Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ja.
Tja jag har ingen koll.
Men du är ute i svängen förstår jag.
Eftersom du verkar ha koll.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Gör den verkligen det nu har vi 5411 döda och det är fredag eftermiddag mitt i semestern.

[länk] covid 19 sverige
Kurvan över antalet döda kommer förhoppningsvis aldrig att peka nedåt.
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Du menar fall där övertygade lekmän som du som har sett filmer på internet och påstår sig veta bättre än de som jobbar inom vården vilken behandling som är bäst?
https://www.expressen.se/nyheter/co...r-nu-efter-fem-manader-med-corona-i-sverige-/


Misstag: Att man har nekat patienter vård, trots att det funnits tillgång till resurser. I vilken utsträckning detta har påverkat dessa patienters möjligheter till fortsatt liv och hälsa är dock svårt att avgöra och vi hoppas att forskning framöver ska kunna ge oss bättre svar på detta.

Och här intervjuar Dr whistleblower Gösta, som har cyklat Vätternrundan 30 gånger, och anser att han har blivit fel behandlad och gjort en lex Maria anmälan.

 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag håller inte helt med!
@optimum för en genuin diskussion och är rätt så konsekvent i hur han svarar baserat på åsikterna och känslor/rädsla. Inte helt mina åsikter, men ok diskussion.
Det finns andra som bara vill ge FHM och helst löven och invandrare skulden av allt.
Jag räknar inte optimum ditt.
Jag tror att fhm hamnar i skottgluggen är för vi är livrädda för corona
När så fhm står där och bestämmer.
Eftersom de som är livrädda inte tänker rationellt så när de ser andra länder stänga ner och låsa in. Och fhm inte. Gör som de vill får de ännu mer stryk.

Självklart gör fhm fel. De har gjort många fel. Men det är en situation vi är ovana vid. Då blir det lätt fel.
Men det största felet dom gjordes det var med att Skydda våra äldre. Det gick åt helvete.
Andra fel berodde på att vi inte hade några förberedelser. Men det är inte fhms fel.
Man måste vara ödmjuk. Men det är lätt att vara kritisk när man har facit
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
[länk]
Du ska få lite rätt.
När det gäller att man blir nekad vård.
Vc har slutat att ta emot sjuka patienter.
 
useless useless skrev:
Kurvan över antalet döda kommer förhoppningsvis aldrig att peka nedåt.
Det hoppas jag med men gör den verkligen det?
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
Staffans2000
B Byggdjuret skrev:
Men du är ute i svängen förstår jag.
Eftersom du verkar ha koll.
Nej.
Däremot Har jag ett jobb som ger mycket ledig tid mellan uppdragen, så jag tillbringar en stor del genom att promenera omkring, förbi den ena fullpackade uteserveringen efter den andra. Även inne är trängseln stor. Servitriser ses kryssandes emellan gästerna, precis som före pandemin.

Jag snor ett citat ovan – Jag blir chockad när jag ser alla som festar i stora grupper ute och på restaurangerna, säger Gerald McInerney, docent i virologi vid Karolinska institutet.

Staffan
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det återstår att se om vi tjänar något på att vi inte körde någon lokdown. Eller att vi inte kört någon än.

Det är inte över än.
Det krävs väl ingen större matematisk kunnighet för att kunna räkna.
Om vi hade haft en total lockdown väldigt många fler företag drabbats.
Alla som inte har med livsnödvändigt
Hade fått stänga igen.
Att det dröjer lite extra innan vi får åka till andra länder. Är nog en försumbar extra kostnad generellt.
Som sagt enkel matematik.
Men vissa människor har problem att räkna.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
MultiMan
 
B Byggdjuret skrev:
Det krävs väl ingen större matematisk kunnighet för att kunna räkna.
Om vi hade haft en total lockdown väldigt många fler företag drabbats.
Alla som inte har med livsnödvändigt
Hade fått stänga igen.
Att det dröjer lite extra innan vi får åka till andra länder. Är nog en försumbar extra kostnad generellt.
Som sagt enkel matematik.
Men vissa människor har problem att räkna.
Det är i dagsläget inte klart på något sätt att vi kan säga att vi kommer att förlora mindre än våra grannländer.
 
Redigerat:
harry73
Senaste veckan hade vi 140 covid-dödsfall i landet. Det är 20 per dag.
 
Staffans2000
B Byggdjuret skrev:
Det krävs väl ingen större matematisk kunnighet för att kunna räkna.
Om vi hade haft en total lockdown väldigt många fler företag drabbats.
Alla som inte har med livsnödvändigt
Hade fått stänga igen.
Att det dröjer lite extra innan vi får åka till andra länder. Är nog en försumbar extra kostnad generellt.
Som sagt enkel matematik.
Men vissa människor har problem att räkna.
Du har alltså inte en susning om vad du pratar om, eftersom du missade den viktigaste meningen. -Det är inte över än.

Staffan 1,2
 
harry73
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Va tokigt på min telefon framgår det tydligt av länken att 5411 människor har dött i Sverige 2020-07-03

Det har kanske med Inställningar på sidan att göra?

[länk] covid 19 sverige
Idag var det 9 nya rapporterade dödsfall, så nu är det 5420 totalt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.