ralvejd ralvejd skrev:
Tröttnat på borsch, grön eller blå alla går sönder.
Om många blå Bosch har gått sönder för dig gissar jag att du antingen har en väldig otur eller använder maskinerna på ett olämpligt sätt.

• Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
U
ralvejd ralvejd skrev:
Det är nya plattor jag köpt, de som säljs som reservdel. Tröttnat på borsch, grön eller blå alla går sönder. Provar min lycka i dewalt, makita och ryobi.
Skulle bli riktigt imponerad om du sliter ut en Bosch get55 eller get75

ralvejd ralvejd skrev:
Det är nya plattor jag köpt, de som säljs som reservdel. Tröttnat på borsch, grön eller blå alla går sönder. Provar min lycka i dewalt, makita och ryobi.
Låter som att du har antingen ett värmeproblem eller att du använder nätslippapper utan skydd (pad-savers som nämndes ovan)?

Ber om ursäkt om det redan har diskuterats och jag har missat det.

ralvejd ralvejd skrev:
”Himlen är oskyldigt blå
Som ögon när barnen är små
Att regndroppar faller som tårarna gör
Det rår inte stjärnorna för”….

Färgcirkel med elementarfärger: gult, rött, blått, grönt, med svart och vitt som okulörta färger. Indelning i kulörta och okulörta grupper.

Lycka till i den Gula sektorn! 👍

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Hallonbåten
Aluminiumstege lutad mot en röd korrugerad vägg, märkt som prisvärd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvitto från Beijer Byggmaterial med köp av en stege för 100 kronor under en utförsäljning.
Skapa konto
prisvärd

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Unikt namn och 35 till
  • Laddar…
Hallonbåten Hallonbåten skrev:
prisvärd
Mycket prisvärt! 😮

Hallonbåten Hallonbåten skrev:
[bild][bild]prisvärd
Tillbaka i framtiden? 😉 Och ja, betalade du 100 kr för stegen så är jag avundsjuk, riktigt avundsjuk.

En ny Knipex ❤️

• Knipex verktyg placerat ovanpå en broschyr med texten "Nya Produkter".
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Martin Berggren och 11 till
  • Laddar…
½" torx, som gjort för ett bromsrenoverings-gig på sonens epa.. 😐😂
Sex torx-bits på rad för verktyg, placerade på en träyta. Perfekta för bromsrenovering, sannolikt relaterade till fordon.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 8 till
  • Laddar…
Försöker rita A ritningar för bygglov, fick köpa bättre pennor och slank in på jula på hemvägen. Blev ett spontanköp av ryobi kap/ger. Dock naken. 75% av röd prislapp = drygt 800kr. Kommer få komplettera min rätt hårt körda metabo som börjar skramla oroväckande. Har tänkt ett tag att det vore trevligt med en batteridriven för mindre grejer.

Bilden visar en Ryobi kap- och geringssåg placerad på ett betonggolv, utan batteri, med en dammpåse och gradeninställningsfunktion.
Skapa konto

Men måste köpa batteri nu😂alt makita adapter

• Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Försöker rita A ritningar för bygglov, fick köpa bättre pennor och slank in på jula på hemvägen. Blev ett spontanköp av ryobi kap/ger. Dock naken. 75% av röd prislapp = drygt 800kr. Kommer få komplettera min rätt hårt körda metabo som börjar skramla oroväckande. Har tänkt ett tag att det vore trevligt med en batteridriven för mindre grejer.

[bild]
Men måste köpa batteri nu😂alt makita adapter
Kör adapter! Skönt att slippa flera olika batterisystem!

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Avskyr snö och skottning, och villhöver en kraftigare trimmer så lite shopping blev det. Inget BF fynd men imponerade levers. Beställde igår vid 14:00 från Verktygsvaruhuset och leverans till dörren idag 11:55 med PostNord.

Provat ”skyffeln” lite och den verkar göra jobbet.

[bild]
Idag var första gången ordentligt och den fixade 10cm blötsnö utan några problem 🙂

Skottad uppfart av asfalt med kvarvarande spår av 10 cm blötsnö, omgiven av vinterlandskap och en entré till ett hus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
En förpackning med ett par tvingar, inklädda i bubbelplast, ligger i en kartong med instruktionsmanualer och etiketter på ett bord.
Skapa konto

Ett par tvingar dök upp idag. Aldrig använt sådana tvingar tidigare så har inget att jämföra med men vid första intryck känns de väldigt gedigna. Klart värt en chansning för 600 kr. Skulle haft dom för en månad sedan när jag byggde skåp bara, men kanske får göra ett nytt bara för att testa hur noggranna de är.

• Gilla
Qjanto och 8 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
[bild]

Ett par tvingar dök upp idag. Aldrig använt sådana tvingar tidigare så har inget att jämföra med men vid första intryck känns de väldigt gedigna. Klart värt en chansning för 600 kr. Skulle haft dom för en månad sedan när jag byggde skåp bara, men kanske får göra ett nytt bara för att testa hur noggranna de är.
600kr för båda?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.