2 358 190 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Att det finns enstaka individer som artikelns Merima som har en lång kollektiv resväg till jobbet och inte kan jobba hemifrån eller ta bil och dessutom kanske råkar åka sträckor där det fortfarande finns trängsel är väl inte så konstigt. Men visst är det Merima som ska ta ansvar för sin situation. Det finns ingen möjlighet i världen att staten eller regionen kan gå in och fixa just hennes knepiga pendlingssituation.K Kane skrev:
Jag tycker det är ganska tydligt.Ulltand skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://ourworldindata.org/coronavi...othing=0&pickerMetric=location&pickerSort=asc
Det är medeltal över 7 dagar för stt slippa hackigheten. Dessutom jämför de länder som är mer jämförbara än de extrema länderna du valt ut.Ulltand skrev:
Notera döda per miljon invånare, det ger lite perspektiv i ett större sammanhang.
Ett land som imponerar mest på mig som jag inte tror att du nämnt alls är Tyskland. De verkar ha lyckats hålla detta stången så långt. Tyvärr har jag dålig koll på deras strategi. Som du ser på deras kurva ser den väldigt kontrollerad ut...
För någon vecka sedan påstod jag att det kommer att gå snabbare att vacciner mot Covid19 än vad pessimisterna hävdar.
Och så tycks det bli!
""Sverige skulle kunna börja vaccinera redan vid årsskiftet.
Det meddelar vaccinsamordnaren Richard Bergström vid en presskonferens.
Samtidigt står det klart att regeringen tecknat avtal med ännu en vaccintillverkare – vilket innebär att Sverige förmodligen kommer få fler doser än vad vi behöver, meddelar socialminister Lena Hallengren (S). ""
Då får vi pandemin undanstökad till sommaren 2021
Och så tycks det bli!
""Sverige skulle kunna börja vaccinera redan vid årsskiftet.
Det meddelar vaccinsamordnaren Richard Bergström vid en presskonferens.
Samtidigt står det klart att regeringen tecknat avtal med ännu en vaccintillverkare – vilket innebär att Sverige förmodligen kommer få fler doser än vad vi behöver, meddelar socialminister Lena Hallengren (S). ""
Då får vi pandemin undanstökad till sommaren 2021
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Va, 1 januari är väl vid årsskiftet?Ulltand skrev:
För någon vecka sedan påstod jag att det kommer att gå snabbare att vacciner mot Covid19 än vad pessimisterna hävdar.
Och så tycks det bli!
""Sverige skulle kunna börja vaccinera redan vid årsskiftet.
Det meddelar vaccinsamordnaren Richard Bergström vid en presskonferens.
Samtidigt står det klart att regeringen tecknat avtal med ännu en vaccintillverkare – vilket innebär att Sverige förmodligen kommer få fler doser än vad vi behöver, meddelar socialminister Lena Hallengren (S). ""
Då får vi pandemin undanstökad till sommaren 2021
Har du bra kontroll på exakt hur många doser som kommer varje månad under första halvåret eftersom du verkar anse att 8 miljoner svenskar eller så har fått sina två doser av vaccinet under första halvåret?
Svaret ligger i att vi får fler doser tidigt och även senare under året. Ja tom fler än vad vi behöver på totalenBirgitS skrev:
Det leder till snabbare vaccination av befolkningen och tidigare flockimmunitet

