Byggahus.se

Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd

1. Staffan2000
    Banned by Bo · 7 942 inlägg

Staffan2000

Banned by Bo
    Nu gissar jag att när vakterna har "håltimme" skickas de på allehanda uppdrag, eftersom de är i tjänst. Dumt vore det annars. För vad gör de när scheman ändras och objektet inte behöver skydd. rullar tummarna, eller går de hem? Jag hoppas inte det. För det är vi som betalar.

Det såg ut som du försökte dig på en egenfördumning. Men hade jag fel, var det bra:D.

Staffan

Staffan

2. P
    Husägare · 2 137 inlägg

Pin

Husägare
    Jag börjar undra om de kanske inte har internet i regeringen? Internet är bara en fluga. Allt och lite till av alla dessa ärenden går ju att utförs via nätet, och i Stockholm kan man få det levererat till dörren med Budbee eller liknande företag för typ 29 kr extra i frakt. Stefan kanske ville spara 29 kronor när han tog med sig två livvakter på utflykt...:rolleyes:

3. L
    Husägare · Skåne · 3 350 inlägg

Leif i Skåne

Husägare
    Det fanns en präst i Värmland som både nyttjade hembränt och andra laster som sade i kyrkan!
    ”Ni skall leva som jag predikar och inte som jag gör”:rofl:

4. optimum
    Medlem · 4 802 inlägg
    Jag är grymt besviken på dem alla.
    Man gör inte så och speciellt inte i en pandemi där vi måste hjälpa till att hålla smittan nere för att vården ska klara av sitt åtagande.
    Man lever som man lär.

• Laddar…
  5. T
    Medlem · 1 036 inlägg
    Detta är en nyhetstråd och att du är besviken på allt och alla har du gjort klart för länge sedan så det är ingen nyhet!

• Laddar…
  6. B
    Medlem · Stockholms län · 17 787 inlägg

BirgitS

Medlem
    Ska vi försöka hålla oss till nyheter nu?

Ni som har gamla släktingar kan gärna berätta för dem att om någon ringer och säger att de är från Fohm och att den uppringda ska logga in på 1177 med Bank-ID för att t.ex. boka vaccinering så är det ett bedrägeriförsök: https://www.folkhalsomyndigheten.se...020/december/forsok-till-bedrageri-mot-aldre/

Kan antagligen varieras med att påstå att man är från regionen, vårdcentralen osv.

7. T
    Medlem · 1 886 inlägg

tergo

Medlem
  8. P
    Husägare · 2 137 inlägg

Pin

Husägare
    • Laddar…
  9. U
    Medlem · 3 821 inlägg
  10. U
    Medlem · 3 821 inlägg
  11. E
    Medlem · 3 135 inlägg
    Danskarna hack i häl.
    Alla tuffa åtgärder till ingen nytta tyvärr.

• Laddar…
  12. U
    Medlem · 3 821 inlägg
    Jag är inte helt påläst på Danmark men tror mig ha sett att man har haft stor nedgång i antal smittade sista tiden.

Dödligheten laggar en del så om det stämmer kommer vi att se en utplanande kurva för Danmark inom någon vecka eller två.

13. E
    Medlem · 3 135 inlägg
    Ökar med 200 per dag sedan 26 december som du kan se i ditt diagram.
    Men visst kan nedgången komma när som helst nu.
    Skåne lyser också knallrött så det är ingen bra situation här nere.

14. optimum
    Medlem · 4 802 inlägg
    Bra
    Hack i häl. Vad underligt du ser på saken.
    Och våra grannar Norge och Finland missade du uppenbarligen.
    Går nog påstå att deras strategier är betydligt bättre som skyddar sina medborgare.

Så här är läget nu för avlidna med/av covid-19
    källa: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Avläst 2020-12-30 kl 15:50

Sverige 8726
    Norge 436
    Danmark 1256
    Finland 556

Sverige har
    20 gånger så många som Norge
    7 gånger så många som Danmark
    16 gånger så många som Finland
    och 4 gånger så många som alla de andra tillsammans

Nu har de inte så tuffa åtgärder vilket du uppenbarligen inte heller känner till.
    Men deras ledare kanske håller sig till vad de satt för åtgärder vilket man knappast kan påstå vi gör här.

Jag är tillräckligt ödmjuk för att inte kritisera deras strategier. De verkar vara bättre än våra.
    Som elektriker vet jag att du kan räkna själv. Det fick åtminstone jag lära mig på min el-utbildning. (inriktning starkström)

15. T
    Medlem · 1 886 inlägg

tergo

Medlem
    danskarna gör många snabbtester men de räknas inte med i statistiken
    Tal og overvågning over coronavirus/COVID-19 - Sundhedsstyrelsen

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.