997 238 läst ·
19 546 svar
997k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Så resonerar man i diktaturer. En sanning är bäst för folket.BirgitS skrev:
Så hur ska folk veta vad som är viktigt att göra när vissa säger en sak och vissa en helt annan sak?
Har du kunskap om hur folk reagerar i den situationen?
Kan det möjligtvis bli som i USA där det var just så?
Där ser man resultatet av en polarisering där en stor del av befolkningen vägrar vaccinera sig, vägrar hålla avstånd, vägrar använda munskydd osv.
Till skillnad från dig som sågat precis allt urskiljningslöst och vägrat se hur bra jobb regering och myndigheter gjort med de förutsättningar som funnits.Ulltand skrev:
Verkligen omoget och obalanserat…
Som om du skulle ha någon insikt i hur den interna kommunikationen ser ut på FHM… du tror allt för mycket om dig själv.Ulltand skrev:
Du insinuerar att ”andra forskare” skulle veta mer än FHM. Eller tror du fortfarande att Tegnell kör FHM själv? Helt oootroligt i så fall….
Tycker du att FOHM nu borde råda svenskarna att sluta tvätta händerna?Ulltand skrev:
Forskning om det kom lite senare men varför berättar inte FHM nu att det är ett obsolet råd? I värd som genomsyras av vetenskap vore det ganska naturligt.
Istället finns rådet kvar, ofta högt upp på listan. Ganska uppenbart att man låtsas som ingenting för att skydda sig själv från kritik.
Tycker inte att medborgare skall föras bakom ljuset av myndigheter i det land jag lever i.
Nu är du nog lite orättvis? FOHM hade åtminstone ett tag (borta nu, tror jag) diskriminerande rekommendationer för ovaccinerade. Det var väl rätt tufft för att vara Sverige?B b8q skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 582 inlägg
Nä, de har ju på senare tid sagt att smittan inte kan smitta från föremål och jag minns inte senast jag tog någon i hand. Då är det lite svårt att förstå hur det kan hjälpa att tvätta händerna (nu tvättar jag händerna ändå, då felprocenten i de saker de slår fast är ganska stor, så de är ju närmast som clowner, men inte det minsta roliga)optimum skrev:
Det fanns knappast speciellt många tvångsmedel att att ta till utöver de som användes. Undantagstillstånd får bara införas i krigstid.Ulltand skrev:
Det här är det som du driver på och skadar all möjlighet till att göra bättre nästa gång.
""Det fanns kritiker redan från start som förespråkade en mer ingripande strategi, många av dem var forskare. Men de blev stundtals bemötta som landsförrädare. Det spred sig en patriotisk stämning, där Sveriges annorlunda vägval var ett värde att försvara och identifiera sig med, som docent Gina Gustavsson och forskaren Jonas Larsson Taghizadeh har beskrivit."