden i skruven och borrade fästets diametrar.

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Inte otänkbart. 👍
Värt att titta på. Vem vet, då kanske även du pensionerar kapgersågarna? ✌🏻

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gårdagens verktygsinköp. Och tyvärr dagens verktygsretur. Den fungerade i exakt 4 minuter.
Bosch är verkligen som en ask choklad; en vet aldrig vad en får. Och nu vet inte jag vad jag ska ha istället (förutom att det definitivt inte blir Bosch) 🤷🏻‍♂️ En grön Bosch-låda med texten "Universal Garden Tidy 3000" och ett barn som pekar på lådan på ett klinkergolv.
Skapa konto

• Ledsen
  • Wow
rakt09 och 2 till
  • Laddar…
T
nanowire nanowire skrev:
Gårdagens verktygsinköp. Och tyvärr dagens verktygsretur. Den fungerade i exakt 4 minuter.
Bosch är verkligen som en ask choklad; en vet aldrig vad en får. Och nu vet inte jag vad jag ska ha istället (förutom att det definitivt inte blir Bosch) 🤷🏻‍♂️[bild]
Vi har en lövblås från Stihl som jag tycker funkar bra. Lite bökig att byta från sugfunktion till blås då man ska flytta/byta det ena röret men på själva funktionen i övrigt är bra.
Använder den rätt sparsamt, några gånger om året, men den har hållit i snart 10 år utan problem

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
ClasseClas
nanowire nanowire skrev:
Bosch är verkligen som en ask choklad; en vet aldrig vad en får. Och nu vet inte jag vad jag ska ha istället (förutom att det definitivt inte blir Bosch) 🤷🏻‍♂️[bild]
Det var inte så att du blåste säkringen? 3000 Watt kräver en säkring på minst 13A.

ClasseClas ClasseClas skrev:
Det var inte så att du blåste säkringen? 3000 Watt kräver en säkring på minst 13A.
Nej, och inte heller överhettningsskyddet.

ClasseClas
nanowire nanowire skrev:
Nej, och inte heller överhettningsskyddet.
OK, tråkigt med prylar som inte funkar. På min (ej Bosch) sitter det en "listig" mikrobrytare som kräver att röret är monterat för att motorn ska starta. Det kanske är något sånt som felar. Likväl så ska du skicka tillbaka den.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Vi har en lövblås från Stihl som jag tycker funkar bra. Lite bökig att byta från sugfunktion till blås då man ska flytta/byta det ena röret men på själva funktionen i övrigt är bra.
Använder den rätt sparsamt, några gånger om året, men den har hållit i snart 10 år utan problem
Mitt problem är att jag inte vill ha fler batteriserier. Annars ser både HQ och Stihl fina ut.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
T
nanowire nanowire skrev:
Mitt problem är att jag inte vill ha fler batteriserier. Annars ser både HQ och Stihl fina ut.
OK, jag tolkade det som att den du köpte var med sladd... 3000 W med batteri är rätt mycket?
Vår lövblås är en SHE71 som har sladd... Jag kollade på Stihls hemsida men ser att de inte längre verkar saluföra den utan de har gått över till batteri- och bensindrivna modeller. :(

@nanowire Jag har en sladdryobi som du kan få. Sug och blås. Jag har lite för stort för att gå med sladd, så jag har köpt en bensinblås.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
OK, jag tolkade det som att den du köpte var med sladd... 3000 W med batteri är rätt mycket?
Vår lövblås är en SHE71 som har sladd... Jag kollade på Stihls hemsida men ser att de inte längre verkar saluföra den utan de har gått över till batteri- och bensindrivna modeller. :(
Nej, det stämmer, det var en med sladd som skulle ersätta en äldre Flymo med sladd som motorn brann på i höstas. Försökte laga den häromdagen och insåg att den är helt körd.
Precis, verkar som proffsmärkena har batt lr bensin att välja på.

Hep Hep skrev:
@nanowire Jag har en sladdryobi som du kan få. Sug och blås. Jag har lite för stort för att gå med sladd, så jag har köpt en bensinblås.
Det var snällt men jag ska nog skaffa ngt riktigt istället. Jag behöver egentligen bara för grusuppfarten, därav jag tänkte att det räcker med sladd. Men om jag släpper kravet på sugförmåga så kan jag skaffa en batterimaskin (till batterier jag har) och få större användning för den kanske 🤔

Fyndhörnan Jula Värmdö är ett måste att kolla när man går förbi!
I går fick 3 stycken verktygsskåp för halva priset följa med hem i bilen!
Dag

Svart verktygsskåp från Jula, mått 55x77x38 cm, visas på en produktbild med pris 799 kr.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.