BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Barn blir både sjukare av Delta och kan dubdbelsmittas med RS enligt amerikansk studie. Dags att vaccinera imo.
Gäller ju att det finns något vaccin att vaccinera med och det gör det ju inte för närvarande. Eller menar du att 12-åringar ska vaccineras i stället för att 30-40-åringar får sin andra dos så att de äldre med större risker lämnas oskyddade?

Hur är det med spridningen av RS-virus i Sverige då?

Ulltand Ulltand skrev:
Visst kan unga vuxna bli allvarligt sjuka men det är ovanligt så det är ingen belastning för IVA och de dör sällan. Det finns helt enkelt inget gott skäl att ha kvar restriktioner så mycket längre till.

Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Ja, du har aldrig varit svårt sjuk, och du har aldrig dött.
Alltså kan det inte hända framöver heller.. :rolleyes:

Man tar sig för pannan…
Vad har jag påstått det? Så! Varför deltar du överhuvudtaget i skriftliga diskutioner när du inte lärt dig att läsa?

Staffans

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vad har jag påstått det? Så! Varför deltar du överhuvudtaget i skriftliga diskutioner när du inte lärt dig att läsa?

Staffans
Varför skulle jag vara bättre än du?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Varför skulle jag vara bättre än du?
Du har alltså inget svar, nu heller? Så. Var har du läst att jag sagt att jag inte kan bli sjuk i framtiden?

Nissens Nissens skrev:
Ja, du har aldrig varit svårt sjuk, och du har aldrig dött.
Alltså kan det inte hända framöver heller.. :rolleyes:

Man tar sig för pannan…
Att du skiver helt obegripliga inlägg fulla av Nissensfakt, förvånar mig inte. Men att folk uppskattar dem. Det är helt obegripligt!

Staffans

BirgitS
Att du skiver helt obegripliga inlägg fulla av Nissensfakt, förvånar mig inte. Men att folk uppskattar dem. Det är helt obegripligt!
Jag gjorde ungefär samma tolkning av ditt inlägg som Nissens. Men det var kanske ett av dina konstiga inlägg som inte betydde vad som var den troligaste betydelsen. Det handlade ju trots allt om att medelåldern för IVA-inläggningar var 47 år som du sen ansåg vara betydelselöst om inte antalet med riskfaktorer angavs. Det vrider du sen till att det handlar om dig:
"Jag själv: inte riktigt det bmi:t, men i närheten och har under mina 61 år aldrig haft några andningsproblem, eller andra med för den delen."
Hur ska man tolka det om det inte betyder att du anser att eftersom du har normalt BMI och inte har haft några andningsproblem eller andra problem så är risken för att du ska hamna på IVA försumbar?

• Gilla
  • Älska
Wide Glide och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Du har alltså inget svar, nu heller? Så. Var har du läst att jag sagt att jag inte kan bli sjuk i framtiden?

Staffans
Tja, personangrepp är alltid otrevligt, men jag skall prova att sänka mig lite, tillfälligt. Även om det inte blir riktigt på den låga nivån du visade.

Birgit gav en bra förklaring ovan hur man tolkar det du skrivit, du borde kanske läsa dina egna inlägg innan du postar dem…

Du har vid många tillfällen kastat ur dig påståenden om att det är farligt stt vaccinera sig, att vaccinerna är oprövade, och att ekonomiska intressen ligger bakom, parat med lite konspirationsteorier.

Allt detta i värsta kavlaner.se anda. Alla dina argument kan du hitta hos dem.

När fakta läggs fram till dig som visar att det är rena dumheter, så antingen svarar du inte eller kommer med något nytt trams.

Och nu har du alltså mage att klaga på andra som inte beter sig i närheten av vad du har gjort.

Att du inte begriper att folk uppskattar mina upplägg kan bero på att de har förmåga att ta till sig det jag skriver, och håller med. Något du kanske borde reflektera över.

Städa du framför din egna dörr först.

Redigerat:
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Tja, personangrepp är alltid otrevligt, men jag skall prova att sänka mig lite, tillfälligt. Även om det inte blir riktigt på den låga nivån du visade.

Birgit gav en bra förklaring ovan hur man tolkar det du skrivit, du borde kanske läsa dina egna inlägg innan du postar dem…

Du har vid många tillfällen kastat ur dig påståenden om att det är farligt stt vaccinera sig, att vaccinerna är oprövade, och att ekonomiska intressen ligger bakom, parat med lite konspirationsteorier.

Allt detta i värsta kavlaner.se anda. Alla dina argument kan du hitta hos dem.

När fakta läggs fram till dig som visar att det är rena dumheter, så antingen svarar du inte eller kommer med något nytt trams.

Och nu har du alltså mage att klaga på andra som inte beter sig i närheten av vad du har gjort.

Att du inte begriper att folk uppskattar mina upplägg kan bero på att de har förmåga att ta till sig det jag skriver, och håller med. Något du kanske borde reflektera över.

Städa du framför din egna dörr först.
Inget svar den här gången heller!

Staffans

• Gilla
optimum
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Bra att en av dina gissningar stämde för de andra har ju inte gjort det.

[bild]

Antal på andra sjukhusavdelningar:
[bild]
[länk]
[bild]
[länk]

0 döda och en handfull på IVA. Stämmer rätt bra med vad jag förutspådde redan i vintras

Att det fortsatt insjuknad personer i corona har jag också sagt , med det saknar större betydelse när ingen dör och trycket på IVA är lågt.

Men vi måste vaccinera väldigt många för att slippa sjukdomen helt genom flockimmunitet. Och vi borde börja med det som bara fått Astras vaccin. Och sedan nedåt i åldrarna

Nissens
Inget svar den här gången heller!

Staffans
Läs en gång till, funkar inte det så repetera tills poletten trillar ner.
Därefter kan du ju besvara de obesvarade frågor jag ställt dig tidigare.

Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
0 döda och en handfull på IVA. Stämmer rätt bra med vad jag förutspådde redan i vintras

Att det fortsatt insjuknad personer i corona har jag också sagt , med det saknar större betydelse när ingen dör och trycket på IVA är lågt.

Men vi måste vaccinera väldigt många för att slippa sjukdomen helt genom flockimmunitet. Och vi borde börja med det som bara fått Astras vaccin. Och sedan nedåt i åldrarna
Sjukdomen kommer aldrig att försvinna, precis som med tidigare pandemier lever de kvar.

Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Läs en gång till, funkar inte det så repetera tills poletten trillar ner.
Därefter kan du ju besvara de obesvarade frågor jag ställt dig tidigare.
Du först. Många bokstäver men inget svar på frågan: -Var har jag påstått att jag inte kan bli sjuk i framtiden? När du svarat på den skall jag besvara dina motfrågor.

Staffans

Redigerat:
P
Joakim Dillner, professor i infektionsepidemiologi vid Karolinska institutet, har en plan för att få ner smittspridningen till noll.

https://tt.omni.se/det-har-kan-fa-ner-smittan-till-noll/a/rE8mvl

– Smittspridningen sker just nu bland ovaccinerade personer och utlandsresenärerna, för när de kommer hem startar de nya smittkedjor. De spär helt klart på epidemin. Jag tror vi kommer att ha den här uppåtgående trenden i åtminstone någon månad till.
– Med hjälp av vaccinationer och genom att ha kvar de hygienregler (och rekommendationer) som inte är skadliga för samhället. I vintras hade vi vare sig någon influensa eller vinterkräksjuka, något som aldrig hänt tidigare. Därutöver måste vi också ha en regional beredskap och smittspåra varje enskilt fall. I så fall är det fullt möjligt med noll inhemsk smittspridning. Alla tror nog inte det, men jag gör det.

• Gilla
  • Haha
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Som sagt bra att du får rätt någon gång när du spår eftersom du har haft fel i många andra spådomar.

Du måste ha väldigt stora händer när du anser 28 är en handfull. Återigen ett udda uttryckssätt av dig.

Angående trycket på IVA så är det högt i många regioner. Flera regioner med mindre än 10 % lediga platser på IVA enligt Socialstyrelsens rapport i tisdags. 20 % är det rekommendera andelen lediga för att det ska gå att ta hand om olycksoffren vid en större trafikolycka t.ex. Då är 3 IVA-patienter i Sörmland och 12 i V. Götaland verkligen inte lågt tryck.

BirgitS BirgitS skrev:
Som sagt bra att du får rätt någon gång när du spår eftersom du har haft fel i många andra spådomar.

Du måste ha väldigt stora händer när du anser 28 är en handfull. Återigen ett udda uttryckssätt av dig.

Angående trycket på IVA så är det högt i många regioner. Flera regioner med mindre än 10 % lediga platser på IVA enligt Socialstyrelsens rapport i tisdags. 20 % är det rekommendera andelen lediga för att det ska gå att ta hand om olycksoffren vid en större trafikolycka t.ex. Då är 3 IVA-patienter i Sörmland och 12 i V. Götaland verkligen inte lågt tryck.

Det kan väl inte vara högt tryck med 28 patienter på 10.000.000 invånare :)

Det är över nu och har man problem med enstaka patienter får man lösa det

BirgitS BirgitS skrev:
Nej det är bara sånt du klämmer ur dig utan grund.

IRL har jag haft rätt över 90% i mina bedömningen och FHM (och du) ligger väl på runt 10 %

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.