2 361 311 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
De missar hårfärg, årsmodell på bil och mycket annat, sicka idioter, sånt måste ju allmänheten få veta, skandal, mörkläggning, avgå!Mikael_L skrev:
Sydkorea tvingas stänga ned en del igen efter nya utbrott:
- https://omni.se/sydkorea-aker-pa-bakslag-tvingas-stanga-ner-pa-nytt/a/pLzvLR
- https://omni.se/sydkorea-aker-pa-bakslag-tvingas-stanga-ner-pa-nytt/a/pLzvLR
Nivån är satt för länge sedan, jag orkar inte leta efter någon skyldig.MultiMan skrev:
Dessutom får jag känslan att du anser det vara mobbning ifall du har en minoritetsåsikt och andra inte håller med dig.
Ungefär som att det skulle vara mobbning att du inte höll med ett par Jehovas vittnen och tog diskussionen med dem.
Det är kanske för att det egentligen inte finns så mycket att snacka om, antingen känner man att man är med samhället i stort och bidrar så mycket man kan, accepterar att även en i övrigt bra styrning har sina brister, men på det stora hela tror att de som gör detta har en bra förankring i de system och andra faktorer som gäller för just detta landet. Då känner man förmodligen inte heller att det finns någon konspiration bakom landets agerande eller mörkläggningar av antal döda etc.Mikael_L skrev:
Nivån är satt för länge sedan, jag orkar inte leta efter någon skyldig.
Dessutom får jag känslan att du anser det vara mobbning ifall du har en minoritetsåsikt och andra inte håller med dig.
Ungefär som att det skulle vara mobbning att du inte höll med ett par Jehovas vittnen och tog diskussionen med dem.
Eller så ha man nog innan valt den andra vägen och då kan man såklart känna att allt är fejk, det förekommer ju inlägg om skapade virus för att sälja vaccin, anställda på FHM skulle ha en annan agenda, hela systemet förfalskar siffrorna efterhand osv. Känner man så, så hände detta nog innan Coronaproblemen.
Politik?pacman42 skrev:
Det gjorde de ju till stor del innan. Det är bara när de är med en patient som de har utrustning, när de går in i patienternas rum för att exempelvis kolla journalen så har de inte några skydd alls.
Vad är syftet för VG-regionen med att beställa 5000 immunitetstester om det inte skall påverka hur denna personal skall agera? Det tillför ju ingenting i så fall.
Igår på pressträffen var de mycket tydliga med att testerna ska vara ändamålsenliga och testresultatet måste leda till någon form av agerande av individ eller annan annars är de meningslösa. Tydligen har regioner och andra just ifrågasatt syftet med testerna.
Ändå står politiker och andra och tjabbar och tävlar om vem som kan lova flest tester per vecka.
Ursäkta språket men politikerna ska hålla flabben!tusenett skrev:Politik?
Igår på pressträffen var de mycket tydliga med att testerna ska vara ändamålsenliga och testresultatet måste leda till någon form av agerande av individ eller annan annars är de meningslösa. Tydligen har regioner och andra just ifrågasatt syftet med testerna.
Ändå står politiker och andra och tjabbar och tävlar om vem som kan lova flest tester per vecka.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Jag vet inte hur VG-regionen tänker men när resultatet från antikroppsmätningen på Danderyds sjukhus kom så var den framför allt forskningsinriktade där provtagningen var kombinerad med en enkät om tidigare symtom och exakt samma personer ska testas i flera omgångar med några månader emellan så att man kan studera hur länge antikropparna varar etc.pacman42 skrev:
Det gjorde de ju till stor del innan. Det är bara när de är med en patient som de har utrustning, när de går in i patienternas rum för att exempelvis kolla journalen så har de inte några skydd alls.
Vad är syftet för VG-regionen med att beställa 5000 immunitetstester om det inte skall påverka hur denna personal skall agera? Det tillför ju ingenting i så fall.
Eller som Karolinska skriver:
https://www.karolinska.se/for-vardg...ul/2020/04/analys-for-coronavirus-sars-cov-2/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
De planerade operationerna ökar allt mer i antal enligt TT och Dagens Medicin. I Blekinge, Uppsala, Västerbotten, Östergötland och Stockholm (förutom St Göran) utförs nu så många att det är fler än hälften av genomsnittet under vecka 3 - 6.
https://nxt.bt.se/nyheter/planerade-operationer-okar-igen/
Skönt att viss återställning till ett mer normalt läge kan göras.
https://nxt.bt.se/nyheter/planerade-operationer-okar-igen/
Skönt att viss återställning till ett mer normalt läge kan göras.
Medlem
· Blekinge
· 12 281 inlägg
Din tolkning.BirgitS skrev:
Mäktar du inte med att hålla en högre intellektuell nivå än personangrepp, där du kallar mig egoistisk med enormt uppmärksamhetsbehov?D djac skrev:
Ansluten av @patst577 som hejar på ditt lågintelligenta inlägg. Möjligen kan hen kategoriseras i samma intellektuella grupp som dig?
Jag talar utifrån mina yrkeserfarenheter, inte som patient, ifall du inte har lyckats att urskönja det ur mina inlägg.
Medlem
· Blekinge
· 12 281 inlägg
Detta var ett ganska tragiskt inlägg. Enligt din tolkning:D djac skrev:Det är kanske för att det egentligen inte finns så mycket att snacka om, antingen känner man att man är med samhället i stort och bidrar så mycket man kan, accepterar att även en i övrigt bra styrning har sina brister, men på det stora hela tror att de som gör detta har en bra förankring i de system och andra faktorer som gäller för just detta landet. Då känner man förmodligen inte heller att det finns någon konspiration bakom landets agerande eller mörkläggningar av antal döda etc.
Eller så ha man nog innan valt den andra vägen och då kan man såklart känna att allt är fejk, det förekommer ju inlägg om skapade virus för att sälja vaccin, anställda på FHM skulle ha en annan agenda, hela systemet förfalskar siffrorna efterhand osv. Känner man så, så hände detta nog innan Coronaproblemen.
Antingen tror man allt som serveras, fogar sig, drar sitt strå till stacken och är nöjd och en bra medborgare.
Eller så är man kritisk, ifrågasätter saker, tar inte allt för givet, och då är man konspirationsteoretiker direkt med snudd på idiot vars problem redan har börjat tidigare.
Ett sådant synsätt trodda jag bara vara möjligt i Kinas eller Nordkoreas politiska elit.