:crysmile::crysmile:
optimum optimum skrev:
Hur Nissens bar sig åt eller vilka han träffade har han inte uppgett men jag har lyckats hålla mig frisk då jag träffar andra på säkert sätt.

Om du blev smittad på 5-meters avstånd borde du väl underkänna den armlängds avstånd som då gällde. Eller?

Jag är ett levande bevis för att mitt sätt att hantera pandemin fungerar bra emedan du inte lyckats speciellt bra. Troligen därför du envisas med att försök skylla från dig på mitt agerande.
Jag är jäkligt bra på det här vilket även du borde insett.

När du var sjuk, hur många mer råkade du smitta?
Du är en av de mest självgoda jag stött på i det här forumet :crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
Violina och 5 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Kanske vi saknar den "nedärvda essensen"? ;)

Jag måste vara bäst, ingen Corona i familjen trots en lärare som jobbar mitt i det, bästbäst blir ju då betyget!

Förmodligen för att vi använt försiktighetsprincipen och inte utsatt oss för munskydd.
Själv har jag ju klarat mig från smitta utan att jobba hemma eller gjort något annat än att hålla avstånd.
Började inte jobba hemma förrän i November.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
D
G gaidin skrev:
Själv har jag ju klarat mig från smitta utan att jobba hemma eller gjort något annat än att hålla avstånd.
Började inte jobba hemma förrän i November.
Åh, då är du också jättebra!
 
  • Gilla
  • Älska
hapazard och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Om du blev smittad på 5-meters avstånd borde du väl underkänna den armlängds avstånd som då gällde. Eller?
Jag tycker ju att det var utmärkt att jag blev smittad på 5 m håll. Att hålla avstånd har aldrig varit fråga om riskeliminering utan att hålla nere risken på en rimlig nivå. Är man ute efter riskeliminering ska man leva efter det som sas till 70+ förra våren, dvs. aldrig träffa någon utanför hushållet över huvud taget, inte ens ute, aldrig gå in i en affär eller liknande osv. utan leva isolerat och bara gå ut för att motionera. Är det så svårt att förstå?

optimum optimum skrev:
Jag är ett levande bevis för att mitt sätt att hantera pandemin fungerar bra emedan du inte lyckats speciellt bra.
Jag tycker ju att jag har lyckats bra och jag har ju definitivt utsatt mig för färre risker än vad du har som har varit på jobbet och åkt taxi. Redan i slutet av september ansåg jag att smittspridningen var så hög att det var olämpligt att besöka någon så i slutet av oktober tyckte jag ju att det var direkt dumt om man ville undvika att bli sjuk.

optimum optimum skrev:
När du var sjuk, hur många mer råkade du smitta?
Ingen, jag var inte utanför dörren de två dagarna innan jag fick symtom och sambon hade ett negativt PCR-test taget när han borde ha haft som högst virushalter. Som sagt mycket lindrigt sjuk med låga virushalter, men ändå ett immunsystem som nu bör känna igen viruset och reagera fortare nästa gång.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
BirgitS
D djac skrev:
100 miljoner doser till från Pfizer, det är ju bra, vet inte hur många vi får.

[länk]
Det brukar vara ungefär 2 %.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
optimum
Skandiamannen Skandiamannen skrev:
:crysmile::crysmile:

Du är en av de mest självgoda jag stött på i det här forumet :crysmile:
Tackar.:heart:
Jo jag är väldigt ödmjuk till andra som du märkt.
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
D
BirgitS BirgitS skrev:
Det brukar vara ungefär 2 %.
Inte dåligt, detta uttrycks ju som "extra"!
 
Nissens
optimum optimum skrev:
Hur Nissens bar sig åt eller vilka han träffade har han inte uppgett men jag har lyckats hålla mig frisk då jag träffar andra på säkert sätt.

Om du blev smittad på 5-meters avstånd borde du väl underkänna den armlängds avstånd som då gällde. Eller?

Jag är ett levande bevis för att mitt sätt att hantera pandemin fungerar bra emedan du inte lyckats speciellt bra. Troligen därför du envisas med att försök skylla från dig på mitt agerande.
Jag är jäkligt bra på det här vilket även du borde insett.

När du var sjuk, hur många mer råkade du smitta?
Va??
Jag blev smittad av ett par vänner i mitt hem. Hur tydlig kan jag vara?

Den ene av dem arbetade vid den tiden med Coronasmittade på sjukhus. Utan att veta kan man ju gissa att det kom därifrån.

Jag tyckte att vi höll hyfsat avstånd, men det är lätt att missa i hemmiljön.

Och du är inte något bevis över huvud taget i detta sammanhanget. Man kan ha åkt på viruset utan att få symtom. Du har ingen aning om ifall du hafr det eller ej...
 
  • Gilla
  • Haha
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
D
Gillar denna insändaren:

Skärmdump av en insändartext med rubriken "Kort sagt" handlar om att människor gnäller över olika saker i samhället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
skogaliten och 7 till
  • Laddar…
optimum
Nissens Nissens skrev:
Va??
Du har ingen aning om ifall du hafr det eller ej...
Jag vet och det räcker för mig.
Har inte haft det ännu.
 
Nissens
optimum optimum skrev:
Jag vet och det räcker för mig.
Har inte haft det ännu.
Visst, det är mycket du tror att du vet...
 
  • Gilla
  • Haha
optimum och 1 till
  • Laddar…
.
 
  • Älska
Nissens
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
.
Äntligen!

:D
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
Någon som fångat upp något nytt om de vaccinerade dödsfallen i skåneland?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Någon som fångat upp något nytt om de vaccinerade dödsfallen i skåneland?
Inget har nått mina snokande ögon än.. (”tystlåtet” som sagt)
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.