2 358 435 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag försöker hämta information från många kanaler och eftersom en del här inte läser kvällstidningar så delar jag gärna med mig om nyheterna där.D djac skrev:
Har du sett planen?BirgitS skrev:
Finns den överhudtaget mer än i AT huvud?
Jag har inte sett till något sådant.
De råd de kom med i våras hittade jag samma i boken "Som pesten"
Inget nytt alls.
Och våra lagligen reglerade möjligheter verkar sätta käpparna i hjulen för några kraftigare åtgärder.
Men jag påpekar för alla som kan ha missat det, följ FHM:s råd om social distans och hygien.
Men uppenbarligen skiter för många i dessa två enkla eftersom man nu panikartat kör in alkoholstopp från kl 22 på krogen.
Misstänker att festandet i helgen kommer bli som "sista natten med gänget"
Vad tror du det beror på att man måste införa stopp kl 22 för alkohol?
Misstänker att det är i storstäderna det är värst med party på krogen.T tanaris skrev:
Dock kommer nog privata festerna öka en hel del.
Inget av det berör mig men jag tycker synd om alla som kommer bli arbetslösa när krogarna får slå igen.
Det finns säkert många som sköter sig men de åker med de också.
Konkurserna kommer öka mycket tror jag inom den sektorn.
Har du någon länk så vore det kanon?BirgitS skrev:
Du behöver inte jag tror jag hittade en del på FHM:s sida.
Skummade igenom en av dem om pandemiberedskap
Det står bl.a. "Beredskapsplanering för pandemisk influensa" men är nu ingen influensa men skit samma för det blir samma effekt.
Intressant och ja det finns säkert en hel del att se över.
Redigerat:
Tack, men om man väljer bort kvällstidningarna, som ju är enkelt tillgängliga över internet, så är det förmodligen ett aktivt val och man kan anta att en stor anledning är att det de skriver i stor utsträckning är extrapoleringar av små korn av fakta, så kallad spekulation, och att man inte är intresserad av vad en, i många fall barn-, journalist sitter och fantiserar fram.optimum skrev:
Har du sett alla andra katastrofplaner, bara denna du missat?optimum skrev:
Har du sett planen?
Finns den överhudtaget mer än i AT huvud?
Jag har inte sett till något sådant.
De råd de kom med i våras hittade jag samma i boken "Som pesten"
Inget nytt alls.
Och våra lagligen reglerade möjligheter verkar sätta käpparna i hjulen för några kraftigare åtgärder.
Men jag påpekar för alla som kan ha missat det, följ FHM:s råd om social distans och hygien.
Men uppenbarligen skiter för många i dessa två enkla eftersom man nu panikartat kör in alkoholstopp från kl 22 på krogen.
Misstänker att festandet i helgen kommer bli som "sista natten med gänget"
Vad tror du det beror på att man måste införa stopp kl 22 för alkohol?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Ja det finns en hel del rena fantasier mer eller mindre med avsikt att sälja klick mm.D djac skrev:Tack, men om man väljer bort kvällstidningarna, som ju är enkelt tillgängliga över internet, så är det förmodligen ett aktivt val och man kan anta att en stor anledning är att det de skriver i stor utsträckning är extrapoleringar av små korn av fakta, så kallad spekulation, och att man inte är intresserad av vad en, i många fall barn-, journalist sitter och fantiserar fram.
Men en hel del intressant och även länkar till mer information.
Jag har läst en hel del sådant ända sedan mitten av januari.
Jo jag är fortfarande frisk inklusive familjen vilket är målet för mig.
Vi ska igenom detta och ser fram emot vaccin så livet kan bli normalt igen.
Tänk tillbaka ett år 2019-11-12 och hur livet såg ut då.
Detta är värre än en skräckfilm eller mardröm för de försvinner när man stänger av filmen alternativt vaknar.
När jag vaknar imorgon är skiten fortfarande kvar utanför dörren.
Självklart.D djac skrev:
Men tycker ageranden man gör känns rätt så slumpartade och mer av arten att nu måste vi göra något för att det ska se ut som vi gör något.
Om krogen är ett problem borde vi stängt den före smittan drog igång igen. Väl sent.
Om öppet på äldreboenden är en problem så borde vi stängt tidigare och inte när smittspridningen var igång.
AT har ju framfört att det inte är besökarna som är problemet utan personalen. Då hjälper det inte att stänga.
(nej jag har inte länken)
Nej jag upplever agerandet som rätt så ostrukturerat.
Nej jag tror inte det räcker med att stänga krogen. Det behövs nog mer nu när det brinner.
Jag brukar bara ha råd att äta på lunchrestaurang ca en gång i månaden, men nu med pandemin har det blivit ännu mer sällan. Jobbar dessutom mest hemifrån, så då lagar man lunch själv.harry73 skrev: