1 016 324 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Pfizer är tydligen inte den enda som håller på med utveckling av förebyggande antiviral behandling: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/piller-mot-covid-19-testasBirgitS skrev:
Så vi har en skala nåt i stil med:Ulltand skrev:
Jo det täcker upp hela spannet från 10% och uppåt. Men i vetenskapliga sammanhang använder man då hellre en exakt siffra som tex 55%. Det finns ju inte ordkombinationer för alla tänkbara procentsatser.
Några exempel.
Det är mycket vanligt att drabbas av långtidscovid efter sjukdom. Men det är absolut vanligast att man inte gör det. Det är mindre vanligt att avlida i sjukdomen och det är sällsynt att barn gör det.
- sällsynt
- extremt ovanligt
- väldigt ovanligt
- mycket ovanligt
- ovanligt
- ganska ovanligt
- mindre vanligt
- ganska vanligt
- vanligt
- mycket vanligt
- absolut vanligast
Jag blir förvirrad…
Verkar rimligt, nu ska vi bara mappa en siffra till varje uttryck också, har ni kollat FASS?B b8q skrev:
Trump är ett skämt, men hans uttalande om att inhalera desinfektionsmedel ser inte ut att ha varit det:Staffans2000 skrev:
Kvinnan som trump vänder sig till verkar inte heller uppfatta det som ett skämt:
Men jag får ge dig rätt i att "karln ofta pratade på det viset".
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
EU:s smittskyddsmyndighet ECDC:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 09.04
Du verkar få det till kritik mot @Nissens och inte Trump vilket känns helt tokigt.Staffans2000 skrev:
Jag tror inte @Nissens trodde på Trump och övervägde att inhalera rengöringsmedel. Jag tolkade nissens inlägg som (skämtsam) kritik över att USAs president står på en presskonferens och pratar om att det kan vara en bra idé att göra så.
Jag har full förståelse för att vissa trodde på honom (Trump), det finns gott om folk som inte kan skilja på vetenskap och rent trams (vilket flera i denna tråden bevisar).
Nissens har flera gånger helt missat, även det mest uppenbara. Så, jag fann ingen anledning till att tro att han plötsligt fått insikt i språkets små krumbukter. Men har jag fel, är det bara till att gratulera honom.R RoAd skrev:Du verkar få det till kritik mot @Nissens och inte Trump vilket känns helt tokigt.
Jag tror inte @Nissens trodde på Trump och övervägde att inhalera rengöringsmedel. Jag tolkade nissens inlägg som (skämtsam) kritik över att USAs president står på en presskonferens och pratar om att det kan vara en bra idé att göra så.
Jag har full förståelse för att vissa trodde på honom (Trump), det finns gott om folk som inte kan skilja på vetenskap och rent trams (vilket flera i denna tråden bevisar).
Staffans
Det är väldigt mycket som är helt uppenbart för dig som ingen annan tycker är speciellt uppenbart.Staffans2000 skrev:
Att jag var ironisk angående Trumps idé att hälla desinfektionsmedel i lungorna förstod nog de flesta. Utom möjligtvis de som tycker att idén är bra.
@Staffans2000 du var nog ensam om att tro att Trump skämtade på den presskonferensen.R RoAd skrev:
Märkligt att du tar skämt allvarligt och allvarliga saker som ett skämt.
Trump själv är gravallvarlig och trodde på sin egensnickrade idé. Helt galet, men inget skämt tyvärr.
Man visste inte om man skulle skratta eller gråta när han gjorde detta uttalande. Undrar hur hans rådgivare kände sig i kulisserna? Jag tror allvarligt den gubben hade nån psykisk störning.Nissens skrev: