Vi säger välkommen hem till din nya familj!

Cirkelsåg av märket Bosch placerad på en kartong i ett rum med ljus kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Appendix och 18 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vi säger välkommen hem till din nya familj!

[bild]
Vilken längd valde du på skenan?
 
440, jag ville ha smidigheten.
 
mexitegel mexitegel skrev:
440, jag ville ha smidigheten.
Det är smidigt med 2,6m skena om man skall justera en 2,4m skiva också...
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vi säger välkommen hem till din nya familj!

[bild]
Trevligt trevligt! 😉🙌
Hoppas ni kommer trivas ihop.

Måste erkänna att jag använt min minimalt sedan inköpet.
Den har ett litet glapp i sidled i främre leden, jag har inte tagit mig för att jämföra med övriga sågar i hushållet och hur det påverkar noggrannheten på det man kapar.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det är smidigt med 2,6m skena om man skall justera en 2,4m skiva också...
Sällan man kapar nåt som är så långt.
Och då kan man använda andra skenor, med samma såg. 😉
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Sällan man kapar nåt som är så långt.
Och då kan man använda andra skenor, med samma såg. 😉
Jag tycker man sågar byggskivor på längden rätt ofta.
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Jag tycker man sågar byggskivor på längden rätt ofta.
Javisst, med ej återfjädrande skena, tänker jag. 😉

Du vet säkert att det inte är en sänksåg eller primärt cirkelsåg @mexitegel köpt utan en kapsåg med möjlighet att använda den på både kap och styrskena. 🙂
 
  • Gilla
Veritas och 3 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det är smidigt med 2,6m skena om man skall justera en 2,4m skiva också...
Men lite bökigt om man ska kapa en regel :)
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Cheesen och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Men lite bökigt om man ska kapa en regel :)
Ja, tom. en 45x245. 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
återfjädrande skena
Vad är / hur fungerar en återfjädrande skena? Jag trodde bilden visade en vanlig cirkelsåg på skena, men detta är alltså något annat? 😳😳🤔
 
FredrikR FredrikR skrev:
Trevligt trevligt! 😉🙌
Hoppas ni kommer trivas ihop.

Måste erkänna att jag använt min minimalt sedan inköpet.
Den har ett litet glapp i sidled i främre leden, jag har inte tagit mig för att jämföra med övriga sågar i hushållet och hur det påverkar noggrannheten på det man kapar.
Jag gjorde den noteringen på Bauhaus också när jag var där och klämde på det när den kom ut och var då tveksam till köp. Tycker fortfarande det är under kritik men för områden där jag tror kommer använda den mest är det sällan kritiskt utan det är mer för att slippa släpa reglar och annat till kap/ger:en utan att man kan kapa där man står. Är det nog så får materialet åka i just kap/geren.

But time will tell.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är / hur fungerar en återfjädrande skena? Jag trodde bilden visade en vanlig cirkelsåg på skena, men detta är alltså något annat? 😳😳🤔
Sågen sitter fast i skenan (går så klart att ta loss). Så det är bara att ställa in vinkeln vid behov, sätta an och kapa med en hand.

 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är / hur fungerar en återfjädrande skena? Jag trodde bilden visade en vanlig cirkelsåg på skena, men detta är alltså något annat? 😳😳🤔
Det sitter en lina i skenan, som är återfjädrande, typ. 👍
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Den har ett litet glapp i sidled i främre leden, jag har inte tagit mig för att jämföra med övriga sågar i hushållet och hur det påverkar noggrannheten på det man kapar.
Tråkigt. Men det går kanske att modda?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.