Staffans2000
D djac skrev:
Det lockar fram ett minne hos mig, för åratal sedan hade de en temavecka på P1, om skolan, och då fick en sakkunnig frågan om varför de inte syns i debatten, det är ju i stort sett bara politiker som uttalar sin "klokskap" om hur man ska lära ut. Hans svar var sorgligt men förmodligen sant, -därför att det inte finns någon kvalificerad motpart att diskutera med!

En kompetent kan aldrig vinna mot en politiker i debatt, men har sannolikt mer rätt 10 av 10 gånger. På samma sätt är det sannolikt här. De gaphalsar som ger sig in i den offentliga debatten är förmodligen antingen politiskt motiverade eller mindre vetande.

Hörde Emma Frans som ju bittert ångrade att hon sa ja till att debattera med populisten Peter Wolodarski, talande.
Är det denne Peter, du menar? https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Wolodarski Utan att känna honom överhuvudtaget, verkar han tillhöra den Svenska journalistgröten. Skulle han ändå vara en opålitlig populist? Mer än alla andra, alltså!

På tal om populist! Var det inte du, som i orginalCoronatråden vräkte ur dig så mycket infantil mundiarrè om experten Björn Ohlsen, att du höll på att kvävas (vilket förvisso inte hindrade dina ordensbröder (och systrar) från att ge dig(y)(y)(y))?

Staffan

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
D
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Är det denne Peter, du menar? [länk] Utan att känna honom överhuvudtaget, verkar han tillhöra den Svenska journalistgröten. Skulle han ändå vara en opålitlig populist? Mer än alla andra, alltså!

På tal om populist! Var det inte du, som i orginalCoronatråden vräkte ur dig så mycket infantil mundiarrè om experten Björn Ohlsen, att du höll på att kvävas (vilket förvisso inte hindrade dina ordensbröder (och systrar) från att ge dig(y)(y)(y))?

Staffan
?, vad var påhittat?

Staffans2000
D djac skrev:
Förtydliga gärna vad du anser hittats på av ovanstående, allt är ju publikt känt och belagt?
Det är åtskilligt. Till exempel, att "det är bevisat att munskydd inte hjälper". Undantaget sjukvården och industrin. Men när du och jag tar på oss de, upphör plötsligt filtreringen. Motivet är att de länder som har masktvång inte klarar sig bättre. Detta trota att all övrig vetenskap kräver parallella placebostudier. Men den lilla bagatellen glöms lätt bort.

Bigits påstående att det var bevisat att böter för trotsandet av "utegångsförbud" i Englad var verkningslöst. Fans ingen grund för det påståendet, annat än ett möjligt önsketänkande.

Staffan

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
D
Det är åtskilligt. Till exempel, att "det är bevisat att munskydd inte hjälper". Undantaget sjukvården och industrin. Men när du och jag tar på oss de, upphör plötsligt filtreringen. Motivet är att de länder som har masktvång inte klarar sig bättre. Detta trota att all övrig vetenskap kräver parallella placebostudier. Men den lilla bagatellen glöms lätt bort.

Bigits påstående att det var bevisat att böter för trotsandet av "utegångsförbud" i Englad var verkningslöst. Fans ingen grund för det påståendet, annat än ett möjligt önsketänkande.

Staffan
Aha, du menar att sedan Coronans utbrott har folk sagt saker som du inte håller med om och som du tycker och tror är påhittade, jag trodde det var i det inlägget du citerade, som ju var "Ja, det är väl just detta vi ser när läkare och andra blir hotade och trakasserade av t.ex. den där Mewas-gruppen på Facebook så till den grad att de tystnar och slutar vara med i debatten."

Blev lite oklart för mig.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Aha, du menar att sedan Coronans utbrott har folk sagt saker som du inte håller med om och som du tycker och tror är påhittade, jag trodde det var i det inlägget du citerade, som ju var "Ja, det är väl just detta vi ser när läkare och andra blir hotade och trakasserade av t.ex. den där Mewas-gruppen på Facebook så till den grad att de tystnar och slutar vara med i debatten."

Blev lite oklart för mig.
Det är lätt hänt. Här sprutar inläggen upp på forumet, som om vi skulle räkna upp våra synder innan bilan faller.
Helt fantastiskt, faktiskt. Undrar vad den här tråden skulle kostat, ifall vi var avlönade istället för volontärer?

Staffan

Staffan
Det hittades på lika mycket från 'den andra sidan' också......
Det var visst nåt om att max 2 personer fick samlas i Norge.

Staffans2000
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det hittades på lika mycket från 'den andra sidan' också......
Det var visst nåt om att max 2 personer fick samlas i Norge.
Har jag påstått något annat? Då jag inte är någon vaccinationsivrare, men ändå bär munskydd i affärer, och har gjort så, långt innan det blev populärt, udrar jag: -Vilken "sida" tillhör jag?

Staffan den osidade?

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Har jag påstått något annat? Då jag inte är någon vaccinationsivrare, men ändå bär munskydd i affärer, och har gjort så, långt innan det blev populärt, udrar jag: -Vilken "sida" tillhör jag?

Staffan den osidade?
Nja, det där med andra sidan kände jag redan när jag skrev det att det blev tokigt.......

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Det hittades på lika mycket från 'den andra sidan'
Det gör ju dock inte den "egna sidans" påhitt mer trovärdiga för det? Eller hur?

Staffan

Det gör ju dock inte den "egna sidans" påhitt mer trovärdiga för det? Eller hur?

Staffan
Nej, har jag påstått det?

Staffans2000
Nja, det där med andra sidan kände jag redan när jag skrev det att det blev tokigt.......
Här skulle jag även gett dig en (y), fast blå. men du får nöja dig med en som :D skrattar MED dig.

Staffan

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Staffans2000
Nej, har jag påstått det?
Inte alls. Möjligen en förhastad slutsats från mig.

Staffan

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Här skulle jag även gett dig en (y), fast blå. men du får nöja dig med en som :D skrattar MED dig.

Staffan
Varför en blå?

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Varför en blå?
:rofl:

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
D
Det är lätt hänt. Här sprutar inläggen upp på forumet, som om vi skulle räkna upp våra synder innan bilan faller.
Helt fantastiskt, faktiskt. Undrar vad den här tråden skulle kostat, ifall vi var avlönade istället för volontärer?

Staffan
Men, för att ge dig halvrätt så tror jag nästan som du lite skämtsamt skriver, jag har sagt detta innan så det blir lite upprepning: Jag tror på filterteknik men lika viktigt är applikationen, och jag tror att andningsmask i Coronasamanhang ibland bidrar positivt och ibland negativt, men att dessa bägge effekterna både tar ut varandra och att de är marginella, sett över en population. Du ser heller inga jättehopp i spridning vare sig upp eller ner när de införs, som de tex gjorde i Österrike. Så därför är jag inte speciellt animerad i frågan, men jag anser att de som lägger mycket energi på detta antingen vill positionera sig, eller missar de viktigare frågorna.

Gällande effekten av eventuella böter (inte skjuta folk i ansiktet), så kan jag väl bara konstatera att det isf skulle bli den första lagen med bötesstraff som skulle efterföljas och att om någon inte skulle följa den så skulle vi ändå ha lite för små resurser att följa upp den.

Anekdotiskt så berättar mina brittiska kollegor om stor uppfinningsrikedom i att kringå reglerna, som de uppfattar som röriga, oseriösa, och till största delen overksamma. Finns säkert många som tycker tvärtom också men inte träffat på någon sådan.

• Gilla
b8q och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.