1 016 324 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Här de etiketterat om Ivermektinaskarna och tiodubblat priset?Ulltand skrev:
Nytt läkemedel halverade risken att hamna på sjukhus och att avlida i Covid. Nu ansöker man för att få det godkänt,
"775 personer med underliggande hälsoproblem som fetma eller diabetes, och som hade fått mild eller medelsvår covid-19, ingick i studierna som Merck gjort med partnern Ridgeback Biotherapeutics, vars resultat blev offentliga på fredagen.
Personerna som fick läkemedlet inom fem dagar efter att de fått symtom löpte hälften så stor risk att hamna på sjukhus eller avlida med sjukdomen jämfört med personerna som fick ett placebo-piller.
Testerna gick så pass bra att studien avbröts, eftersom det ansågs oetiskt att ge placebo till hälften av gruppen när det fanns en substans med bra effekt."" //Aftonbladet
Staffans
Kausaliteten är dock inte utredd och covid-19 är en mycket ny sjukdom så det går inte att dra några slutsatser alls.Ulltand skrev:
Så är det men enligt några teorier bland forskarna varför försämrat luktsinne gav för tidig död så skulle det vara tillämpbart för alla orsaker till försämrat lutsinne, även Covid.P pmd skrev:
Lämpligt kanske med gult kort så länge. Undvik att smittas så mycket du kan. Det är mycket vi inte vet om viruset och som oroar.
Hemskt att någon som borde ha en riktigt utbildning kan göra detta och nu kommer det säkert stå på div sidor att det censureras.
"En timanställd sjuksköterska på 1177 ska ha spridit felaktig information om vaccinering och covid-19."
"Kvinnan var timanställd på 1177 Vårdguiden på telefon och har arbetat med sjukvårdsrådgivning. Enligt den anmälan som regionen nu gjort till Inspektionen för vård och omsorg (Ivo), och som DN tagit del av, ska kvinnan bland annat ha påstått att vaccinering sprider covid-19 och att sjukdomen inte är farlig för människor under 80 år."
https://www.dn.se/sverige/sjukskoterska-ska-ha-spridit-antivaccinradgivning-pa-1177/
"En timanställd sjuksköterska på 1177 ska ha spridit felaktig information om vaccinering och covid-19."
"Kvinnan var timanställd på 1177 Vårdguiden på telefon och har arbetat med sjukvårdsrådgivning. Enligt den anmälan som regionen nu gjort till Inspektionen för vård och omsorg (Ivo), och som DN tagit del av, ska kvinnan bland annat ha påstått att vaccinering sprider covid-19 och att sjukdomen inte är farlig för människor under 80 år."
https://www.dn.se/sverige/sjukskoterska-ska-ha-spridit-antivaccinradgivning-pa-1177/
För att vara "lika skeptisk till alla", eller hur du nu uttryckt det, så har du verkligen köpt Ivermektin.Staffans2000 skrev:
Först nazistsnacket, och nu detta...Staffans2000 skrev:
Redigerat:
Får hoppas resultaten håller, ska bli kul att läsa studien när den publiceras. Att studien avbröts i förtid låter ju lovande, men nästan så man hade önskat att de fortsatt för att få bättre (större) data.Ulltand skrev:
Nytt läkemedel halverade risken att hamna på sjukhus och att avlida i Covid. Nu ansöker man för att få det godkänt,
"775 personer med underliggande hälsoproblem som fetma eller diabetes, och som hade fått mild eller medelsvår covid-19, ingick i studierna som Merck gjort med partnern Ridgeback Biotherapeutics, vars resultat blev offentliga på fredagen.
Personerna som fick läkemedlet inom fem dagar efter att de fått symtom löpte hälften så stor risk att hamna på sjukhus eller avlida med sjukdomen jämfört med personerna som fick ett placebo-piller.
Testerna gick så pass bra att studien avbröts, eftersom det ansågs oetiskt att ge placebo till hälften av gruppen när det fanns en substans med bra effekt."" //Aftonbladet
Ja sådan tokar är det synd om, men sådan är väl inte du?snuttjulle skrev:
Se det fantastiska i att verkligen tänka själv. Då lyckas man runda skiten från Kina utan att bli sjuk.
Som högutbildad tekniker är jag väldigt trogen vetenskapen men knappast dårar som sätter ihop scenarier matade med tveksamma data och tror de ska få ut något vettigt. Lite som de som spår i kaffesump.
Hoppas verkligen du också klarat dig.
Jag redogjorde med 1177 när min bekant hade väldigt låg kroppstemperatur och frossa. -"36 grader? Få har hon ingen feber och behöver inte söka vård!snuttjulle skrev:
Hemskt att någon som borde ha en riktigt utbildning kan göra detta och nu kommer det säkert stå på div sidor att det censureras.
"En timanställd sjuksköterska på 1177 ska ha spridit felaktig information om vaccinering och covid-19."
"Kvinnan var timanställd på 1177 Vårdguiden på telefon och har arbetat med sjukvårdsrådgivning. Enligt den anmälan som regionen nu gjort till Inspektionen för vård och omsorg (Ivo), och som DN tagit del av, ska kvinnan bland annat ha påstått att vaccinering sprider covid-19 och att sjukdomen inte är farlig för människor under 80 år."
[länk]
En inkompetent, kompenserar inte en annan. Men vissa kommer väldigt lägligt för att späda på den rådande masshysterin.
Staffans
Hur ska man uppfatta din kommentar på annat vis än att du tror på Ivermektin?Staffans2000 skrev:
Återkommande nazistkommentarer, och nu jämförelser med kvinnoförtryck. Det är ett tråkigt sätt att debattera.
Det trodde nog en av hans generaler också som kände sig tvingad att ringa kineserna och bedyra att USA inte tänkte anfalla..J JohanLun skrev:
Vi har klarat oss från svår sjukdom men va sjuka i våras och vad jag vet smittades det inte vidare. Hur smittan kom in i familjen vet vi inte för ingen runt oss blev sjuka och då jobbar både jag och frugan hemma och grabbarna bara rört sig i små grupper där ingen annan blev sjuk.optimum skrev:
Ja sådan tokar är det synd om, men sådan är väl inte du?
Se det fantastiska i att verkligen tänka själv. Då lyckas man runda skiten från Kina utan att bli sjuk.
Som högutbildad tekniker är jag väldigt trogen vetenskapen men knappast dårar som sätter ihop scenarier matade med tveksamma data och tror de ska få ut något vettigt. Lite som de som spår i kaffesump.
Hoppas verkligen du också klarat dig.![]()
Men fortfarande är just detta "tänka själv för jag har läst så mycket" farligt och används på fel sätt. Att tro att man kan stå på höga hästar och säga att "jag är så bra för jag har klarat det då jag tänker själv" ger bara mer vatten på kvarnen för de som inte tror på detta då de "tänker själv"
optimum skrev:
Ja sådan tokar är det synd om, men sådan är väl inte du?
Se det fantastiska i att verkligen tänka själv. Då lyckas man runda skiten från Kina utan att bli sjuk.
Som högutbildad tekniker är jag väldigt trogen vetenskapen men knappast dårar som sätter ihop scenarier matade med tveksamma data och tror de ska få ut något vettigt. Lite som de som spår i kaffesump.
Hoppas verkligen du också klarat dig.![]()
Ingen i min familj och dess ytterkant har heller smittats av Covid. Vi har tänkt en del själva och använt munskydd (klass bra) i många miljöer. Vi har också hållit barnen hemma från skolan när smittan varit som högst. Desinficerat matvaror med väteperoxid och insett att smittan ofta överförs utan symptomsnuttjulle skrev:
Vi har klarat oss från svår sjukdom men va sjuka i våras och vad jag vet smittades det inte vidare. Hur smittan kom in i familjen vet vi inte för ingen runt oss blev sjuka och då jobbar både jag och frugan hemma och grabbarna bara rört sig i små grupper där ingen annan blev sjuk.
Men fortfarande är just detta "tänka själv för jag har läst så mycket" farligt och används på fel sätt. Att tro att man kan stå på höga hästar och säga att "jag är så bra för jag har klarat det då jag tänker själv" ger bara mer vatten på kvarnen för de som inte tror på detta då de "tänker själv"
Följer man "bara" FHM rekommendationer är risken tyvärr hög att smittas.
