2 361 304 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hur orkar du? Och, hinner, först och främst?T tanaris skrev:
Ja jo, det har jag ju förstått att du mest rycker på axlarna när människor dör i onödan. Ingen tvekan därJ Jocke Best skrev:
Är du tankeläsare? Jag gratulerar till din förmåga!T tanaris skrev:
Nej, men du kan uppenbarligen dra slutsatsen att alla de som inte vårdas fullgott och låts dö på äldreboenden, att alla de äldre också personligen hellre ville dö än fortsätta leva, samt att alla de ändå skulle ha avlidit kort därpå, kanske dagar efter tillfrisknandet efter sjukhusvistelsen, fast av andra orsaker än corona.BirgitS skrev:
Du kan med andra ord generalisera, men inte jag? Eller hur skall jag tolka det?
Du har alltid fog för det du skriver, men inte jag?
Det du skriver är alltid 100% korrekt, men inte det jag skriver?
Du verkar ha en ganska skev uppfattning om din världsuppfattning i jämförelse med vad andra har, där du verkar tycka att din världsuppfattning är korrekt, men inte vissa andras.
Jag anser att min uppfattning om det jag skriver om vården är korrekt, eftersom jag har insyn och ser det med egna ögon. Varför du däremot har din uppfattning som verkar vara den motsatta till min, det vet jag inte och kan inte förstå heller. Men då kanske vi kan lämna det därhän? Du har din uppfattning och kan inte förstå min uppfattning, och jag har min uppfattning och kan inte förstå din uppfattning.
Skall vi säga så? Eller skall vi trycka vidare ämnet lite till? Ärligt talat har jag inget intresse av att driva detta vidare, så du får faktiskt dra vidare det själv.
Jag skriver det här och nu, att alla ni som tycker som ni gör, får fortsätta göra det. Låt mig få tycka som jag vill, så är vi alla nöjda, okej? Kan vi vara överens om det? Eller lever vi inte i ett fritt land? Lever vi i en diktatur där vi inte folket får ha egna åsikter eller vad är problemet egentligen?
Men då är du ju upprörd då? Och reagerar irrationellt... Som jag trodde.tompax skrev:
Hur orkar du? Och, hinner, först och främst?
Ja jo, det har jag ju förstått att du mest rycker på axlarna när människor dör i onödan. Ingen tvekan där
Är du tankeläsare? Jag gratulerar till din förmåga!
Nej, men du kan uppenbarligen dra slutsatsen att alla de som inte vårdas fullgott och låts dö på äldreboenden, att alla de äldre också personligen hellre ville dö än fortsätta leva, samt att alla de ändå skulle ha avlidit kort därpå, kanske dagar efter tillfrisknandet efter sjukhusvistelsen, fast av andra orsaker än corona.
Du kan med andra ord generalisera, men inte jag? Eller hur skall jag tolka det?
Du har alltid fog för det du skriver, men inte jag?
Det du skriver är alltid 100% korrekt, men inte det jag skriver?
Du verkar ha en ganska skev uppfattning om din världsuppfattning i jämförelse med vad andra har, där du verkar tycka att din världsuppfattning är korrekt, men inte vissa andras.
Jag anser att min uppfattning om det jag skriver om vården är korrekt, eftersom jag har insyn och ser det med egna ögon. Varför du däremot har din uppfattning som verkar vara den motsatta till min, det vet jag inte och kan inte förstå heller. Men då kanske vi kan lämna det därhän? Du har din uppfattning och kan inte förstå min uppfattning, och jag har min uppfattning och kan inte förstå din uppfattning.
Skall vi säga så? Eller skall vi trycka vidare ämnet lite till? Ärligt talat har jag inget intresse av att driva detta vidare, så du får faktiskt dra vidare det själv.
Jag skriver det här och nu, att alla ni som tycker som ni gör, får fortsätta göra det. Låt mig få tycka som jag vill, så är vi alla nöjda, okej? Kan vi vara överens om det? Eller lever vi inte i ett fritt land? Lever vi i en diktatur där vi inte folket får ha egna åsikter eller vad är problemet egentligen?
Nej, utan jag är mest trött på att driva vidare en ofruktbar diskussion, som inte leder någonvart.J Jocke Best skrev:
Som dessutom drivs vidare av att flera angriper en enda. Ni är sådär 4-5 personer som bara överöser mig med svar, och jag själv skall ensam svara er alla?
Det är som när vissa varelser anfaller i grupp, det hör hemma inom vissa djurarter som jagar i flock och ger sig på ett ensamt offer
Det anfaller aldrig själva, för det vågar de inte, och orkar inte heller. De måste ha medhjälp.
Sedan är det naturligtvis fritt för er att göra så, det finns vad jag vet inget som säger annorlunda. Så kör vidare bara. Men räkna inte med att jag skall fortsätta svara er.
Nej, jag har inte pådyvlat dig någonting och inte skrivit någonting till just dig förrän du började skriva till mig.T tanaris skrev:
Jag gjorde ett inlägg om hur det går till i vården, du blev uppenbarligen upprörd över det och sedan började det hagla inlägg från dig, till mig. Jag har inte tvingat dig att läsa mina inlägg, det där har du helt gjort på eget bevåg.
Nja det är nog inte så att du ska se dig som en guru direkt. Grandios självbild? Sällan har smileys varit så fel.tompax skrev:
Nej, utan jag är mest trött på att driva vidare en ofruktbar diskussion, som inte leder någonvart.
Som dessutom drivs vidare av att flera angriper en enda. Ni är sådär 4-5 personer som bara överöser mig med svar, och jag själv skall ensam svara er alla?
Det är som när vissa varelser anfaller i grupp, det hör hemma inom vissa djurarter som jagar i flock och ger sig på ett ensamt offer
Det anfaller aldrig själva, för det vågar de inte, och orkar inte heller. De måste ha medhjälp.
Sedan är det naturligtvis fritt för er att göra så, det finns vad jag vet inget som säger annorlunda. Så kör vidare bara. Men räkna inte med att jag skall fortsätta svara er.![]()
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Det är väl bättre att du skriver vad du menar med "i stor utsträckning", t.ex. ung. hur många procent du avser, det gäller ju vad du menar med det du skriver.tompax skrev:
Nu tillskriver du mig sånt som jag inte har skrivit.tompax skrev:
Nej, men du kan uppenbarligen dra slutsatsen att alla de som inte vårdas fullgott och låts dö på äldreboenden, att alla de äldre också personligen hellre ville dö än fortsätta leva, samt att alla de ändå skulle ha avlidit kort därpå, kanske dagar efter tillfrisknandet efter sjukhusvistelsen, fast av andra orsaker än corona.
Det är du som brukar skriva att det du skriver är helt korrekt för att du vet att alla äldreboenden är misskötta etc. Jag har inte uttryckt mig så.tompax skrev:
Nu varnas för ME som en konsekvens av Covid-19. Detta har vi ju redan varit inne på i denna tråden dock.
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/...me-sjuka-i-spåren-av-coronaviruset-1.28532010
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/...me-sjuka-i-spåren-av-coronaviruset-1.28532010
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Administrator
· Skåne
· 8 672 inlägg
Ja nu återgår vi till att diskutera corona igen. Jag har rensat i tråden. Ber om ursäkt för sen moderering. Idag var det varmt, så jag och Per vågade åka till min mamma där vi åt lunch i trädgården. Första gången sedan corona. 
Något positivt!
"Sjukvårdspersonalens superlön i sommar – 25 000 i veckan"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mg80A/sjukvardspersonalens-superlon-i-sommar--25-000-i-veckan
"Sjukvårdspersonalens superlön i sommar – 25 000 i veckan"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mg80A/sjukvardspersonalens-superlon-i-sommar--25-000-i-veckan