1 015 011 läst ·
19 546 svar
1015k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Antar att patienternas integritet stoppar detta och att det inte var så häpnadsväckande som kvällspressen ville göra det till (förvåning?), det går alldeles säkert in i banken med erfarenhet så snart de utvärderat.Snigla skrev:
Kvinnor kan lugnt fortsätta vaccinera sig men däremot verkar det som att de ska se upp för männen de har relationer med, större incidens på biverkningar.
Jag tror det kanske blev lite för subtilt.Nissens skrev:
- Övergiven av FHM men räddad av en Neandertalare för 30.000 år sedan.
oj - nu börjar det lukta rasprofilering.Ulltand skrev:
Tror du på allvar att du tillhör någon sorts övermänniska med gener som gör att du inte kan smittas????
Eller vad detta ironi som jag missar??
Han är fullt och fast övertygad om att han är genetiskt immun mot covid19, han grundar det på något han läst på internet.TT4F skrev:
Seems legit
TT4F skrev:
Rasprofilering hur tänkter du
Det är känt sedan länge och har varit upp i tråden ett flertal gången. Vetenskapen söker och hittar gener som ökar eller minskar risken för Covid19 och en massa andra sjukdomar.
En del av dessa gener är en rest från av neandertalare som många bär på.
Den absolut mest skyddande SNP:n ger 70 % lägre riska att smittas. 91% lägre risk att bli svårt sjuk och 95 % mindre risk att behöva respiratirvård. (nyligen oublicerad i Nature)
En annan gen ökar risken med 300% att drabbas av andningsbesär, Svante Päbos forskning om jag minns rätt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Det är bara troligast men det kan också ha varit på 1 m håll under den sekund som det tog för servitrisen att ställa ned maten på bordet (samtidigt och en stund efteråt som jag håller andan) eller på apoteket där då viruset lyckades ta sig förbi plexiglasskivan mellan mig och den anställde (men tre dagar är lite väl kort inkubationstid). Men i alla fallen bör det ha varit få viruspartiklar som jag andades in. Sen om jag (eller sambon) hade någon nytta av någon gen är en okänd faktor.Ulltand skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Jag minns artikeln och jag minns att du undrade hur man skulle tolka 0,95, men det har du tydligen fått veta nu, men hur har du gjort för att snabbt analysera dina gener för att upptäcka om du har den genen?Ulltand skrev:
Det är känt sedan länge och har varit upp i tråden ett flertal gången. Vetenskapen söker och hittar gener som ökar eller minskar risken för Covid19 och en massa andra sjukdomar.
En del av dessa gener är en rest från av neandertalare som många bär på.
Den absolut mest skyddande SNP:n ger 70 % lägre riska att smittas. 91% lägre risk att bli svårt sjuk och 95 % mindre risk att behöva respiratirvård. (nyligen oublicerad i Nature)
En annan gen ökar risken med 300% att drabbas av andningsbesär, Svante Päbos forskning om jag minns rätt.
Jag vill också veta, så hur kollar jag det?
Fairlane skrev:
Jag ville dubbelkolla då det var ett så extremt bra skydd. Frågan som inte riktigt har landat är hur man skall tolka ett GG? Vi vet AG splicar OAS1 genen till ett annat protein som skyddar mot covid19 men vad händer för det som har GG? Vanligare i Afrika?
Tror inte det finns något snabbt sätt att få svar på en gentest.
Jag gjorde familjens fentest från 23andme för flera år sedan och det tog ett par månader, hela loppen.
Sedan presenterar inte 23andme mer ett hundratal resultat men man kan spara hem rawdatan och kolla själv eller köra den i tredjepartsprogram.
Fundering, är inte feber ett av symptomen på covid-19
Alltså då ska man väl vara hemma och gå och testa sig och invänta negativt resultat.
Inget anklagande åt AT utan hur gör de som får feber efter vaccinet?
Från artikel där AT fått vaccin
Alltså då ska man väl vara hemma och gå och testa sig och invänta negativt resultat.
Inget anklagande åt AT utan hur gör de som får feber efter vaccinet?
Från artikel där AT fått vaccin
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län