Hoppas du köpte en av bra kvalité, jag klicka hem en billig och den höll inte länge. Köpte original sen

Jag tog den första jag hittade, så det är säkert en kopia. Vad var det som inte funkade?

J
Mitt i arbetet upptäcktes att en spindelled behövde mer övertalning än vad jag mäktade med. Nytt förhandlingsmedel införskaffades:
En blå kompressor med gula och blå slangar, luftverktyg och hammare på asfalt vid ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hammaren alltså, kompressor och det som sitter i hade jag redan.
Spindelleden gav upp ganska snabbt med detta nya verktyg.

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag tog den första jag hittade, så det är säkert en kopia. Vad var det som inte funkade?
Den trillade isär i 3-4 delar

Cheesen
Hep Hep skrev:
Jag kan trösta mig med att jag inte är ensam om att klanta bort ett tanklock till sågen. Jag hann skriva "stihl motorsåg r" innan Google fyllde på med "eservdel" och visade bild och amazonlänk till att beställa nytt.
[bild]
Stihl har en återkallelse på tanklock av den modellen. Kan vara värt att kolla om någon har dessa lock.

Cheesen Cheesen skrev:
Stihl har en återkallelse på tanklock av den modellen. Kan vara värt att kolla om någon har dessa lock.
Var kan man hitta mer info om det? Stihls egen sida för viktig information/återkallelser nämner inget om det.

Cheesen Cheesen skrev:
[länk]
Man får ju hoppas att problemen är lösta efter 16 år.

• Haha
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Man får ju hoppas att problemen är lösta efter 16 år.
Det är de säkert men vad hjälper det om man har en äldre såg?

Jävla Hornbach..
Nu måste jag polera bilen...
Förpackning av HiKOKI SP18VA polermaskin med röd nedsatt prisetikett, tidigare pris 3049 kr, nu 1270 kr.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Tule54 och 12 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är de säkert men vad hjälper det om man har en äldre såg?
Tror inte att det finns många stihlsågar sålda i usa före 2011 i sverige. För vad jag kunde hitta via google så gällde det enbart usa.

P Prodigys skrev:
För vad jag kunde hitta via google så gällde det enbart usa.
OK. Läste inte så noga så jag såg det.

Blev övertalad om att börja skrapa botten, så köpte en proscraper som är kopplad på dammsugaren.

Fungerade dåligt att torrskrapa och det tog lång tid med varmluftspistol.

Köpte även en Speedheater Cobra...

Användning av ProScraper och Speedheater Cobra för att avlägsna färg från träyta på båtens botten.
Skapa konto

• Speedheater Cobra i förpackning; en värmeverktyg för borttagning av färg, med sladd och instruktioner synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Köpte en kedjesåg, första för mig och ska bara användas hemma så ska nog duga fint. Nedsatt från 5000kr till 4000kr ink ett 6 ah 36v batteri. Känns bra

• Förpackning av en Ryobi kedjesåg, 36V med ett 14-tums svärd, märkning "MAX POWER" och "BRUSHLESS".
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jävla Hornbach..
Nu måste jag polera bilen...
[bild]
Fan, jag har aldrig haft ett behov av en polermaskin men frågan är om man har råd att inte köpa när den är så billig 😀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.