E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Du påstår alltså att dina lösa hypoteser till slut mynnar ut i en sanning?:giggle:

Staffan
Tror inte världens ledande forskare vet mer än så för stunden.

Sen kan vi tro saker. Men för det behövs inga forskare.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Det finns flertalet studier som påvisar (god) effekt med munskydd för att stoppa smittspridningen. Sidan nedan drivs av ”de 22 forskarna”
https://vetcov19.se/

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
P Pickadollen skrev:
Det finns flertalet studier som påvisar (god) effekt med munskydd för att stoppa smittspridningen. Sidan nedan drivs av ”de 22 forskarna”
[länk]
Är det inte riktigt dumt att ha en ständigt återkommande text ”myter och fakta” på sidan, utan att förklara VAD som är myter och vad som är fakta? Hur ska en besökare veta? Om det hade varit min sajt, hade jag skrivit ENBART ”Fakta”.

optimum
De som vägrar bära mask vid de tillfällen myndigheterna har rekommenderat det eller ständigt försöker hävda att munskydd inte är bra är samhällets fiender.

Vi är i en pandemi och myndigheterna har gett oss råd och rekommendationer för att minska smittspridningen.
DÅ FÖLJER VI DESSA!

• Gilla
heimlaga och 3 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
De som vägrar bära mask vid de tillfällen myndigheterna har rekommenderat det eller ständigt försöker hävda att munskydd inte är bra är samhällets fiender.

Vi är i en pandemi och myndigheterna har gett oss råd och rekommendationer för att minska smittspridningen.
DÅ FÖLJER VI DESSA!
Med tillägget att när trovärdiga experter publicerar rekommendationer som är striktare än myndigheterna vill bestämma så kan man tänka själv och försöka tillämpa dessa striktare rekommendationer i mån av möjlighet.
Trovärdiga experter är till exempel WHO och EUs gemensamma smittskyddsorganisation samt de andra nordiska ländernas smittskyddsexperter samt forskningsresultat som är tillräckligt väl granskade för att publiceras som bevisade fakta i The Lancet.

P
H heimlaga skrev:
Med tillägget att när trovärdiga experter publicerar rekommendationer som är striktare än myndigheterna vill bestämma så kan man tänka själv och försöka tillämpa dessa striktare rekommendationer i mån av möjlighet.
Trovärdiga experter är till exempel WHO och EUs gemensamma smittskyddsorganisation samt de andra nordiska ländernas smittskyddsexperter samt forskningsresultat som är tillräckligt väl granskade för att publiceras som bevisade fakta i The Lancet.
Jag tänker då genast på CDCs rekommendationer om att ha dubbla munskydd för att få bättre skyddseffekt.

De flesta i världen går inte omkring med dubbla munskydd. Det får inte mig att anse att de inte kan tänka tänka själva och får mig inte heller att anse att dessa är någon form av samhällets fiender, nej.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
tusenett skrev:
Jag tänker då genast på CDCs rekommendationer om att ha dubbla munskydd för att få bättre skyddseffekt.

De flesta i världen går inte omkring med dubbla munskydd. Det får inte mig att anse att de inte kan tänka tänka själva och får mig inte heller att anse att dessa är någon form av samhällets fiender, nej.
Tar du det som ett skäl att inte använda munskydd alls?

P
H heimlaga skrev:
Tar du det som ett skäl att inte använda munskydd alls?
Jag förstår inte riktigt vad du menar med den frågan?

Redigerat av moderator:
Nissens
optimum optimum skrev:

DÅ FÖLJER VI DESSA!
Samhällets fiender är väl de som ständigt förlöjligar regeringar och myndigheters beslut och tycker att man vet bättre än dem hela tiden.
Ni är några stycken som ägnat er åt det i trådarna här sedan en längre tid.

• Gilla
  • Haha
gaidin och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Samhällets fiender är väl de som ständigt förlöjligar regeringar och myndigheters beslut och tycker att man vet bättre än dem hela tiden.
Ni är några stycken som ägnat er åt det i trådarna här sedan en längre tid.
Japp och gäller det andra länder kallas de för motståndsrörelser.

Staffan

• Haha
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Japp och gäller det andra länder kallas de för motståndsrörelser.

Staffan
Men det känns lite lustigt när medlemmar i motståndsrörelsen plötsligt säger att alla skall följa myndigheternas råd. Utövar regimen påtryckningar på motståndsrörelsen månne? :)

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Nissens
P Pickadollen skrev:
[länk]
Visst, problemet är väl att det finns ännu fler studier som visar något helt annat.
Hur kan man välja att bortse från dem menar du?

Nissens Nissens skrev:
Visst, problemet är väl att det finns ännu fler studier som visar något helt annat.
Hur kan man välja att bortse från dem menar du?
Jag väntar fortfarande på en förklaring på hur munskydd skyddar sjukvårdspersonal på arbetstid men inte utanför arbetstid.

H heimlaga skrev:
Jag väntar fortfarande på en förklaring på hur munskydd skyddar sjukvårdspersonal på arbetstid men inte utanför arbetstid.
Har någon här påstått det?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nissens
H heimlaga skrev:
Vem har påstått det då?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.