162 042 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
Det finns flertalet studier som påvisar (god) effekt med munskydd för att stoppa smittspridningen. Sidan nedan drivs av ”de 22 forskarna”
https://vetcov19.se/
https://vetcov19.se/
Är det inte riktigt dumt att ha en ständigt återkommande text ”myter och fakta” på sidan, utan att förklara VAD som är myter och vad som är fakta? Hur ska en besökare veta? Om det hade varit min sajt, hade jag skrivit ENBART ”Fakta”.P Pickadollen skrev:
De som vägrar bära mask vid de tillfällen myndigheterna har rekommenderat det eller ständigt försöker hävda att munskydd inte är bra är samhällets fiender.
Vi är i en pandemi och myndigheterna har gett oss råd och rekommendationer för att minska smittspridningen.
DÅ FÖLJER VI DESSA!
Vi är i en pandemi och myndigheterna har gett oss råd och rekommendationer för att minska smittspridningen.
DÅ FÖLJER VI DESSA!
Med tillägget att när trovärdiga experter publicerar rekommendationer som är striktare än myndigheterna vill bestämma så kan man tänka själv och försöka tillämpa dessa striktare rekommendationer i mån av möjlighet.optimum skrev:
Trovärdiga experter är till exempel WHO och EUs gemensamma smittskyddsorganisation samt de andra nordiska ländernas smittskyddsexperter samt forskningsresultat som är tillräckligt väl granskade för att publiceras som bevisade fakta i The Lancet.
Jag tänker då genast på CDCs rekommendationer om att ha dubbla munskydd för att få bättre skyddseffekt.H heimlaga skrev:Med tillägget att när trovärdiga experter publicerar rekommendationer som är striktare än myndigheterna vill bestämma så kan man tänka själv och försöka tillämpa dessa striktare rekommendationer i mån av möjlighet.
Trovärdiga experter är till exempel WHO och EUs gemensamma smittskyddsorganisation samt de andra nordiska ländernas smittskyddsexperter samt forskningsresultat som är tillräckligt väl granskade för att publiceras som bevisade fakta i The Lancet.
De flesta i världen går inte omkring med dubbla munskydd. Det får inte mig att anse att de inte kan tänka tänka själva och får mig inte heller att anse att dessa är någon form av samhällets fiender, nej.
Tar du det som ett skäl att inte använda munskydd alls?tusenett skrev:Jag tänker då genast på CDCs rekommendationer om att ha dubbla munskydd för att få bättre skyddseffekt.
De flesta i världen går inte omkring med dubbla munskydd. Det får inte mig att anse att de inte kan tänka tänka själva och får mig inte heller att anse att dessa är någon form av samhällets fiender, nej.
Samhällets fiender är väl de som ständigt förlöjligar regeringar och myndigheters beslut och tycker att man vet bättre än dem hela tiden.optimum skrev:
Ni är några stycken som ägnat er åt det i trådarna här sedan en längre tid.
Japp och gäller det andra länder kallas de för motståndsrörelser.Nissens skrev:
Staffan
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg