1 014 342 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Det var väl inte helt oväntat att den här tråden också skulle landa i tjafs, unket språkbruk, konspirationsteorier och ältande. Måhända är det för somliga målet att den också ska stängas. Jag tror det finns ett ord för sådana...
Det var det dummaste jag hört!Staffan2000 skrev:
Och vilka rubriker tror du inte det hade skapat i tidningarna.
Löfven har en överflödig Säpovakt som istället gör ärenden på sta'n.
Som sagt var.E El-Löken66 skrev:
Han hade valet att inte gå dit alls. Eller skicka en istället för att dra med sig båda två. Vad är det för dumt med det?
När han sitter på kontoret är SÄPO:vaktena överflödiga och då hade det varit bättre att skicka en av dem.
Staffan
Har du meddelat Säpo detta? Mycket skattepengar vi kan spara på ett år med dina effektiviseringametoder. Nu var det väl Anna Lindh som sprang på NK utan vakter, bra ut smittoperspektiv men fick ändå dödlig utgång.Staffan2000 skrev:
På sätt och vis är det väl positivt att våra makthavare ger ser ut och ser vad skriverierna i tidningarna angående trängsel i julhandeln handlar om.
Det är ju du @Staffan2000 som sitter på dessa enorma kunskaper om hur Säpo bättre kan fördela sina resurser genom att ge sig ut i julhandeln på arbetstid.Staffan2000 skrev:
Försök inte skylla på någon annan medge istället bara att det är dina politiska åsikter som färgar dina svar.
Lysergsyradietylamid eller?E El-Löken66 skrev:
Nu pratar du i nattmössan igen. Sov på saken och läs om när du åter är vid sunda vätskor.
Löven på stan = Löven + 2 SÄPO:vakter = 3 personer. Hänger du med? OK. Löven på kontoret = ingen av de tre på stan. Var ärendet av nöden tvunget, hade det varit bättre att skicka en SÄPO:vakt istället för att gå "själv" med 2 vakter. Hur svårt är det att förstå?
Staffan
Varför skulle det behövas en Säpovakt för att hämta ut en klocka?!Staffan2000 skrev:
Lysergsyradietylamid eller?
Nu pratar du i nattmössan igen. Sov på saken och läs om när du åter är vid sunda vätskor.
Löven på stan = Löven + 2 SÄPO:vakter = 3 personer. Hänger du med? OK. Löven på kontoret = ingen av de tre på stan. Var ärendet av nöden tvunget, hade det varit bättre att skicka en SÄPO:vakt istället för att gå "själv" med 2 vakter. Hur svårt är det att förstå?
Staffan
Hur mycket är den värd egentligen.
Du får gärna beskriva hur du resonerar och varför du tror att dina idéer skulle vara bättre än någon annans.
Känns som du lider av en släng megalomani, men du ska få chansen nu att förklara hur du tänker och resonerar.
Hur skulle Säpo få ett uppdrag att hämta ut en klocka och varför?
Som tidigare sagt måste klockan justeras vid uthämtning så detta innebär att Löfven måste komma tillbaka till butiken med sina vakter i släptåg, hur kan detta vara en fördel?
Sist, varför tror du att just du @Staffan2000 vet bättre om någon annans situation eller val.
Jag kommer väl inte med påståenden om att dina dagliga val är felaktiga, även om så mest troligt är fallet. Man måste inse att alla människor inte kan agera idealt 100% av tiden men skillnaden kommer om så många som möjligt försöker så mycket som möjligt.
Givetvis hade Löfven kunnat skippa den trippen. Men det är inte hela världen, folk sprang i julhandeln innan hans agerande var känt i media.
Har det ökat nu, med alla politiker som går lite tvärs emot råden i världen?
Så kan det givetvis vara men det är väl aldrig någon som beskyllt politiker för att agera perfekt, det finns det ju många tecken på.
Löfven kunde gjort som jag tror flertalet här gör.Staffan2000 skrev:
Köpt på nätet eller låtit bli.
Precis som vi blivit uppmanade till.
Läs nyheterna på AB så finns det även med om finansministern.
Trodde det bara var dumma gubbar som inte kunde sköta sig med jämlikt verkar det vara.
Kan inget om LSS men det kan nog finnas en poäng i att prioritera de med hemtjänst först i privat boende. Då beroende på att hemtjänsten i sig är en hög smittorisk.B brfbo skrev:Personer och personal på LSS boenden prioriteras högt,
bla före vissa väldigt allvarligt sjuka riskgrupper.
Långt ifrån alla på LSS boende o assistansberättigade borde tillhöra riskgrupp(men såklart en del).
Är det någon här som sett några siffror på hur många personer LSS boenden som verkligen tillhör riskgrupp,ex ökad risk att dö?, ålder på personerna är de unga el gamla?
Om antalet är få, så vore det väl en ide att i stället prioritera ALLA RISKGRUPPER FÖRST?
Har lite svårt att förstå hur de nu har kunnat gått ut med prioritering, när de än inte har utrett klart vilka som är riskgrupp
ex hjärtsjuka? lungsjuka? njurtransplanterade?osv.
Många allvarligt sjuka äldre lever också i dag hemma, utan hemtjänst men med hjälp av ex privat städ, handling av närstående,distriktssköterska som kommer hem för sprutor, omläggning av sår mm osv så prioritering 1 för de gamla med hemtjänst o prio 2 för de gamla som fixar privat förstår jag inte heller?
Vi har själva en 89 årig närstående med bla hjärtsvikt mm som bor hemma och som inte har hemtjänst men annan hjälp utifrån.
Vad tycker ni här?
Över 4 % i vården var positiva för corona utan symtom när man testade en grupp nyligen.
Här hade verkligen "E du go eller-gubben" passat in.E El-Löken66 skrev:Varför skulle det behövas en Säpovakt för att hämta ut en klocka?!
Hur mycket är den värd egentligen.
Du får gärna beskriva hur du resonerar och varför du tror att dina idéer skulle vara bättre än någon annans.
Känns som du lider av en släng megalomani, men du ska få chansen nu att förklara hur du tänker och resonerar.
Hur skulle Säpo få ett uppdrag att hämta ut en klocka och varför?
Som tidigare sagt måste klockan justeras vid uthämtning så detta innebär att Löfven måste komma tillbaka till butiken med sina vakter i släptåg, hur kan detta vara en fördel?
Sist, varför tror du att just du @Staffan2000 vet bättre om någon annans situation eller val.
Jag kommer väl inte med påståenden om att dina dagliga val är felaktiga, även om så mest troligt är fallet. Man måste inse att alla människor inte kan agera idealt 100% av tiden men skillnaden kommer om så många som möjligt försöker så mycket som möjligt.
Givetvis hade Löfven kunnat skippa den trippen. Men det är inte hela världen, folk sprang i julhandeln innan hans agerande var känt i media.
Har det ökat nu, med alla politiker som går lite tvärs emot råden i världen?
Så kan det givetvis vara men det är väl aldrig någon som beskyllt politiker för att agera perfekt, det finns det ju många tecken på.
För sista gången: -Eftersom Löven går med två SÄPO:vakter på stan, exponeras tre personer. Hade en Säpo:vakt (eller annan person) hämtat klockan, hade en person exponerats. Frågor på det Löken?E El-Löken66 skrev:
Om han väntat med ärendet tills efter helgerna, som han uppmanar oss övriga att göra, hade trängseln varit mindre eller obefintlig.
"Megalomani" fick jag Googla. Tack för att du berikade mitt ordförråd. För övrigt, har du bara fördummat.
Staffan
Inget nytt under solen. Ebba, en hård kritiker till allt regeringen gjort gjorde i mitt tycke tiofalt värre saker då hon festade loss med Säpovakterna och utnyttjade dessa privat.optimum skrev:
Trump fick kritik efter att han åkte runt med Secret service efter att ha varit sjuk.
Chiles president tog i stundens ingivelse en selfie med ett fan eller dylikt men anmälde sedan sig själv och fick böter.
Morgan i Lund osv.
Inte första heller inte sista gången vi kommer se politiker agera tvärtemot vad de predikar.
Jaja, det var väl inte helt klockrent.Staffan2000 skrev:
Här hade verkligen "E du go eller-gubben" passat in.
För sista gången: -Eftersom Löven går med två SÄPO:vakter på stan, exponeras tre personer. Hade en Säpo:vakt hämtat klockan, hade en person exponerats. Frågor på det Löken?
Om han väntat med ärendet tills efter helgerna, som han uppmanar oss övriga att göra, hade trängseln varit mindre eller obefintlig.
"Megalomani" fick jag Googla. Tack för att du berikade mitt ordförråd. För övrigt, har du bara fördummat.
Staffan
Men jag har svårt att se att man kan skicka Säpo på privata ärenden, bör finnas annat folk till dylikt.
Trist ifall du menar att jag lyckats fördumma dig, det kan jag försäkra, var inte min mening!