P
Ulltand Ulltand skrev:
Det där räknas som ett fullgott FFP2-skydd ;)

Peta inte det bara, då är du rökt!
Ett brett gummiband och vika ett par gånger så har du hela ansiktet täckt :D

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Mot den manliga fåfängan, kämpar förnuftet förgäves. Hellre sjuk och snygg, än frisk och ful!

Staffan "Den nyrakade"
Själv är jag hellre rik och frisk än sjuk och fattig!

• Gilla
b8q
  • Laddar…
Staffans2000
G gaidin skrev:
Själv är jag hellre rik och frisk än sjuk och fattig!
Eller som jag -rik, frisk och snygg, men framförallt ödmjuk.

Staffan

• Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…

Staffan
Jag var snyggare när jag var fattig...

• Haha
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
P

Staffan
Jag spelar fattig, leker ful och är rik men snäll.

Visa aldrig någon att du har pengar och är snygg. eller hur var det nu :P

- Ett paket John Silver, utan filter som vanligt herr statsepidemiolog?

Rkarlsson skrev:
Jag spelar fattig, leker ful och är rik men snäll.

Visa aldrig någon att du har pengar och är snygg. eller hur var det nu :p
Så talar en sann FSB infiltratör :)

• Haha
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
Funderar ibland på om nån av er är riktigt kloka :thinking::D:p

Jag är perfekt operfekt.. och helt normalt onormal!
Bara så ingen vet..

• Haha
  • Gilla
Anonymiserad 239657 och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Arg
Violina
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Danska miljöskyddsverket rapporterar att danskarna gör av med 5 miljoner engångsmunskydd om dagen (ung. lika många som antalet innevånare) och i genomsnitt använder man ett munskydd om dagen och då under en timme. En dryg tredjedel upplever att munskydd hamnar i naturen eller på gator efter användning.

TT via t.ex. [länk]
Bra med användning (y) , synd på miljö- och djurlivspåverkan :mad::thumbdown::poop:

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Bra med användning (y) , synd på miljö- och djurlivspåverkan :mad::thumbdown::poop:
Ja, det var ett nyhetsinslag häromdagen om alla djur som drabbas av våra slängda munskydd och plasthandskar. Bl.a. en pingvin med munskydd i magen. :cry:

• Ledsen
  • Arg
Violina och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Ja, det var ett nyhetsinslag häromdagen om alla djur som drabbas av våra slängda munskydd och plasthandskar. Bl.a. en pingvin med munskydd i magen. :cry:
Så det var därför Tegnell motarbetade munskyddsanvändandet. Han värnade om pingvinerna:D.

Verkligheten är att människor är idioter som inte borde få gå lösa. Så rent ekologiskt skulle en beskattning av beståndet, göra naturen gott.

Staffans

• Gilla
Robert63 och 3 till
  • Laddar…
Intressant fältstudie från USA utförd i somras. Man såg en tydlig minskning av Covid19 smitta när man infört masktvång precis som i den stora tyska studien.

The study provides evidence that US states mandating the use of face masks in public had a greater decline in daily COVID-19 growth rates after issuing these mandates compared with states that did not issue mandates. These effects were observed conditional on other existing social distancing measures and were independent of the CDC recommendation to wear face covers issued April 3, 2020. As international and state governments begin to relax social distancing restrictions, and considering the high likelihood of a second COVID-19 wave in the fall and winter of 2020,30 requiring the use of face masks in public could help in reducing COVID-19 spread.

https://www.healthaffairs.org/doi/10.1377/hlthaff.2020.00818

Ulltand Ulltand skrev:
Intressant fältstudie från USA utförd i somras. Man såg en tydlig minskning av Covid19 smitta när man infört masktvång precis som i den stora tyska studien.

The study provides evidence that US states mandating the use of face masks in public had a greater decline in daily COVID-19 growth rates after issuing these mandates compared with states that did not issue mandates. These effects were observed conditional on other existing social distancing measures and were independent of the CDC recommendation to wear face covers issued April 3, 2020. As international and state governments begin to relax social distancing restrictions, and considering the high likelihood of a second COVID-19 wave in the fall and winter of 2020,30 requiring the use of face masks in public could help in reducing COVID-19 spread.

[länk]
Fint! Minskar smittspridningens tillväxt med upp till 2%. Alltid något.

"Mandating face mask use in public is associated with a decline in the daily COVID-19 growth rate by 0.9, 1.1, 1.4, 1.7, and 2.0 percentage points in 1–5, 6–10, 11–15, 16–20, and 21 or more days after state face mask orders were signed, respectively."

• Gilla
  • Haha
Violina och 3 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:

[länk]
I just USA där hela coronahanteringen blivit ett politiskt laddat debattämne så tänker jag mig att de stater som infört masktvång, även tagit pandemin på större allvar och haft fler åtgärder, mer information till medborgare o s v, än de staterna där politiker inte ens tror på att det finns en pandemi.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.