1 014 996 läst ·
19 546 svar
1015k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Du är en av de mest självgoda jag stött på i det här forumetoptimum skrev:
Hur Nissens bar sig åt eller vilka han träffade har han inte uppgett men jag har lyckats hålla mig frisk då jag träffar andra på säkert sätt.
Om du blev smittad på 5-meters avstånd borde du väl underkänna den armlängds avstånd som då gällde. Eller?
Jag är ett levande bevis för att mitt sätt att hantera pandemin fungerar bra emedan du inte lyckats speciellt bra. Troligen därför du envisas med att försök skylla från dig på mitt agerande.
Jag är jäkligt bra på det här vilket även du borde insett.
När du var sjuk, hur många mer råkade du smitta?
Själv har jag ju klarat mig från smitta utan att jobba hemma eller gjort något annat än att hålla avstånd.D djac skrev:
Började inte jobba hemma förrän i November.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Jag tycker ju att det var utmärkt att jag blev smittad på 5 m håll. Att hålla avstånd har aldrig varit fråga om riskeliminering utan att hålla nere risken på en rimlig nivå. Är man ute efter riskeliminering ska man leva efter det som sas till 70+ förra våren, dvs. aldrig träffa någon utanför hushållet över huvud taget, inte ens ute, aldrig gå in i en affär eller liknande osv. utan leva isolerat och bara gå ut för att motionera. Är det så svårt att förstå?optimum skrev:
Jag tycker ju att jag har lyckats bra och jag har ju definitivt utsatt mig för färre risker än vad du har som har varit på jobbet och åkt taxi. Redan i slutet av september ansåg jag att smittspridningen var så hög att det var olämpligt att besöka någon så i slutet av oktober tyckte jag ju att det var direkt dumt om man ville undvika att bli sjuk.optimum skrev:
Ingen, jag var inte utanför dörren de två dagarna innan jag fick symtom och sambon hade ett negativt PCR-test taget när han borde ha haft som högst virushalter. Som sagt mycket lindrigt sjuk med låga virushalter, men ändå ett immunsystem som nu bör känna igen viruset och reagera fortare nästa gång.optimum skrev:
Va??optimum skrev:
Hur Nissens bar sig åt eller vilka han träffade har han inte uppgett men jag har lyckats hålla mig frisk då jag träffar andra på säkert sätt.
Om du blev smittad på 5-meters avstånd borde du väl underkänna den armlängds avstånd som då gällde. Eller?
Jag är ett levande bevis för att mitt sätt att hantera pandemin fungerar bra emedan du inte lyckats speciellt bra. Troligen därför du envisas med att försök skylla från dig på mitt agerande.
Jag är jäkligt bra på det här vilket även du borde insett.
När du var sjuk, hur många mer råkade du smitta?
Jag blev smittad av ett par vänner i mitt hem. Hur tydlig kan jag vara?
Den ene av dem arbetade vid den tiden med Coronasmittade på sjukhus. Utan att veta kan man ju gissa att det kom därifrån.
Jag tyckte att vi höll hyfsat avstånd, men det är lätt att missa i hemmiljön.
Och du är inte något bevis över huvud taget i detta sammanhanget. Man kan ha åkt på viruset utan att få symtom. Du har ingen aning om ifall du hafr det eller ej...
