Staffans2000
Ulltand Ulltand skrev:
Nytt läkemedel halverade risken att hamna på sjukhus och att avlida i Covid. Nu ansöker man för att få det godkänt,

"775 personer med underliggande hälsoproblem som fetma eller diabetes, och som hade fått mild eller medelsvår covid-19, ingick i studierna som Merck gjort med partnern Ridgeback Biotherapeutics, vars resultat blev offentliga på fredagen.

Personerna som fick läkemedlet inom fem dagar efter att de fått symtom löpte hälften så stor risk att hamna på sjukhus eller avlida med sjukdomen jämfört med personerna som fick ett placebo-piller.

Testerna gick så pass bra att studien avbröts, eftersom det ansågs oetiskt att ge placebo till hälften av gruppen när det fanns en substans med bra effekt."" //Aftonbladet
Här de etiketterat om Ivermektinaskarna och tiodubblat priset?

Staffans
 
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Människor med nedsatt luksinne får en markant förkortat livslängd. Varför vet man inte säkert men i studien kompenserar man så klart för störande faktorer.

Om resultatet är överförbara på Covid-19 relaterade luktproblem har vi en gigantisk folkhälsokatastrof framför oss.

[länk]
Kausaliteten är dock inte utredd och covid-19 är en mycket ny sjukdom så det går inte att dra några slutsatser alls.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Youtube censurera antivaxare. Bu eller Bä? Inte bra för yttrandefriheten men det kanske räddar liv?

Å andar sidan kommer det väl att ge argument åt konspirationsteorierna.

[länk]
Yttrandefriheten är inte hotad.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Kausaliteten är dock inte utredd och covid-19 är en mycket ny sjukdom så det går inte att dra några slutsatser alls.
Så är det men enligt några teorier bland forskarna varför försämrat luktsinne gav för tidig död så skulle det vara tillämpbart för alla orsaker till försämrat lutsinne, även Covid.

Lämpligt kanske med gult kort så länge. Undvik att smittas så mycket du kan. Det är mycket vi inte vet om viruset och som oroar.
 
Hemskt att någon som borde ha en riktigt utbildning kan göra detta och nu kommer det säkert stå på div sidor att det censureras.

"En timanställd sjuksköterska på 1177 ska ha spridit felaktig information om vaccinering och covid-19."

"Kvinnan var timanställd på 1177 Vårdguiden på telefon och har arbetat med sjukvårdsrådgivning. Enligt den anmälan som regionen nu gjort till Inspektionen för vård och omsorg (Ivo), och som DN tagit del av, ska kvinnan bland annat ha påstått att vaccinering sprider covid-19 och att sjukdomen inte är farlig för människor under 80 år."

https://www.dn.se/sverige/sjukskoterska-ska-ha-spridit-antivaccinradgivning-pa-1177/
 
  • Arg
  • Ledsen
RoAd och 4 till
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Här de etiketterat om Ivermektinaskarna och tiodubblat priset?Staffans
För att vara "lika skeptisk till alla", eller hur du nu uttryckt det, så har du verkligen köpt Ivermektin.

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jo. Men denna gång tycker du "rätt". Men nästa gång ...?
När gifta kvinnor var omyndiga, var det få makar som såg något problem i det. Vadå, förtryckta?

Staffans
Först nazistsnacket, och nu detta...
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
J
Ulltand Ulltand skrev:
Nytt läkemedel halverade risken att hamna på sjukhus och att avlida i Covid. Nu ansöker man för att få det godkänt,

"775 personer med underliggande hälsoproblem som fetma eller diabetes, och som hade fått mild eller medelsvår covid-19, ingick i studierna som Merck gjort med partnern Ridgeback Biotherapeutics, vars resultat blev offentliga på fredagen.

Personerna som fick läkemedlet inom fem dagar efter att de fått symtom löpte hälften så stor risk att hamna på sjukhus eller avlida med sjukdomen jämfört med personerna som fick ett placebo-piller.

Testerna gick så pass bra att studien avbröts, eftersom det ansågs oetiskt att ge placebo till hälften av gruppen när det fanns en substans med bra effekt."" //Aftonbladet
Får hoppas resultaten håller, ska bli kul att läsa studien när den publiceras. Att studien avbröts i förtid låter ju lovande, men nästan så man hade önskat att de fortsatt för att få bättre (större) data.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
optimum
snuttjulle snuttjulle skrev:
Så bra men ändå så fel i många lägen att säga "tänk själv". Det är just detta alla dessa som nu tänker själva och inte tror på pandemin eller tror på alla dessa konspirationsteorier. De tänker ju bara själva istället för att lyssna på vetenskapen.
Ja sådan tokar är det synd om, men sådan är väl inte du?

Se det fantastiska i att verkligen tänka själv. Då lyckas man runda skiten från Kina utan att bli sjuk.
Som högutbildad tekniker är jag väldigt trogen vetenskapen men knappast dårar som sätter ihop scenarier matade med tveksamma data och tror de ska få ut något vettigt. Lite som de som spår i kaffesump.

Hoppas verkligen du också klarat dig. :heart:
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Staffans2000
snuttjulle snuttjulle skrev:
Hemskt att någon som borde ha en riktigt utbildning kan göra detta och nu kommer det säkert stå på div sidor att det censureras.

"En timanställd sjuksköterska på 1177 ska ha spridit felaktig information om vaccinering och covid-19."

"Kvinnan var timanställd på 1177 Vårdguiden på telefon och har arbetat med sjukvårdsrådgivning. Enligt den anmälan som regionen nu gjort till Inspektionen för vård och omsorg (Ivo), och som DN tagit del av, ska kvinnan bland annat ha påstått att vaccinering sprider covid-19 och att sjukdomen inte är farlig för människor under 80 år."

[länk]
Jag redogjorde med 1177 när min bekant hade väldigt låg kroppstemperatur och frossa. -"36 grader? Få har hon ingen feber och behöver inte söka vård!

En inkompetent, kompenserar inte en annan. Men vissa kommer väldigt lägligt för att späda på den rådande masshysterin.

Staffans
 
Staffans2000
J Jonobe skrev:
För att vara "lika skeptisk till alla", eller hur du nu uttryckt det, så har du verkligen köpt Ivermektin.



Först nazistsnacket, och nu detta...
Kan du vara lite mindre kvällstidningsrubriksaktig i din kommentar. Eller fiskar även du bara efter beröm?

Staffans
 
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Kan du vara lite mindre kvällstidningsrubriksaktig i din kommentar. Eller fiskar även du bara efter beröm?

Staffans
Hur ska man uppfatta din kommentar på annat vis än att du tror på Ivermektin?

Återkommande nazistkommentarer, och nu jämförelser med kvinnoförtryck. Det är ett tråkigt sätt att debattera.
 
  • Gilla
  • Älska
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
J Jonobe skrev:
Hur ska man uppfatta din kommentar på annat vis än att du tror på Ivermektin?

Återkommande nazistkommentarer, och nu jämförelser med kvinnoförtryck. Det är ett tråkigt sätt att debattera.
Det förstår jag att du tycker:D.

Staffans
 
K
J JohanLun skrev:
Man visste inte om man skulle skratta eller gråta när han gjorde detta uttalande. Undrar hur hans rådgivare kände sig i kulisserna? Jag tror allvarligt den gubben hade nån psykisk störning.
Det trodde nog en av hans generaler också som kände sig tvingad att ringa kineserna och bedyra att USA inte tänkte anfalla..
 
optimum optimum skrev:
Ja sådan tokar är det synd om, men sådan är väl inte du?

Se det fantastiska i att verkligen tänka själv. Då lyckas man runda skiten från Kina utan att bli sjuk.
Som högutbildad tekniker är jag väldigt trogen vetenskapen men knappast dårar som sätter ihop scenarier matade med tveksamma data och tror de ska få ut något vettigt. Lite som de som spår i kaffesump.

Hoppas verkligen du också klarat dig. :heart:
Vi har klarat oss från svår sjukdom men va sjuka i våras och vad jag vet smittades det inte vidare. Hur smittan kom in i familjen vet vi inte för ingen runt oss blev sjuka och då jobbar både jag och frugan hemma och grabbarna bara rört sig i små grupper där ingen annan blev sjuk.
Men fortfarande är just detta "tänka själv för jag har läst så mycket" farligt och används på fel sätt. Att tro att man kan stå på höga hästar och säga att "jag är så bra för jag har klarat det då jag tänker själv" ger bara mer vatten på kvarnen för de som inte tror på detta då de "tänker själv"
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Ja sådan tokar är det synd om, men sådan är väl inte du?

Se det fantastiska i att verkligen tänka själv. Då lyckas man runda skiten från Kina utan att bli sjuk.
Som högutbildad tekniker är jag väldigt trogen vetenskapen men knappast dårar som sätter ihop scenarier matade med tveksamma data och tror de ska få ut något vettigt. Lite som de som spår i kaffesump.

Hoppas verkligen du också klarat dig. :heart:
snuttjulle snuttjulle skrev:
Vi har klarat oss från svår sjukdom men va sjuka i våras och vad jag vet smittades det inte vidare. Hur smittan kom in i familjen vet vi inte för ingen runt oss blev sjuka och då jobbar både jag och frugan hemma och grabbarna bara rört sig i små grupper där ingen annan blev sjuk.
Men fortfarande är just detta "tänka själv för jag har läst så mycket" farligt och används på fel sätt. Att tro att man kan stå på höga hästar och säga att "jag är så bra för jag har klarat det då jag tänker själv" ger bara mer vatten på kvarnen för de som inte tror på detta då de "tänker själv"
Ingen i min familj och dess ytterkant har heller smittats av Covid. Vi har tänkt en del själva och använt munskydd (klass bra) i många miljöer. Vi har också hållit barnen hemma från skolan när smittan varit som högst. Desinficerat matvaror med väteperoxid och insett att smittan ofta överförs utan symptom

Följer man "bara" FHM rekommendationer är risken tyvärr hög att smittas.
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.