Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Va tokigt på min telefon framgår det tydligt av länken att 5411 människor har dött i Sverige 2020-07-03

Det har kanske med Inställningar på sidan att göra?

[länk] covid 19 sverige
Siffran 5411 syns men diskusionen handlade väl om trenden?

Grafen på den sidan visar antal nya fall inte döda per dag.
Du ifrågasatte också om mängden döda (per dag förstås) gick ner och man måste väl antingen var blind eller tro på en gigantisk konspiration för att inte se att just trenden går neråt.

Edit: Tog bort felaktig quote
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Va tokigt på min telefon framgår det tydligt av länken att 5411 människor har dött i Sverige 2020-07-03

Det har kanske med Inställningar på sidan att göra?

[länk] covid 19 sverige
Länken är en Google-sökning. Den kommer att ge olika svar beroende på vem som klickar där och när.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
dihydrogen oxide
Är det rätt?
På svenska brukar vi säga dikväveoxid.
Den engelska motsvarigheten verkar omvärvd av hokus pokus:
Dihydrogen
Monoxide (DHMO) is a colorless and odorless chemical compound, also referred to by some as Dihydrogen Oxide, Hydrogen Hydroxide, Hydronium Hydroxide, or simply Hydric acid. ... MSDS for Dihydrogen Monoxide. Applied Petrochemical Research MSDS for Hydric Acid.

https://www.dhmo.org/facts.html
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Va tokigt på min telefon framgår det tydligt av länken att 5411 människor har dött i Sverige 2020-07-03

Det har kanske med Inställningar på sidan att göra?

[länk] covid 19 sverige
Det där är ju riktigt bra dödstal!
Normalt skall det dö 6600 människor i Sverige / Månad annars går begravningsbyråerna i konkurs.:thinking:
Om man bortser från icke svensktalande Somalier, Irakier, Syrier så är dödstalen betydligt lägre i Sverige än normalt.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
MultiMan
https://www.ijidonline.com/article/S1201-9712(20)30534-8/fulltext

In this multi-hospital assessment, when controlling for COVID-19 risk factors, treatment with hydroxychloroquine alone and in combination with azithromycin was associated with reduction in COVID-19 associated mortality. Prospective trials are needed to examine this impact.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
J
useless useless skrev:
Kurvan över antalet döda kommer förhoppningsvis aldrig att peka nedåt.
Jo det framgår i sammanfattningen, (för övrigt det mest gillade inlägget i tråden, kommer inte ihåg vem som skrev det iofs) Sedan har vissa ett starkt särintresse i döda pga covid, och dessa dödsfall är oförklarligt mer katastrofala än andra dödsfall som man lättare kan bortse ifrån. Oftast då dom sker längre bort utanför ens egna krets.
 
J
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nej.
Däremot Har jag ett jobb som ger mycket ledig tid mellan uppdragen, så jag tillbringar en stor del genom att promenera omkring, förbi den ena fullpackade uteserveringen efter den andra. Även inne är trängseln stor. Servitriser ses kryssandes emellan gästerna, precis som före pandemin.

Jag snor ett citat ovan – Jag blir chockad när jag ser alla som festar i stora grupper ute och på restaurangerna, säger Gerald McInerney, docent i virologi vid Karolinska institutet.

Staffan
Du menar mellan den ena uteserveringen efter den andra väl? 1,3?
 
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Nu ska jag avslöja hur allt började.
Det var en gång ett högsäkerhetslabb...
Illustration av en katt som välter en flaska märkt "Covid-19" på ett laboratorium.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
E
blackarrow blackarrow skrev:
Nu ska jag avslöja hur allt började.
Det var en gång ett högsäkerhetslabb...
[bild]
Konstigt, låg sjukdomen i flaskan... borde stått Corona på den kanske
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Sagan heter förstås Kejsaren är naken :)
Nää..inte det heller ;)

Kejsarens nya kläder förf. H.C. Andersen
 
  • Gilla
b8q och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
På svenska brukar vi säga dikväveoxid.
Den engelska motsvarigheten verkar omvärvd av hokus pokus:
Dihydrogen
Monoxide (DHMO) is a colorless and odorless chemical compound, also referred to by some as Dihydrogen Oxide, Hydrogen Hydroxide, Hydronium Hydroxide, or simply Hydric acid. ... MSDS for Dihydrogen Monoxide. Applied Petrochemical Research MSDS for Hydric Acid.

[länk]
även svenskt vatten torde innehålla väte
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Schrödingers katt igen..
 
Det är uppochnervända världen nu. Såg just en nyhet på CNN. Donald Trump har nyligen "gått med på" att rekommendera att befolkningen bär munskydd för att hindra coronaviruset (även om han inte tänker göra det själv), men hans son sprider vad CNN kallar farlig fake news om att munskydd inte fungerar. CNN gör en fact check och konstaterar:

" It is false, and dangerous, to suggest that masks and face coverings don't help prevent the spread of the highly contagious coronavirus, which has killed more than 517,000 people since China reported its first cases to the World Health Organization in December.

As the Centers for Disease Control and Prevention notes, the coronavirus spreads "Through respiratory droplets produced when an infected person coughs, sneezes or talks" and "These droplets can land in the mouths or noses of people who are nearby or possibly be inhaled into the lungs."
The primary reason for wearing a face mask is to prevent personal droplets from spreading to others."

https://edition.cnn.com/2020/07/02/...-jr-masks-meme-facebook-fact-check/index.html
 
Redigerat:
  • Gilla
Kreutzer och 2 till
  • Laddar…
E erkka skrev:
Konstigt, låg sjukdomen i flaskan... borde stått Corona på den kanske
Den som har haft en lekfull katt förstår nog det roliga i skämtet ändå.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Den som har haft en lekfull katt förstår nog det roliga i skämtet ändå.
Behöver inte ens vara en lekfull katt. *Alla* katter....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.