2 357 027 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jo troligen för vad är vitsen om man ändå får vänta?useless skrev:
"Enligt Folkhälsomyndigheten ska personer som har symtom men inte testats för covid-19 stanna hemma i minst sju dygn efter insjuknandet. Detsamma gäller för personer som har testat positivt för covid-19."
Jag misstänker att de som varit sjuka i covid kommer sluta följa råden och riskerar att fler gör samma men inte varit sjuka. Dessutom med oklarheter i antikroppar.
Sluta tramsa dig. Såklart uppstår det flaskhalsar och förseningar när antalet test ökar. Och då skalar man upp.
Skåne beställer nu 200000 snabbtester som ska användas inom vården. Detta kommer att frigöra annan testkapacitet och lösa problemet
Skåne beställer nu 200000 snabbtester som ska användas inom vården. Detta kommer att frigöra annan testkapacitet och lösa problemet
Lothar Wieler, chef för Tysklands smittskyddsmyndighet RKI, säger enligt AFP att restriktioner som social distansering och användande av munskydd kan ha bidragit till att plana ut kurvan.
Jag tror de inte ska ropa hej för tidigt. Finns de som tror munskydd sprider smittan så det kan nog bli värre för dem.
https://omni.se/kurvan-planar-ut-i-flera-europeiska-lander-visar-att-vi-inte-ar-hjalplosa/a/WOOQEK
Utdrar ur barnbok.BirgitS skrev:
"Herr fisk, vattnar alltid rabatten på torsdagar, varken om det regnar eller inte."
Fhm. har samma strategi. Åtminstone sedan den upptäckte att lagret för munskydd var tomt.
Staffan
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Precis, och man håller ju förstås på med en utökning av kapaciteten i Stockholm. Finns ju ingen produktionsanläggning av något slag som kan fördubbla kapaciteten från en dag till nästa. Men i Stockholm fördubblades efterfrågan på ett dygn för 14 dagar sen.harry73 skrev:
Sen har det visat sig att det är många i Stockholm som har beställt flera test i veckan utan att ha några symtom utan tänkt att så länge som de har negativt resultat så kan de gå ut och festa utan problem. Men sånt missbruk ska de ha satt stopp för nu.
Tre tips till dig; -sluta läsa kvällspress helt och hållet, -titta även bort om en löpsedel råkar komma i ditt synfält, -dela inte såna kvällstidningsblaffor här, de har sällan med saken att göra, de är bara slumpvisa ord som ska locka till klick och generera pengar.optimum skrev:
För att vara så noga med tjafs och icke tjafs så gör du dig lite löjlig i onödan. Finns dem som klarar det bättre faktisktoptimum skrev:
[bild]
Lothar Wieler, chef för Tysklands smittskyddsmyndighet RKI, säger enligt AFP att restriktioner som social distansering och användande av munskydd kan ha bidragit till att plana ut kurvan.
Jag tror de inte ska ropa hej för tidigt. Finns de som tror munskydd sprider smittan så det kan nog bli värre för dem.
[länk]
Det ser nog ut som att kurvorna planar ut för antalet fall i flera länder nu, inklusive sverige. Tyskland såg ut att ha en nedgång, men de senaste siffrorna var uppe på toppen igen. https://www.worldometers.info/coronavirus/optimum skrev:
[bild]
[länk]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara så enkelt som att när folk påminns om alvaret i situationen så skärper man sig och då avtar spridningen, helt oberoende av munskydd eller ej? Tyvärr har det i flera fall gått mycket illa, Tjeckien ser ut att gå om sverige i dödstal denna vecka exempelvis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammelnörden skrev:
Saxat från svt idag;
ECDC-chefen: Alltför optimistiskt med vaccin i januari
"I veckan har det kommit positiva signaler från läkemedelstillverkare om att ett vaccin kan vara klart i början av nästa år.
Men Andrea Ammon som är chef för det europeiska smittskyddsinstitutet ECDC menar att det fortfarande finns osäkerheter. Efter de kliniska testerna måste ett vaccin godkännas, produceras och distribueras i stora mängder.
– Jag tror inte att det är realistiskt att det finns ett vaccin i januari. Det första kvartalet nästa år är den mest optimistiska bedömningen, säger hon i Aktuellt."
"Vad vet vi om vilken strategi som är den mest effektiva?
– Det vi vet från i våras är att ett paket med flera olika åtgärder har en väldigt bra effekt i att få ner antalet fall, men vad varje enskild åtgärd bidrar med är svårt att säga.
Hon menar att vårens restriktioner dock hade negativa sidoeffekter på ekonomin, det sociala livet och människors mentala hälsa. Nu anser hon att länder i Europa måste hitta en balans mellan att inte göra någonting för att hindra spridningen och en total nedstängning av samhället likt den i våras."
[länk]
Jösses vilken dålig påläst människa. Vet inte ens att vaccinet produceras sedan länge.
Här är lite av mina åsikter i print. Signalpolitik från politiker är klart värre än vad FHM hittar på. Vi har ju tack och lov varit förskonade från det innan. Men nu kommer det...
https://www.expressen.se/kronikorer...t-borjar-bli-fanigt-att-inte-stanga-krogarna/
https://www.expressen.se/kronikorer...t-borjar-bli-fanigt-att-inte-stanga-krogarna/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Tyskland ser ju ut att ha samma veckoutseende som Sverige med färre rapporterade fall i samband med helgerna.H hapazard skrev:
Det tror jag.H hapazard skrev:
Ja, verkligen. Jag tycker att du skall åka dit och ta hennes jobb som chef för det europeiska smittskyddinstitutet. Du skulle fixa det myyyycket bättre än någon annan. Du är så fantastiskt kompetent!Ulltand skrev:
Har du någonsin jämfört din självbild med den bild omgivningen har av dig?