1 013 593 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
skicka pengar till spanien -italien o.s.v det har vi gjort årligen sen 1995Staffan2000 skrev:
Spaniens övergivna satsningar (nyteknik.se)
Jo.BirgitS skrev:
Det är det. För de länderna, är det gratis att rädda liv, eftersom vår ansvarstagande regering bestämt att vi skall öka vår belåning. Inte bara för att bekosta våra egna insatser, utan även betala för gossarna Rudas.
Kan ju vara bra att tänka på när det är dags att gå och rösta.
Det är ändå lustigt att V och SD, som i den "allmänna" uppfattningen är så olika, ofta är så lika.
C.H Oredsson
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 077 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 077 inlägg
Du har fortfarande inte gett ett svar gällande beräkning av värdet av ett liv. Du snackar EU-politik i stället och eftersom jag har fått höra att det inte ska diskuteras sån politik i forumet så tänker jag inte svara på något om det.Staffan2000 skrev:
Jo.
Det är det. För de länderna, är det gratis att rädda liv, eftersom vår ansvarstagande regering bestämt att vi skall öka vår belåning. Inte bara för att bekosta våra egna insatser, utan även betala för gossarna Rudas.
Det är ändå lustigt att V och SD, som i den "allmänna" uppfattningen är så olika, ofta är så lika.
C.H Oredsson
Eftersom du försöker slingra dig när det gäller Spanien kan du ju ta Nederländerna, Belgien och Frankrike i stället som ju också har ökat statsskulden mer och har fler avlidna.
Mest lustigt att inte V vill ge pengarna, det ligger annars i deras ideologi att vilja göra just sånt med medborgarnas pengar, fast då inom landet. (Hoppsan, nu blev det nog lite politik)Staffan2000 skrev:
Jo.
C.H Oredsson
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 077 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 077 inlägg
Vaccinerna var på väg till Belgien så inget särskilt med det.optimum skrev:
TT via t.ex. https://www.nsk.se/2021/03/24/tiotals-miljoner-vaccindoser-hittade-i-italien/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 077 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 077 inlägg
Finland återupptar från måndag vaccinering med Astra Zenecas vaccin men bara till de som är äldre än 65 år.
https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-finland-idUSL8N2LM5MU
https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-finland-idUSL8N2LM5MU
Det är ju (såklart) väsentligt mer komplicerat än så men i extrem korthet så är Sverige ett av EUs toppländer när det gäller att dra nytta av den inre marknaden, den är i dagsläget värd ca 300miljarder per år för oss, det är i vårt intresse att den fungerar bra och att våra kunder kan köpa ännu mer av oss. Detta har alla partier med förmågor och resurser räknat ut och har därför kommit fram till att man ska köra på detta.Staffan2000 skrev:
Jo.
C.H Oredsson
Man ger helt enkelt våra bästa kunder en förskottsrabatt
Norge har ju fördelen att de har i stort sett obegränsat med pengar i ladorna. De är rikare än vad många inser...trähandtag skrev:
Det snuddar ju vid politik men väldigt många beslut som tas runt Coronan kommer från den hörnan, även om de kan maskeras som något annat, tycker därför att det kan vara relevant att förstå åtminstone de stora dragen.tusenett skrev:
I Vänsterpartiets fall misstänker jag att det är deras tvivel runt EU som spelar in.
Så, när jag en het sommarkväll, tillsammans med min blivande dryckesbroder, Jocke besöker ett av stadens vattenhål, till.ex. 7:an. Ger bartendern oss pengar att köpa Guinness för.D djac skrev:Det är ju (såklart) väsentligt mer komplicerat än så men i extrem korthet så är Sverige ett av EUs toppländer när det gäller att dra nytta av den inre marknaden, den är i dagsläget värd ca 300miljarder per år för oss, det är i vårt intresse att den fungerar bra och att våra kunder kan köpa ännu mer av oss. Detta har alla partier med förmågor och resurser räknat ut och har därför kommit fram till att man ska köra på detta.
Man ger helt enkelt våra bästa kunder en förskottsrabatt![]()
Är det rätt uppfattat?
Staffan
Redigerat:
Du är snubblande nära tycker jag, om du istället skulle öppna sagda vattenhål, så kan du gå till din kommande ölleverantör och få några hundratusen att inreda för, som förskottsrabatter, ett exempelStaffan2000 skrev:
Japp!D djac skrev:
Men då skriver jag på ett kontrakt att bara köpa in "Djac:s draft. Ironic lager"! Något sådant finns väl inte i detta fall?
Barista Staffan