Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Nej, men vid lika jämförelse så närmar det sig lite.
Om det handlar om hundratals fall eller rent av tusen vet jag inte.
Hur vet du att det inte är motsatsen.
Det spelar ingen roll, på det hela taget, eftersom klyftan mellan oss ändå är avgrundsdjup. Men det skulle ändå vara roligt att förstå hur du resonerar.

Staffans
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
E
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Hur vet du att det inte är motsatsen.
Det spelar ingen roll, på det hela taget, eftersom klyftan mellan oss ändå är avgrundsdjup. Men det skulle ändå vara roligt att förstå hur du resonerar.

Staffans
Detta är vad vi vet, baserat på uttalanden från den norska sjukvården tidigt in.

Men jag har svårt att se att det gäller speciellt många, troligen inte tusentals.

@blackarrow har kanske sparat artiklarna från början av pandemin.

Kina räknade exempelvis bara de som varit svårt sjuka direkt innan som döda av Covid-19.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det där gäller nog 2020?
Räknar ni inte dem i "blå laget" ?

Så då har vi en artikel om att Sverige underskattat dödstalen i Covis-19. Var är artikeln om att Norge gjort det?
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
E
Ulltand Ulltand skrev:
Räknar ni inte dem i "blå laget" ?

Så då har vi en artikel om att Sverige underskattat dödstalen i Covis-19. Var är artikeln om att Norge gjort det?
Har, ja. Därför det var 9k då och 15 nu.

@blackarrow kommer med artikeln, annars får jag leta upp den då jag blir ledig.
 
E El-Löken66 skrev:
Men jag har svårt att se att det gäller speciellt många19.
Så varför skriver du om det då?
 
E
Ulltand Ulltand skrev:
Så varför skriver du om det då?
För att upplysa @Staffans2000 som inte visste detta.
 
E El-Löken66 skrev:
För att upplysa @Staffans2000 som inte visste detta.
Upplysa Staffan om vad? Något du har vagt i ditt minne som du ber andra verifiera? :)
 
E
Ulltand Ulltand skrev:
Upplysa Staffan om vad? Något du har vagt i ditt minne som du ber andra verifiera? :)
Detta vet alla. Finns inget vagt.
Bevis är en annan femma.

Sover ni under stenar får ni nästan skylla er själva, kan en tycka.
 
E El-Löken66 skrev:
annars får jag leta upp den då jag blir ledig.

Tur för oss att det är industrisemester och mitt i natten.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
E
Coronavirusets mutationer: WHO:s klassning


”OROANDE”

Alfa, den brittiska varianten, som under våren kommit att dominera smittspridningen i Sverige och flera andra länder. Den vetenskapliga beteckningen är alltjämt B.1.1.7.

Beta, varianten som först upptäcktes i Sydafrika (B.1.351).

Gamma, den brasilianska varianten (P.1).

Delta, det som kommit att kallas den indiska varianten finns i två versioner. En av dem (B.1.617.2) klassas av WHO som ”oroande” och döps nu till delta.

”INTRESSANTA”

Epsilon (B.1.427 eller B.1.429), upptäckt i USA.

Zeta (P.2), en undergrupp av gamma.

Eta (B.1.525), rapporterad från flera länder.

Theta (P.3), upptäckt i Filippinerna.

Jota (B.1.526), upptäckt i USA.

Kappa (B.1.617.1), en undergrupp av delta.

Källa: WHO.


Nu kommer rapporter att Epsilon California fintar vaccinens antikroppar likt Ronaldo.
 
P
Ulltand Ulltand skrev:
LOL tror du att man haft en pandemin under radarn i Norge med 150 döda per dag som alla mörkar, och har lyckats med det :)

Sorry men jag tror inte du är på riktigt
Låt bli att ställa upp halmgubbar som du sen slår ner.

Redovisar Norge och Sverige samma sorts döda? Sverige redovisar död med covid. Hur gör Norge?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Redovisar Norge och Sverige samma sorts döda?
Finns det olika sorts döda :)
 
  • Älska
  • Haha
optimum och 1 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vet ej. Men det kan likaväl vara att deras siffror skulle varit än lägre istället för högre, vid en adekvat jämförelse med Sverige.
Det skulle det kunna vara, men det vet vi inte utan att först veta hur de redovisar döda.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.