3 819 676 läst ·
18 066 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag trodde jag hade köpt mina sista kinesiska "fynd". Tidigare köp har oftast visat sig vara lite väl klena och oprecisa, trots lovord från halvköpta recensioner på youtube. Fast nu gav jag dem en chans till. Banggood den här gången.
Laxstjärtstvingar från Enjoywood. Känns precis lika stadiga som Microjigs och är lite längre, fast för en bråkdel av priset. 110 kr styck mot ungefär 400 för Microjigs. Microjig har fått såpass mycket pengar av mig redan att jag ni kan fylla på med andra märken och ändå sova gott. Betyg; fem kineser av fem möjliga.
Kanttvingar eller vad det heter. Jag har testat lite olika med inte blivit helt såld på någon variant. Nu testar jag en bunt från hittepåmärket Duratec, för 70 kronor styck. Det står att de är "Powered by innovation", men i verkligheten är de "Powered by Vallentunagubbe", för det krävs rejält med armmuskler för att använda dem. Bra gummiytor, så de sitter som berget mot trä när jag testat. Inte direkt smidiga eller sköna att använda, men de håller sakerna på plats. De får 3,5 kineser av mig.
Laxstjärtstvingar från Enjoywood. Känns precis lika stadiga som Microjigs och är lite längre, fast för en bråkdel av priset. 110 kr styck mot ungefär 400 för Microjigs. Microjig har fått såpass mycket pengar av mig redan att jag ni kan fylla på med andra märken och ändå sova gott. Betyg; fem kineser av fem möjliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanttvingar eller vad det heter. Jag har testat lite olika med inte blivit helt såld på någon variant. Nu testar jag en bunt från hittepåmärket Duratec, för 70 kronor styck. Det står att de är "Powered by innovation", men i verkligheten är de "Powered by Vallentunagubbe", för det krävs rejält med armmuskler för att använda dem. Bra gummiytor, så de sitter som berget mot trä när jag testat. Inte direkt smidiga eller sköna att använda, men de håller sakerna på plats. De får 3,5 kineser av mig.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det där tog en herrans tid för kineserna att få till, microjigs tvingar har väl funnits 7-8 år nu. En sak att göra komplicerade prylar med många ingående detaljer men dom där tvingarna är hur lättkopierade som helst. Dom kanske väntade med flit för att microjigs tvingar skulle uppnå en viss popularitet... Synd man har 4 redan, det täcker typ hela behovet.Hep skrev:
Nu väntar jag bara på att de ska kopiera den där lilla asken med gott-och-blandat som är galet dyr. Småskruvarna är väldigt smidiga och hade gärna fått bo permanent på sin jigg, anhåll eller var de nu hamnat, men nu får de flytta runt.
En 3D-skrivare kostar väl som två askar microjig smågodis numera, så det är kanske dags.
Fast jag har en kompis som har skrivare och han är skyldig mig lite tjänster. Var den på bilden någon som delade med sig av filer? Länk?
Fast jag har en kompis som har skrivare och han är skyldig mig lite tjänster. Var den på bilden någon som delade med sig av filer? Länk?
På printables.com finns det flera som delar med sig av filer matchande microjigs grejer. Det är bara att gå in på sidan och söka efter microjig och välja vilka varianter du är mest sugen på.Hep skrev:
På temat Microjig köpte jag en riktig skönhet i dag. Kanske inte så konstigt att priset var nedsatt. Tanken är att ersätta toppen på mitt banka-bygga-bord med den här och fräsa in en massa spår. Nu inser jag att det inte går att behålla den där eländiga färgen om jag ska stå ut. Jag kanske får testa med en rätt ful mörkpigmenterad hårdvaxolja jag har och se om det räcker. Annars får jag väl måla eländet med någon tålig färg. De har en obehandlad och en hårdvaxoljad sida, så jag har ett par försök på mig.
Logga in
Skapa konto
Valnöt när den är som bäst.
Om du inte vill måla hade jag kört svart dekorvax (osmos oljebets) 2 lager o sen valfri olja eller hårdvaxolja. Allt ljusare än svart kommer skivan antagligen fortfarande se ut som improvisationsjazz.
Om du inte vill måla hade jag kört svart dekorvax (osmos oljebets) 2 lager o sen valfri olja eller hårdvaxolja. Allt ljusare än svart kommer skivan antagligen fortfarande se ut som improvisationsjazz.
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 720 inlägg
Förutom utseendet med ytved och så är ju laskförskjutningen typ obefintlig. Känns ju som den går av om man lyfter i ändarna.Hep skrev:
På temat Microjig köpte jag en riktig skönhet i dag. Kanske inte så konstigt att priset var nedsatt. Tanken är att ersätta toppen på mitt banka-bygga-bord med den här och fräsa in en massa spår. Nu inser jag att det inte går att behålla den där eländiga färgen om jag ska stå ut. Jag kanske får testa med en rätt ful mörkpigmenterad hårdvaxolja jag har och se om det räcker. Annars får jag väl måla eländet med någon tålig färg. De har en obehandlad och en hårdvaxoljad sida, så jag har ett par försök på mig.
[bild]
Två lager svartpigmenterad Osmo och den börjar se ok ut. Fast med en massa frästa spår kommer nog frijazzen fram igen.
Akacia förresten och den ska sitta still, så den borde hålla. Om nu det träslaget är hopplöst att fräsa i. Kanske borde testat innan…
Akacia förresten och den ska sitta still, så den borde hålla. Om nu det träslaget är hopplöst att fräsa i. Kanske borde testat innan…
Logga in
Skapa konto