T Trafikverket1 skrev:
Fan, jag har aldrig haft ett behov av en polermaskin men frågan är om man har råd att inte köpa när den är så billig 😀
Jag har hållt i motsvarande på Biltema, säkert 10 gånger... Och kommit fram till att det är något jag inte behöver lägga pengar på.. och då är deras version billigare än det här reapriset... 😂

R roli skrev:
Det var en massa kontaktorer. Är det elförbrukningen som skall optimeras?
Nja, två ska jag ha till det, resten för framtida behov, lagret av kontaktorer var helt slut innan och jag fick bra pris.

• Gilla
roli
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Dags för stötdämparbyte på en V70 och bara slägga räckte inte.
Den gamla avdragaren till en 940 var för liten.
Jag chans-köpte denna på Amazon, de är usla på att sätta ut mått, men jag hoppas den räcker.

/Höghus

[bild]
Kört med två släggor, på samma gång från varje håll. Funkar om man har utrymme att svinga dom.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Kört med två släggor, på samma gång från varje håll. Funkar om man har utrymme att svinga dom.
Jag saknar utrymme, domkraft på grusunderlag är vad som erbjuds.

/Höghus

Ungefär så satt jag också fast på betongplatta, satt på golvet med en slägga i varje hand, fanns just och just utrymme i hjulhuset.

En DBO480, sågblad till multiverktyget och tigersågen samt lite fischerskruv/plugg klickade jag hem på lunchen.

Makita DBO480Z sladdlös slipmaskin med påsfäste visas på produktbild från Amazon, erbjuds till 21% rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
erikinho erikinho skrev:
En DBO480, sågblad till multiverktyget och tigersågen samt lite fischerskruv/plugg klickade jag hem på lunchen.

[bild]
För en okunnig, vad är fördel / nackdel med en sådan med rund platta mot en med fyrkantig?

Haft med rund platta med sladd tidigare (men svärfar ville ha tillbaka den efter 4 år..när hans gick sönder...orimligt ;) ), så tänkt köpa något liknande men med batteri...

/Jocce

Jocce81 Jocce81 skrev:
För en okunnig, vad är fördel / nackdel med en sådan med rund platta mot en med fyrkantig?

Haft med rund platta med sladd tidigare (men svärfar ville ha tillbaka den efter 4 år..när hans gick sönder...orimligt ;) ), så tänkt köpa något liknande men med batteri...

/Jocce
Den med fyrkantig platta skakar bara, den runda snurrar också.

P Prodigys skrev:
Och i praktiken så blir skillnaden?

/Jocce

Jocce81 Jocce81 skrev:

/Jocce
P Prodigys skrev:
Precis, förutom att man kommer åt lättare i hörn så har den ett annat rörelsemönster. Har redan batteridrivna excenterslipen DBO180.

Men funktion är ärligt talat sekundärt, likt många andra här på forumet brukar jag intala mig själv att rabatterade verktyg är värda att slå till på oavsett om det finns ett behov av verktyget i fråga eller ej. "Använder jag det här verktyget en enda gång kommer det ha betalat sig själv mot att ta in hantverkare" är en mening jag använt hundratals gånger för att rättfärdiga spontaninköp till övriga medlemmar i hushållet 😂

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Veritas och 7 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Och i praktiken så blir skillnaden?

/Jocce
Ett jämnare resultat som jag förstått det. Samt möjlighet att avverka bättre om man vill det.

Bosch GKF 18V-8 dök upp på utlämningsstället idag.
Förpackning för Bosch GKF 18V-8 kantfräs på ett bord, omgiven av verktyg och tillbehör.
Skapa konto
Bosch GKF 18V-8 elhandöverfräs med tillbehör och verktyg på en arbetsbänk.
Skapa konto
Bosch GKF 18V-8 fräs med tillbehör på arbetsbänk, inklusive mall, skiftnyckel och plastskydd.
Skapa konto

Ser trevlig ut, kommer nåt lite utförligare vid senare tillfälle. 😎☝️

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Jag är ingen frekvent infettare, men det händer. Hade en Biltema-spruta som fastnade på en nippel (nippeln lossnade från traktorn!). Var den befinner sig nu vet jag inte. Köpte en ny istället. Trevligt att slippa patronerna.

• Fettspruta märkt "Oilkey" med röd handtag och slang, ligger på inplastat trä vid ett fönster.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag har denna och köpte den för att skruva fast trångt placerade vinkelbeslag med ankarskruv för ett 27m långt och 1.80 högt staket. Den gjorde jobbet men inte helt lätt för denna Bosch är en borrmaskin och inte en borrskruvdragare. När ankarskruven når vinkelbeslaget blir det tvärstopp och inget slirande moment. Denna borrmaskin är också större än vad man kan tro av bilden. Vid senare projekt inhandlade jag en Bosch GSR12V-35 FC med ett antal chuckar. Med vinklad chuck kan Du göra mitt exempel enklare och med samma åtkomstmått. Se bild

[bild]
Aaah, fick min nyss. Dubbelt så stor som jag trodde när jag beställde den. Funkar din batteriindikator? Min lyser tveksamt och går bara att se i viss vinkel......

K Kane skrev:
Aaah, fick min nyss. Dubbelt så stor som jag trodde när jag beställde den. Funkar din batteriindikator? Min lyser tveksamt och går bara att se i viss vinkel......
Batteriindikatorn syns OK bara om jag tittar vinkelrätt mot vänstersidan där det röda Boschnamnet är. Så din är nog normal för konstruktionen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.