Byggahus.se
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Jaja, det var väl inte helt klockrent.
Men jag har svårt att se att man kan skicka Säpo på privata ärenden, bör finnas annat folk till dylikt.

Trist ifall du menar att jag lyckats fördumma dig, det kan jag försäkra, var inte min mening!
Nu gissar jag att när vakterna har "håltimme" skickas de på allehanda uppdrag, eftersom de är i tjänst. Dumt vore det annars. För vad gör de när scheman ändras och objektet inte behöver skydd. rullar tummarna, eller går de hem? Jag hoppas inte det. För det är vi som betalar.

Det såg ut som du försökte dig på en egenfördumning. Men hade jag fel, var det bra:D.

Staffan

Staffan
 
optimum optimum skrev:
Löfven kunde gjort som jag tror flertalet här gör.
Köpt på nätet eller låtit bli.
Precis som vi blivit uppmanade till.

Läs nyheterna på AB så finns det även med om finansministern.
Trodde det bara var dumma gubbar som inte kunde sköta sig med jämlikt verkar det vara.
Jag börjar undra om de kanske inte har internet i regeringen? Internet är bara en fluga. Allt och lite till av alla dessa ärenden går ju att utförs via nätet, och i Stockholm kan man få det levererat till dörren med Budbee eller liknande företag för typ 29 kr extra i frakt. Stefan kanske ville spara 29 kronor när han tog med sig två livvakter på utflykt...:rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
hapazard och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Inte första heller inte sista gången vi kommer se politiker agera tvärtemot vad de predikar.
Det fanns en präst i Värmland som både nyttjade hembränt och andra laster som sade i kyrkan!
”Ni skall leva som jag predikar och inte som jag gör”:rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
hapazard och 5 till
  • Laddar…
optimum
E El-Löken66 skrev:
Inget nytt under solen. Ebba, en hård kritiker till allt regeringen gjort gjorde i mitt tycke tiofalt värre saker då hon festade loss med Säpovakterna och utnyttjade dessa privat.
Trump fick kritik efter att han åkte runt med Secret service efter att ha varit sjuk.
Chiles president tog i stundens ingivelse en selfie med ett fan eller dylikt men anmälde sedan sig själv och fick böter.
Morgan i Lund osv.

Inte första heller inte sista gången vi kommer se politiker agera tvärtemot vad de predikar.
Jag är grymt besviken på dem alla.
Man gör inte så och speciellt inte i en pandemi där vi måste hjälpa till att hålla smittan nere för att vården ska klara av sitt åtagande.
Man lever som man lär.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
A
optimum optimum skrev:
Jag är grymt besviken på dem alla.
Detta är en nyhetstråd och att du är besviken på allt och alla har du gjort klart för länge sedan så det är ingen nyhet!
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 13 till
  • Laddar…
BirgitS
Ska vi försöka hålla oss till nyheter nu?

Ni som har gamla släktingar kan gärna berätta för dem att om någon ringer och säger att de är från Fohm och att den uppringda ska logga in på 1177 med Bank-ID för att t.ex. boka vaccinering så är det ett bedrägeriförsök: https://www.folkhalsomyndigheten.se...020/december/forsok-till-bedrageri-mot-aldre/

Kan antagligen varieras med att påstå att man är från regionen, vårdcentralen osv.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Ingenjören och 8 till
  • Laddar…
Ser mörkt ut.

Linjediagram som visar dödsfall per miljon invånare med Covid-19 i Norden, med skarp ökning för Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
brfbo och 1 till
  • Laddar…
E
Ulltand Ulltand skrev:
Ser mörkt ut.

[bild]
Danskarna hack i häl.
Alla tuffa åtgärder till ingen nytta tyvärr.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Danskarna hack i häl.
Alla tuffa åtgärder till ingen nytta tyvärr.
Jag är inte helt påläst på Danmark men tror mig ha sett att man har haft stor nedgång i antal smittade sista tiden.

Dödligheten laggar en del så om det stämmer kommer vi att se en utplanande kurva för Danmark inom någon vecka eller två.
 
E
Ulltand Ulltand skrev:
Jag är inte helt påläst på Danmark men tror mig ha sett att man har haft stor nedgång i antal smittade sista tiden.

Dödligheten laggar en del så om det stämmer kommer vi att se en utplanande kurva för Danmark inom någon vecka eller två.
Ökar med 200 per dag sedan 26 december som du kan se i ditt diagram.
Men visst kan nedgången komma när som helst nu.
Skåne lyser också knallrött så det är ingen bra situation här nere.
 
optimum
Bra
E El-Löken66 skrev:
Danskarna hack i häl.
Alla tuffa åtgärder till ingen nytta tyvärr.
Hack i häl. Vad underligt du ser på saken.
Och våra grannar Norge och Finland missade du uppenbarligen.
Går nog påstå att deras strategier är betydligt bättre som skyddar sina medborgare.

Så här är läget nu för avlidna med/av covid-19
källa: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Avläst 2020-12-30 kl 15:50

Sverige 8726
Norge 436
Danmark 1256
Finland 556

Sverige har
20 gånger så många som Norge
7 gånger så många som Danmark
16 gånger så många som Finland
och 4 gånger så många som alla de andra tillsammans

Nu har de inte så tuffa åtgärder vilket du uppenbarligen inte heller känner till.
Men deras ledare kanske håller sig till vad de satt för åtgärder vilket man knappast kan påstå vi gör här.

Jag är tillräckligt ödmjuk för att inte kritisera deras strategier. De verkar vara bättre än våra.
Som elektriker vet jag att du kan räkna själv. Det fick åtminstone jag lära mig på min el-utbildning. (inriktning starkström)
 
Ulltand Ulltand skrev:
Jag är inte helt påläst på Danmark men tror mig ha sett att man har haft stor nedgång i antal smittade sista tiden.

Dödligheten laggar en del så om det stämmer kommer vi att se en utplanande kurva för Danmark inom någon vecka eller två.
danskarna gör många snabbtester men de räknas inte med i statistiken
Tal og overvågning over coronavirus/COVID-19 - Sundhedsstyrelsen
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.