Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum
D djac skrev:
Tre tips till dig; -sluta läsa kvällspress helt och hållet, -titta även bort om en löpsedel råkar komma i ditt synfält, -dela inte såna kvällstidningsblaffor här, de har sällan med saken att göra, de är bara slumpvisa ord som ska locka till klick och generera pengar.
Jag försöker hämta information från många kanaler och eftersom en del här inte läser kvällstidningar så delar jag gärna med mig om nyheterna där.
 
Fairlane
Jag hörde just nyheterna på radion. Nya restriktioner i Värmland etc, bland annat skulle man undvika att vistas i inomhusmiljöer sa man. Känns lite väl drastiskt kan jag tycka. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Ulltand och 4 till
  • Laddar…
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Men FHM har ju handlat i enlighet med sin pandemiplan och springer inte runt i panik.
Har du sett planen?
Finns den överhudtaget mer än i AT huvud?

Jag har inte sett till något sådant.
De råd de kom med i våras hittade jag samma i boken "Som pesten"
Inget nytt alls.
Och våra lagligen reglerade möjligheter verkar sätta käpparna i hjulen för några kraftigare åtgärder.

Men jag påpekar för alla som kan ha missat det, följ FHM:s råd om social distans och hygien.
Men uppenbarligen skiter för många i dessa två enkla eftersom man nu panikartat kör in alkoholstopp från kl 22 på krogen.
Misstänker att festandet i helgen kommer bli som "sista natten med gänget"

Vad tror du det beror på att man måste införa stopp kl 22 för alkohol?
 
T
optimum optimum skrev:
Misstänker att festandet i helgen kommer bli som "sista natten med gänget"l?

Mycket streetracing?

Pandemiplanen har länkats och diskuterats tidigare här.
 
BirgitS
optimum optimum skrev:
Har du sett planen?
I samband med att det skrevs om FHM:s pandemiplan i tråden under våren så läste jag och andra den.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
optimum
T tanaris skrev:
Mycket streetracing?

Pandemiplanen har länkats och diskuterats tidigare här.
Misstänker att det är i storstäderna det är värst med party på krogen.

Dock kommer nog privata festerna öka en hel del.

Inget av det berör mig men jag tycker synd om alla som kommer bli arbetslösa när krogarna får slå igen.
Det finns säkert många som sköter sig men de åker med de också.
Konkurserna kommer öka mycket tror jag inom den sektorn.
 
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
I samband med att det skrevs om FHM:s pandemiplan i tråden under våren så läste jag och andra den.
Har du någon länk så vore det kanon?

Du behöver inte jag tror jag hittade en del på FHM:s sida.

Skummade igenom en av dem om pandemiberedskap

Det står bl.a. "Beredskapsplanering för pandemisk influensa" men är nu ingen influensa men skit samma för det blir samma effekt.

Intressant och ja det finns säkert en hel del att se över.
 
Redigerat:
D
optimum optimum skrev:
Jag försöker hämta information från många kanaler och eftersom en del här inte läser kvällstidningar så delar jag gärna med mig om nyheterna där.
Tack, men om man väljer bort kvällstidningarna, som ju är enkelt tillgängliga över internet, så är det förmodligen ett aktivt val och man kan anta att en stor anledning är att det de skriver i stor utsträckning är extrapoleringar av små korn av fakta, så kallad spekulation, och att man inte är intresserad av vad en, i många fall barn-, journalist sitter och fantiserar fram.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
harry73
Jag äter fortfarande lunch på restaurang och försöker planera det så att flera restauranger får en del av mitt stöd
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
D
optimum optimum skrev:
Har du sett planen?
Finns den överhudtaget mer än i AT huvud?

Jag har inte sett till något sådant.
De råd de kom med i våras hittade jag samma i boken "Som pesten"
Inget nytt alls.
Och våra lagligen reglerade möjligheter verkar sätta käpparna i hjulen för några kraftigare åtgärder.

Men jag påpekar för alla som kan ha missat det, följ FHM:s råd om social distans och hygien.
Men uppenbarligen skiter för många i dessa två enkla eftersom man nu panikartat kör in alkoholstopp från kl 22 på krogen.
Misstänker att festandet i helgen kommer bli som "sista natten med gänget"

Vad tror du det beror på att man måste införa stopp kl 22 för alkohol?
Har du sett alla andra katastrofplaner, bara denna du missat?
 
BirgitS
optimum optimum skrev:
Har du någon länk så vore det kanon?
Jag har inte sparat någon länk. Du kan ju pröva med knappen "Sök i ämne" som finns högt upp på sidan för att se om du kan hitta de gamla inläggen om det.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
optimum
D djac skrev:
Tack, men om man väljer bort kvällstidningarna, som ju är enkelt tillgängliga över internet, så är det förmodligen ett aktivt val och man kan anta att en stor anledning är att det de skriver i stor utsträckning är extrapoleringar av små korn av fakta, så kallad spekulation, och att man inte är intresserad av vad en, i många fall barn-, journalist sitter och fantiserar fram.
Ja det finns en hel del rena fantasier mer eller mindre med avsikt att sälja klick mm.
Men en hel del intressant och även länkar till mer information.
Jag har läst en hel del sådant ända sedan mitten av januari.

Jo jag är fortfarande frisk inklusive familjen vilket är målet för mig.
Vi ska igenom detta och ser fram emot vaccin så livet kan bli normalt igen.

Tänk tillbaka ett år 2019-11-12 och hur livet såg ut då.
Detta är värre än en skräckfilm eller mardröm för de försvinner när man stänger av filmen alternativt vaknar.
När jag vaknar imorgon är skiten fortfarande kvar utanför dörren.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte sparat någon länk. Du kan ju pröva med knappen "Sök i ämne" som finns högt upp på sidan för att se om du kan hitta de gamla inläggen om det.
Jo som jag kompletterade från till dig med. Jag hittade en del på FHM:s sida.
Tackar ändå. :love:
 
optimum
D djac skrev:
Har du sett alla andra katastrofplaner, bara denna du missat?
Självklart.
Men tycker ageranden man gör känns rätt så slumpartade och mer av arten att nu måste vi göra något för att det ska se ut som vi gör något.

Om krogen är ett problem borde vi stängt den före smittan drog igång igen. Väl sent.
Om öppet på äldreboenden är en problem så borde vi stängt tidigare och inte när smittspridningen var igång.

AT har ju framfört att det inte är besökarna som är problemet utan personalen. Då hjälper det inte att stänga.
(nej jag har inte länken)

Nej jag upplever agerandet som rätt så ostrukturerat.
Nej jag tror inte det räcker med att stänga krogen. Det behövs nog mer nu när det brinner.
 
harry73 harry73 skrev:
Jag äter fortfarande lunch på restaurang och försöker planera det så att flera restauranger får en del av mitt stöd
Jag brukar bara ha råd att äta på lunchrestaurang ca en gång i månaden, men nu med pandemin har det blivit ännu mer sällan. Jobbar dessutom mest hemifrån, så då lagar man lunch själv.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.