1 016 496 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Min farsa var av liknande virke. Tills en vanlg infektion tog kål på honom. Penicillin hade fixat det lätt…Staffans2000 skrev:
Min farsa hade en huskur, när han fick feber. Istället för att ta febernedsättande, bäddade han ner sig omgiven av varmvattenflaskor. Han var aldrig sjuk mer än två dagar.
Relativt nyligen hörde jag på radion en läkare som betonade vikten av att inte ta febernedsättande när man har just feber. Eftersom det försämrar kroppens möjligheter att få oss friska igen. Speciellt gällde det för barn. -Det är inte utan anledning som vi får feber, sade han.
Staffans
Nej folk är nog mer kloka än så och fortsätter följa råden, får vi hoppas.P pmd skrev:
Det mest allvarliga är att Johan Carlsson förbrukar sitt förtroende väldigt snabbt genom att göra så som han gjorde.
Det hjälper inte att påstå att han reste säkert osv. Det är samma som Stefan Löfven som var och handlade i mellandagarna. Då var det att han påstod "Snabbt in och snabbt ut" skulle friskriva honom från att agera mot råden.
Vill man förlora det anseende och trovärdighet man byggt upp så kan man göra som herrarna gjorde.
Trovärdighet = 0 på vad de nu framför.
Att bygga upp ett förtroende gör man under längre tid och kan sedan snabbt förbruka det.
Se bara Paulo Roberto och Martin Timell. Dock är deras skit inte på långa vägar lika allvarligt som hur vi ska agera i en pandemi.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Men nu har ju restauranger fått ha öppet, under förutsättning att de följer vissa regler, för att de ska kunna överleva och arbetslösheten inte ska stiga för mycket. Varför är det då fel att besöka dem så att de kan överleva?Staffans2000 skrev:
Det har varit tillåtet att resa under förutsättning att det har skett på ett bra sätt. Varför är det då fel att resa på ett sånt sätt?
När det här först kom upp i tråden trodde jag att det gällde att han hade trängts någonstans eller brutit mot någon annat råd eller rekommendation. Men när det sen visade sig att det inte var så tycker jag att det bara liknar pajkastning för att man vill framställa någon i dålig dager fast det inget fel har begåtts.
I stället kan det ju vara ett bra föredöme för alla som har rest och kommer att resa (vilket har skett och sker oavsett de råd och rekommendationer som finns) eftersom att det visar att det går att resa på ett smittsäkert sätt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Menar du låta bli att resa eller hålla nere på resandet?Staffans2000 skrev:
Det första är jag tveksam till om det har skett och det andra kanske han har gjort för han kan ju vara en typ som i vanliga fall reser någonstans två gånger per månad medan det skrevs om två resor sammanlagt under flera månader.
Jo jag tänker samma.Staffans2000 skrev:
Exempel med de två kommun gubbarna som var på porrklubb på en tjänsteresa och betalade med kommunens kreditkort. När det avslöjades skyllde de på att det var så mörkt att de inte såg var de hade gått.
Illa det de gjorde men värre om kvalitén är motsvarande på deras beslut när de är tillbaka på kontoret.
Nu ska vi inte glömma Dan Eliasson som åkte till Kanarieöarna i julhelgen. Han fick nytt jobb.
Gör jag jag motsvarande fel får jag avsked och får föröka hitta nytt jobb med en kass CV.
Nu händer det inte mig då jag haft underbara föräldrar som lärde mig att bete mig som folk ska vara.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Eliasson har kvar jobbet som generaldirektör med fick andra arbetsuppgifter.optimum skrev:
Inte heller du blir avskedad för att du gör något som ställer företaget i dålig dager utan det krävs att du grovt har åsidosatt dina åligganden.
Dan Eliasson har bytt arbete, nu är han generaldirektör på Migrationsverket. Det är en annan myndighet än MSBBirgitS skrev:
Dina föräldrar borde sett till att du fick en bra utbildning så hade du fått lite bättre verktyg i livet och en bra CV att luta dig mot.optimum skrev:
Jo jag tänker samma.
Exempel med de två kommun gubbarna som var på porrklubb på en tjänsteresa och betalade med kommunens kreditkort. När det avslöjades skyllde de på att det var så mörkt att de inte såg var de hade gått.
Illa det de gjorde men värre om kvalitén är motsvarande på deras beslut när de är tillbaka på kontoret.
Nu ska vi inte glömma Dan Eliasson som åkte till Kanarieöarna i julhelgen. Han fick nytt jobb.
Gör jag jag motsvarande fel får jag avsked och får föröka hitta nytt jobb med en kass CV.
Nu händer det inte mig då jag haft underbara föräldrar som lärde mig att bete mig som folk ska vara.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Är du säker på det?J Jeppson skrev:
Han var generaldirektör där 2007-2011.
Det senast jag såg var att han har kvar sin tjänst som generaldirektör med placering på regeringskansliet och kommer att vara där tills förordnandet som generaldirektör går ut sista december 2022.
Fel av mig, du har rätt i att han är anställd av regeringskansliet.BirgitS skrev:
Dock så anser jag att han borde fått sparken från MSB och fått leta jobb som vanliga människor får göra när beter sig som han gjort!
Min CV håller rätt så långt när det gäller utbildning och erfarenhet. Men vad du inte fattar är att oavsett det så blir en CV rätt så värdelös om den innehåller saker som att man fått avsked för fiffel. Då hjälper det inte med akademisk examen från universitet med höga betyg vilket jag givetvis har.Nissens skrev:
Dessutom skulle jag skämmas om jag gjorde saker mina föräldrar lärt mig och den viktigaste, ärlighet.
Anser du att ditt förtroende för Johan Carlson ligger på hög nivå efter du fått reda på att han säger en sak och gör en annan?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg