3 945 336 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Mindre motstånd med hjul när du för ett ämne förbi dem eftersom de rullar; en featherboard har ju lameller som ”skrapar” mot ämnet istället.
Den nedhållande effekten är väl likvärdig skulle jag tro.
Med hjul kan man dessutom få ytterligare en fördel, Jessem har tagit fram rullar som är något vinklade in mot anhållet (på bordssågen eller fräsbordet t ex) vilket innebär att ämnet trycks mot anhållet vilket underlättar och förbättrar bearbetningen.
Utöver Jessem har också Felder — och säkert andra också — rullar med den funktionen.
//Ronnie
Den nedhållande effekten är väl likvärdig skulle jag tro.
Med hjul kan man dessutom få ytterligare en fördel, Jessem har tagit fram rullar som är något vinklade in mot anhållet (på bordssågen eller fräsbordet t ex) vilket innebär att ämnet trycks mot anhållet vilket underlättar och förbättrar bearbetningen.
Utöver Jessem har också Felder — och säkert andra också — rullar med den funktionen.
//Ronnie
K
Kapabel
Självbyggare
· Värmland
· 372 inlägg
Kapabel
Självbyggare
- Värmland
- 372 inlägg
K Kling 1 skrev:
När är det nödvändigt och vem avgör detta?😃useless skrev:
Eftersom det inte var citerat kan jag inte veta vem du svarat och därmed inte heller avgöra om det finns inlägg däremellan.M maria01 skrev:
Dom här från Banggood är jag väldigt nöjd med!
Ämnet sitter som klistrat mot anhållet.
Rullar bara åt ett håll.
En vecka från CZ!
https://www.banggood.com/HONGDUI-Cl...-p-1709953.html?cur_warehouse=CZ&rmmds=search
Ämnet sitter som klistrat mot anhållet.
Rullar bara åt ett håll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vecka från CZ!
https://www.banggood.com/HONGDUI-Cl...-p-1709953.html?cur_warehouse=CZ&rmmds=search
Fick lite tid över på jobbet så kunde ställa in vagnen inomhus och fixa tätskiktet på taketA atomlab skrev:Sonen har börjat med cross och det har ju öppnat upp en helt ny del utav verktygsinköpen.
Konstaterade fort att en buss vill jag inte ha utan får bli ett släp men separat ombytesdel och som även får plats med två snöskotrar.
Hitta ett fint på blocket. Tyvärr har jag inte hunnit bygga mellanväggen för skotrarna är på service och vore ju snopet om man bygger det för litet så man inte får in tunneln under sittdelen
[bild]
Nu skall ungen på läger till helgen och över lovet så fick montera in värmaren lite sådär och provisoriskt få in det nödvändigaste.
Framöver så skall hela skåpet kläs in med matta. Bättre fast förvaring och tanken är att alla verktyg skall vara på en verktygstavla när man öppnar upp stora luckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även insida än har fått sig en uppgradering. Mellanväggen gjord dragit på plugs på allt. Den stora dörren slog jag igen helt och hållet och fogade igen då jag inte så någon riktigt anledning till att kunna öppna den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan på med nålfiltmatta på allt. Gjorde olika segment så man kunde limma den mesta utanför. Gillar dessutom mötet när det blir invikt kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skall bara batterier, div hållare, värmare, laddström och belysning in
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 303 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 303 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har gjort ett fynd tror jag. Bauhaus Bernstorp hade utförsäljning av Bosch Professionell. Så jag köpte en helt ny överhandsfräs.
https://www.bauhaus.se/handoverfras...b9NrZ-DrRq8AOxoCn6AQAvD_BwE#go-to-description
50% rabatt plus ytterligare 10% rabatt för att jag följer Bauhaus på Instagram gav priset 2202 kr.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 303 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 303 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Vilket kap! Köpte min likadana för 2.795:- för några år sedan på kampanj. Den funkar lika bra handhållen som monterat i fräsbord. Bra spånsug.Ossian K Olsson skrev:
Medlem
· Västmanland
· 2 084 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 2 084 inlägg
Knepigt att dom inte kör samma kampanj i alla butiker, snudd på diskriminering!
