1 016 321 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Precis och FHM säger ju att avstånd är det bästa. Håll två meter.B b8q skrev:
Och då ligger ju bevisbördan på dem.
Nu visar ju den forskning jag redovisat att det tycks vara fel. Munskydd är bättre an avstånd under 2 m
Finns det övht någon vetenskaplig grund för det FHM hävdar?
Ni som håller med måste ju ha järnkoll på det?!
Redigerat:
Var får du 500 ifrån? Det är bara tillåtet med 8:Ulltand skrev:
https://www.rf.se/coronavirusetochidrottsrorelsen/vanligafragoromcoronavirusochidrott
Medlem
· Blekinge
· 12 232 inlägg
Svensk corona-u-sväng chockar författare - Dagens PS
Intressant. Särskilt sista stycket.
Intressant. Särskilt sista stycket.
Det enda jag minns att du ”redovisat” är att under vissa omständigheter inomhus är en kombination av bra ventilation och munskydd bättre än enbart 2 m avstånd. Men hur stor vikt har ventilationen, och hur stor vikt har munskydden?Ulltand skrev:
Precis och FHM säger ju att avstånd är det bästa. Håll två meter.
Nu visar ju den forskning jag redovisat att det tycks vara fel. Munskydd är bättre an avstånd under 2 m
Det finns inga randomiserade studier med kontrollgrupp, och därmed hård evidens, för att fallskärmar fungerar heller men jag skulle ändå välja att ta på mig en om jag skulle hoppa ut från ett flygplanUlltand skrev:
Jag upprepar då du inte tycks intresserad av att svara på frågan:B b8q skrev:
Åter igen.... du låser på en liten detalj och vägrar se hela bilden... beroende på vilken studie om munskydd du väljer att läsa så kan du hitta i stort sett vilket resultat som helst. Slutsatsen är att forskarkåren är oenig, och resultat i verkligheten visar också att det är högst tveksamt vilken effekt munskydd har, om de nu har någon...Ulltand skrev:
Jag upprepar då du inte tycks intresserad av att svara på frågan:
Först den dagen du tagit till dig att det ligger till på det viset är det någon idé att ens försöka diskutera...
Och FHM har mer grund för det dom säger än vad du har, det kan du utgå ifrån. Alltid. Det är en imponerande kompetens de har tillgång till.
Det är du som påstår att munskydd är bättre än avstånd och är den som ska visa evidens för ditt påstående, inte någon annan som ska visa på motsatsen. Nu kör du med argumentationsfelet omvänd bevisbörda igen vilket är ett fult sätt att argumentera. Du gör det gång, på gång, på gång.Ulltand skrev:
Det är ju inte precis så att Fohm går emot hela den samlade smittskyddskompetensen i världen när man rekommenderar att hålla avstånd. Samma säger ju WHO, CDC m.fl.Ulltand skrev:
Jag upprepar då du inte tycks intresserad av att svara på frågan:
Vi vet att du har något inbyggt agg mot Fohm vad de än säger och gör, men du misstror alltså alla smittskyddsexperter i världen när de säger ”Håll avstånd”.
Tja, tex på 100 meters avstånd har säkert ingen blivit smittad av någon farsot överhuvudtaget. Någonsin.Ulltand skrev:
Det är bättre än alla munskydd, andningsskydd, kondomer och sanitetsprylar tillsammans!
Med lite sunt förnuft kommer säkert(?) du också fram till att avstånd är oslagbart...
Ju mindre avstånd, desto större risk... är självklarheter för de flesta utan att läsa forskarrapporter...
Redigerat:
Fler på IVA än vid våg 2.
Ändå många äldre nu vaccinerade
Vad är fel på vårt sätt att hantera pandemin?
Är vi försoffade idioter som inte klarar av att ta hand om oss mitt i en pandemi?
Alla som är negativa till munskydd, alla som fortfarande tror att enbart de med symptom smittar. Eller vad är fel i huvudet på folk? Vi har haft detta mer än ett år nu.
Allt som kommer fram är bortförklaringar på att lockdown inte fungerar, munskydd inte fungerar, men vad i hela friden fungerar då?
Social distans och tvätta händerna? Uppenbarligen räcker inte det till nu med nya mutationerna.
År vi rökta?
Indiska dubbelmutationen kommer våldta svensk folket med stor sannolikhet. Redan den dominerande varianten i Indien på kort tid.
Ändå många äldre nu vaccinerade
Vad är fel på vårt sätt att hantera pandemin?
Är vi försoffade idioter som inte klarar av att ta hand om oss mitt i en pandemi?
Alla som är negativa till munskydd, alla som fortfarande tror att enbart de med symptom smittar. Eller vad är fel i huvudet på folk? Vi har haft detta mer än ett år nu.
Allt som kommer fram är bortförklaringar på att lockdown inte fungerar, munskydd inte fungerar, men vad i hela friden fungerar då?
Social distans och tvätta händerna? Uppenbarligen räcker inte det till nu med nya mutationerna.
År vi rökta?
Indiska dubbelmutationen kommer våldta svensk folket med stor sannolikhet. Redan den dominerande varianten i Indien på kort tid.