2 357 562 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
https://www.expressen.se/nyheter/co...r-nu-efter-fem-manader-med-corona-i-sverige-/useless skrev:
Och här intervjuar Dr whistleblower Gösta, som har cyklat Vätternrundan 30 gånger, och anser att han har blivit fel behandlad och gjort en lex Maria anmälan.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag tror att fhm hamnar i skottgluggen är för vi är livrädda för coronaharry73 skrev:
Jag håller inte helt med!
@optimum för en genuin diskussion och är rätt så konsekvent i hur han svarar baserat på åsikterna och känslor/rädsla. Inte helt mina åsikter, men ok diskussion.
Det finns andra som bara vill ge FHM och helst löven och invandrare skulden av allt.
Jag räknar inte optimum ditt.
När så fhm står där och bestämmer.
Eftersom de som är livrädda inte tänker rationellt så när de ser andra länder stänga ner och låsa in. Och fhm inte. Gör som de vill får de ännu mer stryk.
Självklart gör fhm fel. De har gjort många fel. Men det är en situation vi är ovana vid. Då blir det lätt fel.
Men det största felet dom gjordes det var med att Skydda våra äldre. Det gick åt helvete.
Andra fel berodde på att vi inte hade några förberedelser. Men det är inte fhms fel.
Man måste vara ödmjuk. Men det är lätt att vara kritisk när man har facit
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Nej.B Byggdjuret skrev:
Däremot Har jag ett jobb som ger mycket ledig tid mellan uppdragen, så jag tillbringar en stor del genom att promenera omkring, förbi den ena fullpackade uteserveringen efter den andra. Även inne är trängseln stor. Servitriser ses kryssandes emellan gästerna, precis som före pandemin.
Jag snor ett citat ovan – Jag blir chockad när jag ser alla som festar i stora grupper ute och på restaurangerna, säger Gerald McInerney, docent i virologi vid Karolinska institutet.
Staffan
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Det krävs väl ingen större matematisk kunnighet för att kunna räkna.Hyltran från Veglemyren skrev:
Om vi hade haft en total lockdown väldigt många fler företag drabbats.
Alla som inte har med livsnödvändigt
Hade fått stänga igen.
Att det dröjer lite extra innan vi får åka till andra länder. Är nog en försumbar extra kostnad generellt.
Som sagt enkel matematik.
Men vissa människor har problem att räkna.
Om du tittar på antalet döda per dag så går den neråt. Länken du visade tidigare var antalet nya fall.Hyltran från Veglemyren skrev:
Utveckling över tid kan du hitta på många ställen, exempelvis https://adamaltmejd.se/covid/ eller https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/
Rätt tydligt att dödsfall per dag går neråt.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Det är i dagsläget inte klart på något sätt att vi kan säga att vi kommer att förlora mindre än våra grannländer.B Byggdjuret skrev:Det krävs väl ingen större matematisk kunnighet för att kunna räkna.
Om vi hade haft en total lockdown väldigt många fler företag drabbats.
Alla som inte har med livsnödvändigt
Hade fått stänga igen.
Att det dröjer lite extra innan vi får åka till andra länder. Är nog en försumbar extra kostnad generellt.
Som sagt enkel matematik.
Men vissa människor har problem att räkna.
Redigerat:
Du har alltså inte en susning om vad du pratar om, eftersom du missade den viktigaste meningen. -Det är inte över än.B Byggdjuret skrev:Det krävs väl ingen större matematisk kunnighet för att kunna räkna.
Om vi hade haft en total lockdown väldigt många fler företag drabbats.
Alla som inte har med livsnödvändigt
Hade fått stänga igen.
Att det dröjer lite extra innan vi får åka till andra länder. Är nog en försumbar extra kostnad generellt.
Som sagt enkel matematik.
Men vissa människor har problem att räkna.
Staffan 1,2
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Va tokigt på min telefon framgår det tydligt av länken att 5411 människor har dött i Sverige 2020-07-03N nicklas73 skrev:
Det har kanske med Inställningar på sidan att göra?
https://www.google.com/search?q=döda covid 19 sverige