Sluta läs politiska statemet från EU som inte är vetenskap. Det finns gott om studier av effekten av munskydd i samhället att ta det av. Kanske att det kommer en metastudie vad det lider som presenterar data numerärt.

Vad Eu gissar är ett moderat eller svagt skydd är helt ointressant odrbajseri.

BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Sluta läs politiska statemet från EU som inte är vetenskap. Det finns gott om studier av effekten av munskydd i samhället att ta det av. Kanske att det kommer en metastudie vad det lider som presenterar data numerärt.

Så vad är det för fel på alla de studier som är underlaget till ECDC:s rapport?
Jag har inte märkt att du ogillar rapporterna från WHO och CDC när de har varit uppe i trådar tidigare.

Jag tycker då att det ser ut att vara en metastudie. Vad får dig att tycka annorlunda?

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Bara tramsigt.
Kan du förtydliga lite?

Staffan

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så vad är det för fel på alla de studier som är underlaget till ECDC:s rapport?
Jag har inte märkt att du ogillar rapporterna från WHO och CDC när de har varit uppe i trådar tidigare.

Jag tycker då att det ser ut att vara en metastudie. Vad får dig att tycka annorlunda?

Visst ser det ut som en metastudie, så är det presenterat. Men var är studien då?

BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Visst ser det ut som en metastudie, så är det presenterat. Men var är studien då?
Förstår inte vad du menar

BirgitS BirgitS skrev:
Förstår inte vad du menar
En studie kan man läsa i sin helhet och den är granskad.

Kan du länka EUs metsstudie så man kan se datan på istället för deras otydliga vokabulära sammanfattning?

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:

Men du tar ju inte heller till dig informationen av vetenskapliga studier kring ansiktsmasker, utan drar helt egna dlutsatser med oklar grund.
Det känns verkligen märkligt.
Du kan ju inte gå på hittepå hela tiden?

• Haha
optimum
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju inte gå på hittepå hela tiden
Kan du, kan väl han?:D.

Ursäkts Nissens, men du lämnade öppet mål:p.

Staffan

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Men grundinställningen från samtliga verkar vara:
Dokument som stöder min synpunkt =vetenskapliga
Dokument som inte stöder min synpunkt= pseudovetenskapliga eller tvivelaktiga.

Skärp er nu alla, försök förstå att det finns ännu ingen sanning.

(och för att förklara mig synpunkt: sverige har gjort många misstag och dåliga beslut men inte drabbats av den politiska panik som andra länder råkat ut för., Jag ger sveriges hanterande i februari 20 Icke godkänt, sedan dess godkänt., sen är inte min åsikt värd byten hos webbleverantören)

• Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Kan du, kan väl han?:D.

Ursäkts Nissens, men du lämnade öppet mål:p.

Staffan
Jag har definitivt inget hittepå.
Du liksom Ulltand och Optimum kör era egna race, och bortser ofta från fakta. Jag förlitar mig mer på de som har djup kunskap i ämnet.
Det är beklämmande att man inte tar till sig fakta när det serveras på silverfat...

Åter igen, de som skrattar åt detta nedan tillhör också de som inte tar till sig fakta från forskarrapporterna, de hittar på en egen pseudoverklighet istället. Obegripligt.

Redigerat:
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Sluta läs politiska statemet från EU som inte är vetenskap.
Sådärja, där kom Ad hominemargumentet (https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument). Det brukar vara en bra indikation på att sakargumenten tagit slut.

• Haha
  • Arg
optimum och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Jag har definitivt inget hittepå.
Du liksom Ulltand och Optimum kör era egna race, och bortser ofta från fakta. Jag förlitar mig mer på de som har djup kunskap i ämnet.
Det är beklämmande att man inte tar till sig fakta när det serveras på silverfat...

Åter igen, de som skrattar åt detta nedan tillhör också de som inte tar till sig fakta från forskarrapporterna, de hittar på en egen pseudoverklighet istället. Obegripligt.
Lustigkurre där:D.

Staffan

• Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
D
Demonstrationen igår måste varit en skrattfest!

Polisen upplöser en folkmassa under demonstration på Medborgarplatsen i Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D
G guld-ivar skrev:
Men grundinställningen från samtliga verkar vara:
Dokument som stöder min synpunkt =vetenskapliga
Dokument som inte stöder min synpunkt= pseudovetenskapliga eller tvivelaktiga.

Skärp er nu alla, försök förstå att det finns ännu ingen sanning.

(och för att förklara mig synpunkt: sverige har gjort många misstag och dåliga beslut men inte drabbats av den politiska panik som andra länder råkat ut för., Jag ger sveriges hanterande i februari 20 Icke godkänt, sedan dess godkänt., sen är inte min åsikt värd byten hos webbleverantören)
Håller med i stort med viss reservation, som alltid inom vetenskapen gäller den senaste sanningen tills den är överbevisad, och det finns dels gamla rön som fortfarande gäller och det finns några som uppdaterats sedan Coronan kom. Att vi inte vet allt betyder inte att vi inte vet något.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Haha, en motdemonstrant, sicken hjälte!

[bild]
Om han inte menar "ni kan ha erat vaccin för er själva, barn till kvinnor av tvivelaktig vandel"?

Borde vi inte, i trådens anda, dissekera meddelandet lite mer?

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.