1 013 383 läst ·
19 546 svar
1013k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Nu kommer du med fakta igen, det gillas inte, det ska vara känslor, kryddat med vinklad fakta, då blir det mer aptitiigt och lättuggat, som i kvällspressen!H hapazard skrev:Värst vad du var källkritisk helt plötsligtLite okaraktäristiskt tycker jag. Jag delar en länk till min källa som i sin tur redovisar primärkällan (även om den kunde varit specifikare). Men nog håller det högre klass än det vanliga "forskare x anser" som ofta delges.
Informationen är ju rent objektiv. Att det är bra att samtidigt ha kommit undan med liten ökning av statsskuld och låga dödstal är min subjektiva tolkning som jag dock tror många är beredda att hålla med.
Det är tydligen skillnad på inklistrade diagram utan länkar till data och inklistrade diagram utan länkar till data. Antar att det beror på vem som klistrar.H hapazard skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 061 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 061 inlägg
H hapazard skrev:
Höga dödstal menar du.
Om en lägre statsskuld är bra eller inte är faktiskt inte ekonomiskt självklart. Vi kunde ha valt att in ta upp några lån övht. Hade det varit ännu bättre? Nej absolut inte pga de ekonomiska konsekvenserna det skulle ha fått för företag och anställda.
Har bidragen varit tillräcklig generösa till företagen för att det skall gå bra på lite längre sikt? Jag vet inte men ett tänkbart svar är nej och att vi då borde ha lånat mer pengar istället.
Allt är inte så enkelt som det kanske ser ut till en början.
Ett fynd:
Man har hittat massa vaccin.
Ej betalsida, ej AB, ej Expressen, Bara att gilla.
https://www.lastampa.it/topnews/pri...osi-in-italia-e-scontro-con-londra-1.40064341
Man har hittat massa vaccin.
Ej betalsida, ej AB, ej Expressen, Bara att gilla.
https://www.lastampa.it/topnews/pri...osi-in-italia-e-scontro-con-londra-1.40064341
Nä, men låg överdödlighet håller du väl med om är bra?Ulltand skrev:
Höga dödstal menar du.
Om en lägre statsskuld är bra eller inte är faktiskt inte ekonomiskt självklart. Vi kunde ha valt att in ta upp några lån övht. Hade det varit ännu bättre? Nej absolut inte pga de ekonomiska konsekvenserna det skulle ha fått för företag och anställda.
Har bidragen varit tillräcklig generösa till företagen för att det skall gå bra på lite längre sikt? Jag vet inte men ett tänkbart svar är nej och att vi då borde ha lånat mer pengar istället.
Allt är inte så enkelt som det kanske ser ut till en början.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 061 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 061 inlägg
Och vill man inte öva på sin italienska så skriver SVT om det: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 12.14optimum skrev:
I samband med en kontroll på uppdrag av EU-kommissionen.
Norge hade lagt ut ca 45 miljarder skr mer i att skydda befolkningen, om vi tror att pengar är direkt kopplat till sparade liv, så skulle varje sparat liv i Norge kostat ca 5 miljoner.H hapazard skrev:
har inte funderat hur man gör i ett land som Spanien som har fler döda och större ökning av statsskulden.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 061 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 061 inlägg